(آرشیو ماه دی 1393)
سلول درمانی های جدید برای بیماری های پوستی
محققین با استفاده از کوکتیلی از فاکتورهای رونویسی موفق به بازبرنامه ریزی فیبروبلاست ها به ملانوسیت ها شده اند.
چهارشنبه، 10 دی 1393 - 08:00
تکنولوژی های جدید برای ساخت بافت و شاید روزی اندام
ابزارهای جدید می تواند روزی برای برای ساخت اندام های جایگزین انسانی مورد استفاده قرار گیرد، به نحوی که یک قطعه برداشته شده و قطعه ای نو جایگزین آن می شود.
ﺳﻪشنبه، 09 دی 1393 - 12:08
سلول های بنیادی در بلاتکلیفی متولد می شوند
این مطالعه اخیر در دانشگاه کپنهاگن نشان داده است که مهار یا بلوک کردن سلول های بنیادی برای یک تصمیم گیری خاص، می تواند منجر به رشد سلولی و تعریف راه هایی برای تمایز سلول های بنیادی شود.
ﺳﻪشنبه، 09 دی 1393 - 11:54
جهش هایی که مانع از مرگ سلولی برنامه ریزی شده می شوند
تیمی از محققین به بررسی نوعی از لنفومای non-Hodgkin به نام لنفومای سلولی مانتل پرداخته اند که برخلاف درمان های جدید دارای نرخ بقای کمی برای بیماران است.
دوشنبه، 08 دی 1393 - 10:30
تکوین طبیعی مغز و نقش تقسیم نامتقارن سلول های بنیادی عصبی
مطالعه ای در دانشگاه Yale روی کودکانی با ناهنجاری های تکوینی عصبی در مغزشان، آنزیمی را شناسایی کرده است که برای شکل دهی و تقسیم سلول های مغزی و جایگزینی مجدد سلول های بنیادی عصبی حیاتی است. مطالعه به توضیح پایه های مولکولی ناهنجاری های مغزی پیچیده مانند میکروسفالی کمک می کند.
دوشنبه، 08 دی 1393 - 10:00
نورون های سروتونینی: دیدگاه های جدید در مورد درک SIDS و درمان افسردگی
تنفس، دمای بدن، رفتار، اشتها، میل جنسی، این ها همه عملکردهای فیزیولوژیکی هستند که به نظر می رسد نوروترانسمیتر سروتونین در تنظیم آن ها نقش دارد.
دوشنبه، 08 دی 1393 - 09:15
داروهای جلوگیری از پوکی استخوان ممکن است مانع از سرطان اندومتریال شود
آنالیزهای جدید نشان می دهد که زنانی که بیس¬فسفاتاز مصرف می کنند، شانس ابتلا به سرطان اندومتریال در آن ها در مقایسه با کسانی که این داروها را مصرف نمی کنند، نصف است.
دوشنبه، 08 دی 1393 - 08:45
پیوند سلول های جزایر پانکراسی موجب احیا مکانیسم های دفاعی قند خون در دیابت نوع یک می شود
با توجه به مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا، بیماران مبتلا به دیابت نوع یک که به دلیل تیمارهای انسولینی دچار کاهش قند خون(هیپوگلیسمی) شده اند، پس از پیوند سلول های جزیره ای پانکراسی قادر هستند شرایط طبیعی خود را مجددا به دست آورند.
دوشنبه، 08 دی 1393 - 08:15
سرنخ هایی  برای آهسته کردن فرایند پیری
محققین از مدل جانوری به نام C.elegans برای شناسایی راهی جدید که بتواند داروهایی را برای آهسته کردن فرایند پیری و برخی بیماری های مزمن طراحی کند، استفاده کرده اند. این تیم به بررسی این مطلب پرداخته اند که چگونه درمان هایی برای افزایش عمر C.elegans روی بیان ژن هایی که تولید کلاژن و سایر پروتئین های ماتریکس خارج سلولی می کنند، اثر می گذارد.
دوشنبه، 08 دی 1393 - 07:45
نقش پروتئین های موساشی در سلول های بنیادی و سرطانی
مطالعه ای جدید حاکی از دخالت خانواده ای از پروتئین های متصل شونده به RNA در تنظیم سرطان( به ویژه نوعی از سرطان سینه) است. این پروتئین ها را به نام پروتئین های موساشی(Musashi) می شناسند که سلول ها را مجبور به وارد شدن به مرحله ای می کنند که همراه با افزایش تکثیر است.
یکشنبه، 07 دی 1393 - 08:30
بهبود بیماری پارکینسون با استفاده از سلول های بنیادی
در مطالعه ای محققین توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی سلول های عصبی دو پامینرژیکی را در رت ها تولید کنند که می توانند برای بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار گیرند.
یکشنبه، 07 دی 1393 - 08:00
ردپایی از یک پروتئین در چندین واکنش آلرژیک
محققین در جان هاپکینز و آلبرتا یک پروتئین را شناسایی کرده اند که ریشه واکنش های آلرژیک خطرناک و دردناک به بسیاری از داروها و مواد دیگر است. اگر داروی جدیدی بتواند کشف شود که این پروتئین مشکل زا را هدف قرار دهد، می تواند به درمان های ملایم برای بیمارانی با شرایط مختلف از سرطان پروستات گرفته تا دیابت و ایدز کمک کند.
شنبه، 06 دی 1393 - 13:30
درک نقش روی(Zn) در جنین های سالم می تواند لقاح آزمایشگاهی را بهبود ببخشد
زمانی که اسپرم و تخمک با هم مواجه می شوند و برخورد می کنند جرقه هایی جانبی از آن ها پراکنده می شود. در واقع تخم لقاح یافته پستانداران از سطح خود بیلیون ها اتم روی را تحت عنوان "جرقه های روی" و به صورت موج و یکی بعد از دیگری آزاد می کند.
شنبه، 06 دی 1393 - 12:00
سلول های عضلانی صاف که برای شبیه سازی عروق خونی در مغز استفاده می شوند می توانند به آلزایمر کمک کنند
یک تکنیک برای رشد سلول های بسیار شبیه سلول های عضلانی صاف در سرخرگ های مغزی کشف شده است که می تواند مطالعه بیماری های عروق خونی و اختلالات نورودژنراتیو را آسان تر سازد.
شنبه، 06 دی 1393 - 11:30
ژن ها تعیین کننده پاسخ به درمان هپاتیت A
یکی از رایج ترین دلایل هپاتیت A که به نام هپاتیت عفونی نیز شناخته می شود عفونت کبد با هپاتیت C است. بیماری می تواند درمان شود اما همه بیماران با درمان های کنونی درمان نمی شوند. مطالعه جدیدی نشان داده است که نتیجه درمان پزشکی به عوامل ژنتیکی فرد وابسته است.
شنبه، 06 دی 1393 - 07:45
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه