(آرشیو ماه اسفند 1393)
شناسایی مسیر پروتئینی دخیل در رشد سلول های بنیادی تومور مغزی
گلیوبلاستوما یک تومور مغزی بسیار تهاجمی است که گزینه های درمانی بسیار محدودی دارد. محققین به دنبال شناسایی یک مسیر سیگنالینگ پروتئینی کلیدی دخیل در رشد و بقای سلول های بنیادی تومور مغزی، یک گام به درک تکوین گلیوبلاستوما نزدیک شده اند.
شنبه، 16 اسفند 1393 - 09:30
ریز مولکول ها به سلول های بنیادی کمک می کنند به مکان بیماری یا آسیب بروند
مهندسین بافت در بیمارستان زنان Brigham ریز مولکولی را شناسایی کرده اند که می تواند برای برنامه ریزی سلول های بنیادی برای سکنی گزیدن در جایگاه آسیب، التهاب یا بیماری استفاده شود.
شنبه، 16 اسفند 1393 - 09:00
یک ژن دخیل در تعیین اندازه مغز که تنها در انسان مشاهده می شود
حدود 99درصد ژن های انسانی با شمپانزه های مشترک هستند. تنها در کسر کوچکی از ژن ها آن ها با هم متفاوت هستند. با این حال، ما یک تفاوت مهم را در آن ها مشاهده کردیم: مغز انسان ها سه برابر مغز شمپانزه است.
شنبه، 16 اسفند 1393 - 08:30
روشی جدید برای ارزیابی تاثیر داروهای ضد سرطانی
محققین در دانشگاه منچستر روشی را برای مونیتور کردن اثر داروهای ضد سرطانی روی سلول های بنیادی بسیار نادر لوکمیایی طراحی کرده اند. این روش به آن ها اجازه می دهد که بیماران را اسکرین کرده و درمان هایشان را به صورت شخصی انجام دهند.
شنبه، 16 اسفند 1393 - 08:00
محققین در دانشگاه استنفورد فرایند سیگنالینگ سلول های بنیادی دقیقی را کشف کرده اند که در صورتی که مختل شود می تواند منجر به تومورهای روده ای شود. این یافته ها به دانسته های ما در مورد چگونگی تبدیل سلول های بنیادی به تومور می افزاید و مولکول هایی خاص از سلول های بنیادی را شناسایی می کند که ممکن است برای مهار شروع، پیشرفت و عود سرطان های روده مورد هدف قرار گیرند.
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 - 09:45
کنترل کیفی برای درمان سلول های بنیادی بالغ
تیمی از محققین اروپایی استراتژی را طراحی کرده اند که تضمین می کند که سلول های بنیادی اپی¬درمی بالغ قبل از استفاده برای درمان بیماران بی خطر هستند.
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 - 09:15
 حذف استرومای سلولی می تواند داروهای ضد سرطانی را قادر به نفوذ به بافت های توموری کند و بقا را بهبود ببخشد
مانند برخی از هواپیماها که خود را از رادار مخفی می کنند، سلول های سرطانی نیز خود را درون تومورها و درون لایه متراکم از مواد سلولی به نام استروما مخفی می کنند.
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 - 08:45
پتانسیل ضد سرطانی گرافن در هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی
محققین کشف کرده اند که نانوماده گرافن سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار داده و خنثی می سازد و برای سلول های سالم نیز سمیتی ندارد. این مطالعه پیشنهاد می کند که این ماده پتانسیل درمان طیف وسیعی از سرطان ها را دارد و در مقایسه با درمان ها متداول عوارض جانبی کمتری دارد.
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 - 08:15
بافت پرینت شده سه بعدی گزینه ای مناسب برای بازسازی نای
با توجه به مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است، پرینت های بافتی سه بعدی می تواند به طور موثر قطعات نایی زیست تخریب پذیری را از سلول های خود بیمار را تولید کند، که این قطعات می تواند برای بازسازی پیچیده نای استفاده شوند.
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 - 07:45
محققین به دنبال روش های امن تر و قوی تر برای سلول های بنیادی در حال رشد هستند.
مطالعه ای در انستیتو تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که استفاده از روش های خاصی در کشت سلول های بنیادی، همراه با افزایش موتاسیون ها در DNA است. این مطالعه محققین را ترغیب به استفاده از روش های امن تر و قوی تر برای سلول های بنیادی در حال رشد می کند تا بتوانند آسیب ها و زخم ها را درمان کنند.
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 - 09:00
استفاده از سیستم گزارشگر جدید برای مطالعه پتانسیل ترمیم استخوانی سلول های بنیادی جنینی
محققین دانشگاه مینه سوتا یک سیستم را برای مطالعه پتانسیل ترمیم استخوانی سلول های بنیادی جنینی انسان ایجاد کرده اند.
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 - 08:30
تجمع آهن در بافت های انسان می تواند می تواند در فرایند پیری نقش داشته باشد
چندین دهه است که مشخص شده است برخی از فلزات از جمله آهن طی فرایند پیر شدن در بافت های انسانی تجمع پیدا می کنند و سطح سمی آهن با بیماری های عصبی مانند پارکینسون مرتبط است.
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 - 08:00
مطالعه ای جدید درک بهتری را در مورد چگونگی تبدیل سلول های بنیادی به تومور ارائه می دهد
محققین در دانشگاه استنفورد فرایند سیگنالینگ سلول های بنیادی دقیقی را کشف کرده اند که در صورتی که مختل شود می تواند منجر به تومورهای روده ای شود. این یافته ها به دانسته های ما در مورد چگونگی تبدیل سلول های بنیادی به تومور می افزاید و مولکول هایی خاص از سلول های بنیادی را شناسایی می کند که ممکن است برای مهار شروع، پیشرفت و عود سرطان های روده مورد هدف قرار گیرند.
ﺳﻪشنبه، 12 اسفند 1393 - 10:00
سلول های پیش سازی که مسئول تولید و نگهداری سلول های مرکل
محققین جمعیتی از سلول های پیش ساز را در پوست شناسایی کرده اند که به تنهایی مسئول تولید و نگهداری سلول های مرکل حس کننده لمس هستند.
ﺳﻪشنبه، 12 اسفند 1393 - 09:30
پروتئینی که با دفع سلول های ایمنی مانع از رد پیوند جزایر پانکراسی می شود
روشی که به وسیله محققین در دانشگاه ماساچوست ایجاد شده است ممکن است راه حلی را برای محدودیت های موجود در پیوند جزایر پانکراسی ارائه دهد که ممکن است موجب درمان دیابت نوع یک شود.
ﺳﻪشنبه، 12 اسفند 1393 - 09:00
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه