(آرشیو ماه اردیبهشت 1393)
استفاده از کوچک ترین داربست های تولید شده در جهان برای ساخت کبد
یک کمپانی بریتانیایی با استفاده از یک تکنولوژی که در اصل برای تحقیقات فضایی استفاده می شود، پروژه ای پیشگامانه را به منظور بهبود درمان های موجود برای بیماری های کبدی ارائه داده اند. هدف نهایی این پروژه تولید نسل جدیدی از جایگزین های کبدی با استفاده از فیبرهایی صدها برابر نازک تر از موی انسان است.
شنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 08:00
اولین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان، که از تاریخ 25 اردیبهشت ماه آغازه شده و تا 27 اردیبهشت ماه ادامه دارد، همزمان با اولین سالگرد درگذشت پروفسور پروانه وثوق، توسط بیمارستان محک و با همکاری انجمن خون و سرطان آلمان (GPOH)، در بیمارستان محک برگزار شد.
جمعه، 26 اردیبهشت 1393 - 17:22
اولین کنگره بین المللی آنکولوژی برگزار شد
اولین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان از تاریخ 25 تا 27 اریبهشت همزمان با اولین سالگرد درگذشت پروفسور پروانه وثوق، توسط بیمارستان محک؛ با همکاری انجمن خون و سرطان ایران و انجمن خون و سرطان آلمان (GPOH) برگزار شد.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 15:13
هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث آغاز به کار کرد
هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث از امروز تا 28 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران میزبان تولید کنندگان داخلی و خارجی تجهیزات پزشکی و صنعت سلامت خواهد بود.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 11:56
هدف درمانی سرطان ها،  باعث کاهش عوارض درمان می شود
رئیس انجمن رادیو تراپی آنکولوژی ایران
رئیس انجمن رادیو تراپی آنکولوژی ایران با بیان اینکه اصطلاحی به عنوان روش های کم تهاجمی در درمان سرطان وجود افزود: اما روش هایی رایج شده است که عوارض درمان های مختلف سرطان را کاهش می دهد.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 10:53
کیت‌ تشخیص زودهنگام سرطان در کشور تولید شد
محققان ژنتیک کشور موفق به تولید کیت‌های تشخیصی با قابلیت شناسایی زودهنگام سرطان براساس مولکول‌های منتقل کننده پیام‌های سلولی شدند.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 10:46
کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان استخوان و غضروف
رئیس بخش سلول‌های بنیادی بزرگسالان پژوهشگاه رویان گفت: مهم‌ترین دستاورد اخیر پژوهشکده رویان درمان بیماری‌های استخوان و غضروف به کمک سلول‌های بنیادی است.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 10:36
استفاده از سلول های بنیادی فرد بیمار برای ساخت ساختار قلبی on chip
محققین هاروارد برای اولین بار، سلول های بنیادی و تکنولوژی organ-on-chip را با هم ترکیب کرده اند تا بافت قلبی انسانی دارای عملکرد را رشد دهند که دارای یک بیماری قلبی عروقی وراثتی است.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 09:45
پیر شدن زودرس جفت به دلیل استرس اکسیداتیو دلیل بسیاری از تولدهای پیش از موعد
مطالعه ای جدید در دانشگاه تگزاس نشان داده است که پیرشدن زودرس جفت به دلیل استرس اکسیداتیو دلیل بسیاری از تولدهای پیش از موعد است.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 09:15
استفاده از ایمنی درمانی برای درمان مولتیپل میلوما
مطالعه صورت گرفته در دانشگاه اوهایو نشان می دهد که سلو ل های ایمنی تغییریافته، ممکن است برای درمان مولتیپل میلوما مفید باشند.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 08:45
استفاده از نانوتزریق کننده ها برای تغییرات ژنتیکی سلول ها
توانایی انتقال یک ژن یا توالی DNA از یک جانور به ژنوم جانوری دیگر نقش حیاتی را در طیف وسیعی از تحقیقات پزشکی مانند سرطان، آلزایمر و دیابت ایفا می کند.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 08:15
شناسایی دو پروتئین که رشد سلول های بنیادی پستان را تنظیم می کنند و می تواند منجر به سرطان سینه شوند
محققین انستیتو سالک با تنظیم دقیق سطوح دو پروتئین کشف کرده اند که چگونه می توانند سلول های بنیادی پستان را درشرایط آزمایشگاهی زنده نگه داشته و عملکرد آن ها را حفظ کنند.
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1393 - 07:45
نگهداری خون بند ناف به نفع جامعه است
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
متخصص نفرولوژی، دیالیز و پیوند کلیه با اشاره به سلول درمانی انواع بیماری ها به کمک سلو لهای بنیادی گفت: هر چه تعداد ذخایر سلول های بنیادی خون بندناف در بانک های ذخیره سازی کشور افرایش یابد، به نفع جامعه پزشکی، مردم و بخش های تحقیقاتی کشور است.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 11:20
کشف نقش پروتئینی جدید در سرطان پوست
پروسه بیوشیمیایی خاصی که می تواند باعث شود سلول های طبیعی و سالم تبدیل به سلول های سرطانی شوند توسط محققان شناسایی شده است. این یافته ها می تواند به پیش بینی خطر ملانوما در افراد کمک کرده و نیز باعث ابداع روش های درمانی جدید شود. محققان دریافته اند که در این شرایط سیستم ایمنی می تواند عکس عمل کرده و به جای جلوگیری از سرطان به ایجاد آن کمک کند.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 11:00
استفاده از تکنولوژی های جدید سلول های بنیادی درشناسایی  نشانگرهای اولیه شیزوفرنی
با استفاده از تکنولوژی های جدید سلول های بنیادی محققین نشان داده اند که نورون های تولید شده از سلول های پوست بیماران مبتلا به شیزوفرنی در مراحل اولیه تکوین شان به نحوی رفتار می کنند که تا حدی نشان دهنده مراحل اولیه این بیماری هستند و از آن ها می توان برای تشخیص و درمان این بیماری در مراحل اولیه استفاده کرد.
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 10:30
صفحه 2 از 11ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه