(آرشیو ماه بهمن 1393)
مطالعات در مورد ضعف عضلانی می تواند استراتژی های درمانی جدیدی را پیشنهاد کند
مطالعه ای جدید در دانشگاه کلرادو پتانسیل های درمانی را برای بیماری هسته مرکزی پیشنهاد می کند. این بیماری شرایطی است که می تواند تکوین مهارت های حرکتی مانند نشستن، سینه خیز رفتن و پیاده روی را در نوزادان تحت تاثیر قرار می دهد.
یکشنبه، 12 بهمن 1393 - 11:00
پیوند سلول های بنیادی موجب کاهش ناتوانی در افراد مبتلا به MS می شود
نتایج یک مطالعه اولیه نشان می دهد که بین بیمارانی با مولتیپل اسکلروزیس عود کننده- فروکش کننده با استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز تیمار شدند که منجر به بهبود ناتوانی ها و کیفیت زندگی آن ها شد.
یکشنبه، 12 بهمن 1393 - 10:37
۱۰۰ میلیارد سلول مغزی در ۵ ماهگی جنین کامل می‌شود
فوق تخصص مغز و اعصاب:
یکی فوق تخصص مغز و اعصاب گفت: ناهنجاری‌هایی مانند شکاف کام یا لب‌شکری، مشکلاتی در ستون فقرات و کم شدن قوای ذهنی جنین نتیجه صرع مقاوم به درمان مادر است و مصرف داروهای آن است.
یکشنبه، 12 بهمن 1393 - 10:33
اثر بیس فنولA و استرادیول ها روی تکوین اسپرم
محققین در دانشگاه واشنگتن ارتباط مستقیمی را بین بیس فنولA موجود در پلاستیک و اختلال در تولید اسپرم یافته اند.
شنبه، 11 بهمن 1393 - 13:00
سلول های بنیادی انسانی می تواند روزی برای جایگزینی بافت های مسن، آسیب دیده و از دست رفته مورد استفاده قرار گیرد
زمانی که یک سمندر دم خود را از دست می دهد، یکی دیگر را ایجاد می کند. اما محققین در MIT، به دنبال این هستند که بدانند چه تفاوتی بین ترمیم دم سمندر و آن چه در طناب نخاعی انسان اتفاق می افتد وجود دارد.
شنبه، 11 بهمن 1393 - 12:30
سلول های جدید ممکن است به درمان دیابت کمک کند
محققین در دانشگاه آیوآ توانسته اند از سلول های اولیه پوستی، سلول های تولید کننده انسولین انسانی را ایجاد کنند که به گلوکز پاسخ داده و سطح قند خون را در موش های دیابتی تصحیح می کنند. این یافته ها ممکن است اولین گام در ایجاد درمان های جایگزین سلولی خاص بیمار، برای درمان دیابت نوع یک را ارائه دهند.
شنبه، 11 بهمن 1393 - 12:00
شناسایی واریته های ژنتیکی که تکوین مغز را تغییر می دهند
محققین پنج واریته ژنتیکی را کشف کرده اند که اندازه ساختارهای درون مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. کشفی که می تواند به تعیین فرایندهای ژنتیکی که منجر به بیماری عصبی روانی می شوند کمک کند.
شنبه، 11 بهمن 1393 - 08:00
  ارائه داروهای جدید برای جلوگیری از مرگ سلولی در بیماری پارکینسون
دانشمندان موسسه تحقیقاتی اسکریپس در فلوریدا در دو تحقیق مرتبط دریافته‌اند، چند نمونه داروی جدید می‌توانند گذرگاه‌های زیستی دخیل در نابودی سلول‌های مغزی را در بیماران پارکینسون هدف قرار دهند.
پنجشنبه، 09 بهمن 1393 - 11:07
چاپ سه‌بعدی غضروف برای ترمیم نای
محققان آمریکایی با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی موفق به تولید غضروفی برای ترمیم یا جایگزین‌کردن نای شدند.
پنجشنبه، 09 بهمن 1393 - 11:05
  درمان کچلی موشها با سلول بنیادی انسان
کشف درمانی برای کچلی به هدف ایده‌آلی برای دانشمندان در سراسر جهان تبدیل شده و اکنون محققان موسسه تحقیقات پزشکی سانفورد-برنهام در گامی به سوی درمان طبیعی، توانسته‌اند موی جدید را با استفاده از سلول‌های بنیادی انسان بر روی موش‌ها پرورش دهند.
پنجشنبه، 09 بهمن 1393 - 11:03
  پوست مصنوعی زنده در فاز آزمایشگاهی تولید شد
با تلاش محققان جهاد دانشگاهی مشهد
عضو هیات علمی گروه سلول‌های بنیادی و پزشکی ترمیمی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه سلول‌های بنیادی، گفت: گروه سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان در راستای توسعه و گسترش کاربردهای کلینیکی سلول‌های بنیادی مطابق با استانداردهای جهانی گام برمی‌دارد.
پنجشنبه، 09 بهمن 1393 - 10:59
چگونه به سلول های میلوما حمله کنیم و آن ها را فلج کنیم؟
میلومای مولتیپل یک بیماری بدخیم است که بوسیله تکثیر سلول های پلاسمای کلونال در مغز استخوان مشخص می شود و نوعا همراه با ترشح ایمونوگلوبولین های منوکلونال می باشد که در سروم یا ادرار قابل تشخیص هستند.
چهارشنبه، 08 بهمن 1393 - 09:00
شناسایی استراتژی های درمانی هدفمند برای برخی سرطان های کشنده
محققین در مرکز سرطان بیمارستان عمومی ماساچوست، یک درمان هدفمند را طراحی کرده اند که مسیر سیگنالینگی که به تومورها اجازه حفظ توانایی تکثیریشان را می دهد هدف قرار می دهد.
چهارشنبه، 08 بهمن 1393 - 08:30
پیوند سلول های بنیادی موجب کاهش ناتوانی در افراد مبتلا به MS می شود
نتایج یک مطالعه اولیه نشان می دهد که تیمار بیمارانی با مولتیپل اسکلروزیس عود کننده- فروکش کننده با استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز، منجر به بهبود ناتوانی ها و کیفیت زندگی آن ها شد.
چهارشنبه، 08 بهمن 1393 - 08:00
مکانیسم مولکولی جدید دخیل در تشکیل پوست
تشکیل پوست انسانی شامل آبشاری از سیگنال های بیوشیمیایی است که به خوبی درک نشده است. با این حال، این سیگنال ها بسیار مهم هستند زیرا نارسایی آن ها منجر به بیماریهای مانند درماتیت و سرطان های پوستی می شود که بیش از 25درصد جامعه انسانی را تحت تاثیر قرار داده اند.
ﺳﻪشنبه، 07 بهمن 1393 - 10:15