(آرشیو ماه مرداد 1393)
ارتباط سیگنال های تنظیم کننده فعال سازی سلول های بنیادی پستانی طی بارداری با سلول های سرطانی سینه
طی بارداری، هورمون های خاصی شروع به تخصصی کردن سلول های بنیادی پستانی برای ایجاد سلول های تولید کننده شیر می کنند که این امر برای شیردهی لازم است. محققین دانشگاه سان دیگو کالیفرنیا دریافته اند که سلول های بنیادی پستانی موجود در غدد پستانی فرد باردار با سلول های بنیادی یافت شده در سرطان سینه در ارتباط هستند.
پنجشنبه، 23 مرداد 1393 - 08:00
ایجاد تغییرات تکاملی با دستکاری تکوین جنینی موش ها
گروهی از محققین در دانشگاه هلسینکی موفق شده اند به طور تجربی تغییرات مورفولوژیکی را در موش ایجاد کنند که در حالت طبیعی میلیون ها سال طول می کشد تا چنین تغییراتی اتفاق بیافتد.
چهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 14:00
موفقیت در اصلاح ژن موتاسیون یافته  بتا-تالاسمی در سلول های خاص بیمار
مشکل بزرگ در ژن درمانی ادغام موثر ژن اصلاح شده به درون ژنوم بیماران است، بدون این که جهشی در خارج از جایگاه هدف رخ دهد. در این مطالعه محققین از تکنولوژی ویرایش ژنوم CRISPR/Cas برای اصلاح موثر و بی نقص موتاسیون های بیماری زا در سلول های بیماران مبتلا به بتا-تالاسمی استفاده کردند.
چهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 12:15
ابداع روش سریع و ارزان قیمتی برای تولید مولکول های ضد سرطان
محققان انگلیسی روش سریع و ارزانی را برای تولید مولکول های مصنوعی ابداع نموده اند که در مقابل سرطان همانند دفاع طبیعی بدن رفتار می کنند.این مولکول های مصنوعی خواص پپتیدهایی را دارند که در بدن افراد سالم به طور طبیعی تولید شده و با عفونت و سرطان مقابله می کنند. مولکول های مذکور در آزمایشگاه بر روی سلول های سرطان کولون نتایج موفقیت آمیزی در بر داشته اند.
چهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 11:00
اطلاعات جدید در مورد اثرات سمی داروهای سرطانی روی سلول های بنیادی قلبی
محققین کالج پادشاهی لندن در صدد مطالعه اثرات سمی داروهای سرطانی جدید بر سلول های بنیادی قلبی هستند.
چهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 09:15
ریزمولکول ها با شروع فرایند ترمیم عصبی می توانند موجب درمان ناتوانی های حرکتی شوند
در ایالات متحده بیش از 6میلیون فرد فلج وجود دارد که عملکرد حرکتی خود را به دلیل آسیب عصبی از دست داده اند. اینک محققین انستیتو سالک ریزمولکولی را شناسایی کرده اند که می تواند ترمیم عصبی را در انسان شروع کند و راه را برای درمان افراد ناتوان هموار کند.
چهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 08:15
جدیدترین یافته ها در مورد سرطان تخمدان
توسط محققان سنگاپوری مارکرهای جدیدی برای تشخیص زود هنگام سرطان تخمدان و انتخاب درمان مناسب برای بیماران مبتلا به دست آمده است. سرطان تخمدان در حال حاضر در مراحل اولیه به سختی تشخیص داده می شود زیرا علایمی که مختص این بیماری باشد وجود ندارد. موفقیت درمان در مراحل پیشرفته سرطان بسیار کم است و منجر به بالابودن نرخ مرگ و میر در مبتلایان به این نوع سرطان می شود.
ﺳﻪشنبه، 21 مرداد 1393 - 10:10
نوعی داروی التهاب روده می تواند خطر لوکمیا را افزایش دهد.
به گفته محققان داروی سرکوب کننده ایمنی به نام thiopurines خطر اختلالات میلوئیدی نظیر myeloid leukemia و سندرم myelodysplastic را که نوعی اختلال نادر در مغز استخوان است تا 7 برابر در بیماران دچار التهاب روده یا IBD افزایش دهد.
ﺳﻪشنبه، 21 مرداد 1393 - 10:00
نورون های پیوند شده  تبدیل به بخشی از مغز می شوند
محققین دانشگاه ماکس پلانک موفق شده اند با استفاده از نورون های بازبرنامه ریزی شده از سلول های پوستی، بافت عصبی بادوامی را در مغز ایجاد کنند.
ﺳﻪشنبه، 21 مرداد 1393 - 09:45
پلاستیستی سلولی ممکن است سرنخ هایی را در مورد منشا سرطان سینه نوع تهاجمی ارائه  دهد
ممکن است سلول های سینه سالم بتوانند خودشان را بسازند، برخی از آن ها این انعطاف را دارند که بعد از بلوغ تغییر یابند. این ها دلایلی است که دانشمندان به موجب آن ها برای باورند که مشابهت هایی بین این رخداد و منشا سرطان سینه تهاجمی وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 21 مرداد 1393 - 09:15
یافته‌های دانشمند ایرانی در ریشه‌کنی کامل سرطان با نابودی سلول‌های بنیادی
رییس ایرانی انستیتو پزشکی ملکولی و سلول درمانی دوسلدورف آلمان در تحقیقات خود در تلاش است با بهره گیری از رویکرد «سلول درمانی شخصی سازی» و هدفگیری سلول‌های بنیادی سرطان، این بیماری را به شکلی ریشه‌یی و موثر درمان کند.
دوشنبه، 20 مرداد 1393 - 12:11
ارتباط استرس بارداری با خطر آسم در فرزندان
مطالعات نشان می دهدکه استرس های مادری نقش مهمی را در شروع آسم یا افزایش حساسیت آسمی در فرزندان ایفا می کند.
دوشنبه، 20 مرداد 1393 - 09:45
چگونه ممکن است ترمیم عصبی تحت تاثیر فرایند پیری در سلول های بنیادی مشتق از چربی قرار گیرد
سلول های بنیادی مزانشیمی بالغ به ویژه سلول های بنیادی مشتق از چربی دارای ویژگی خودنوزایی و چندتوانی تمایزی هستند و این ویژگی موجب می شود که این سلول ها گزینه ای ایده آل برای کاربردهای درمانی در طب ترمیمی بویژه ترمیم عصبی محیطی باشند.
دوشنبه، 20 مرداد 1393 - 09:15
کشف ضعف سلول های بنیادی لوکمیک
آنزیم5-لیپوکسیژناز(5-Lo) نقش بارزی را در بقای سلول های بنیادی لوکمیک ایفا می کند.
دوشنبه، 20 مرداد 1393 - 08:45
پروتئین ZEB1 مقاومت تومور سرطانی به پرتودرمانی را افزایش می دهد
با توجه به مطالعه صورت گرفته در دانشگاه تگزاس میشیگان، پروتئینی به نام ZEB1(zinc finger E-box binding homeobox 1) وجود دارد که تصور می شود سلول های سرطان سینه را از آسیب پذیری در برابر پرتودرمانی در امان می دارد.
دوشنبه، 20 مرداد 1393 - 08:15
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه