(آرشیو ماه مرداد 1393)
گرفتن سلول های سرطانی از جریان خون و سایر شاهکارهای مهندسی بیومکانیک
محققین دانشگاه میشیگان پلت فرم میکروفلوئیدیک جدیدی را برای مونیتور کردن سیستم ایمنی قلب بیماران بعد از عمل قلبی طراحی کرده اند. این مطلب توضیح می دهد که عفونت های بعد از جراحی خطرات مهمی را برای برخی از بیماران دارند. این پروژه مثال بسیار خوبی از همکاری بین پزشکان و مهندسین است.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 11:30
هشدار در مورد ادعاهای استفاده از سلول های بنیادی در بحث های آرایشی
ادعاهای تبلیغاتی برای روش های آرایشی با استفاده از سلول های بنیادی مبالغه آمیزتر از آن چیزی است که شواهد علمی برای امنیت و کارایی آن ها نشان می دهد.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 11:00
میکروRNAی124(miR-124) موجب افزایش تمایز عصبی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان می شود
میکروRNAها نقش تنظیمی مهمی را در خود نوزایی و تمایز سلول های بنیادی ایفا می کنند. محققین چینی در دانشگاه پزشکی چین روی اثرات افزایش بیان miRNA روی تمایز عصبی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان به نورون فوکوس کرده اند.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 10:30
موفقیت محققان در تولید سلول‌های شبکیه چشم از سلول‌های بنیادی
رییس پژوهشگاه رویان:
رییس پژوهشگاه رویان گفت: «در مقطع فعلی بیشتر از این که بخواهیم فعالیت‌های جدیدی را شروع کنیم در حال عمق بخشی به کارهای گذشته هستیم و تلاش داریم تحقیقاتی را که در فاز آزمایشگاهی موفق بوده اند در مدل حیوانی تست کنیم که با توجه به تنگناهای بودجه‌یی، هم روش مناسب‌تری است.»
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 15:06
سلول درمانی بیماری های کلیه نیازمند مطالعات بیشتری است
عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی اصفهان
یک محقق فعال در زمینه بیماری های کلیوی از ارزیابی ایمنی و کارایی سلولهای بنیادی در درمان بیماری های کلیه خبر داد.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 11:21
مزایای استفاده از organ-on-chips
محققین انستیتو Wyss با همکاری دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که روند تجاری سازی تکنولوژی organ- on chips به وسیله شرکت های خصوصی در حال اجرا است تا از این فن آوری برای تولید محصولات پزشکی، دارویی و شیمیایی استفاده کنند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 10:15
کاهش خطر سرطان کولورکتال با مصرف نوعی نشاسته
محققان استرالیا یی می گویند خوردن نوعی نشاسته موسوم به resistant starch یا نشاسته مقاوم به کاهش خطر سرطان کولورکتال که در اثر مطرف گوشت قرمز ایجاد می شود، کمک می کند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 09:45
آخرین خبر از فاز دوم مطالعات سلول درمانی بیماران ضایعه نخاعی
دکتر فرزاد اشرافی
رئیس دپارتمان مغز و اعصاب مرکز تحقیقات جراحی اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هم اکنون فاز دوم مطالعاتی در بیمارانی که حاد محسوب می شوند، یعنی بیمارانی که شش ماه تا یک سال از آسیب نخاعی آن ها گذشته، آغاز شده است.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 09:36
سلول های بنیادی گرفته شده از اعصاب می توانند دندان ایجاد کنند
محققین انستیتو کارولینسکا در سوئد کشف کرده اند که سلول های بنیادی درون بافت نرم دندان از منبعی غیر قابل انتظار می آیند که این منبع اعصاب می باشند. این مطالعات اطلاعاتی را درمورد چگونگی شکل گیری دندان ها، رشد آن ها و توانایی خود ترمیمی دندان ها ارائه می دهد.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 09:15
تولید سلول های بنیادی جنینی انسانی پرتوان ساده
در مطالعه ای جدید محققین کشف کرده اند که چگونه سلول های بنیادی جنینی انسانی را دستکاری کرده و آن ها را در مرحله پرتوانی پایه یا naïve مشابه سلول های بنیادی جنینی موش و بدون استفاده از فاکتورهای بازبرنامه ریزی نگه دارند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 08:45
ترکیب فیبرین ماهی قزل آلا و مهارکننده ژن PTEN، عملکرد از دست رفته در آسیب نخاعی را احیا می کند
یک درمان که تزریق فیبرین قزل آلا به نخاع و تزریق یک مهارکننده ژنی به مغز را ترکیب کرده می تواند عملکرد حرکتی از دست رفته طی آسیب نخاعی را بهبود ببخشد.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 08:30
پیوند  سلول های بنیادی برای درمان نقص ایمنی کودکان بسیار موثر بوده است
بچه هایی که با نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) متولد می شوند می توانند با موفقیت با استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز درمان شوند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 08:15
خودکشی دانشمند برجسته سلول بنیادی
یک دانشمند برجسته ژاپنی و از مولفان یک پژوهش بحث برانگیز سلول بنیادی که ماه گذشته رد شده بود، در شهر کوبه واقع در غرب ژاپن خودکشی کرد.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 13:55
استفاده از روش های bioprinting روی سطوح دو بعدی برای ایجاد برقراری ارتباط در ساختارهای سلولی سه بعدی
محققین مهندسی زیست پزشکی لوئیزیانا در مطالعه ای از یک روش جدید و بدون استفاده از ماتریکس، برای تولید اسفروئیدهای سلولی سه بعدی استفاده کرده اند که اطلاعات بدست آمده از روش های bioprinting روی سطوح دو بعدی را ترکیب می کند تا ارتباطی بین ساختارهای سلولی سه بعدی ایجاد کند.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 09:30
در سومین روز مدرسه تابستانی رویان چه گذشت؟(بخش دوم)
در سومین روزه از مدرسه تابستانی رویان،دکتر Maria Abad از دانشگاه CNIO اسپانیا در بخش دوم سخنرانی خود در مورد پرتوانی القا شده در سلول های بنیادی با استفاده از بازبرنامه ریزی سلول های سوماتیک مطالبی را برای شرکت کنندگان ارائه نمودند.
ﺳﻪشنبه، 14 مرداد 1393 - 09:16
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه