(آرشیو ماه مرداد 1393)
آیا اطلاعات به دست آمده از  انتقال سونیفیکیشن می تواند به تشخیص سرطان کمک کند؟
تبدیل اطلاعات سلول های بنیادی به صداها می تواند به ردیابی سلول های سرطانی غیرتهاجمی و ثابت طی check-upهای معمولی کمک کند.
شنبه، 11 مرداد 1393 - 09:30
مبارزه با میاستنی گریوز به کمک سلول درمانی
گروه هایی از محققین تصمیم گرفته اند تا با همکاری هم با بیماری اوتوایمن میاستنی گریوز مبارزه کنند. درواقع نادر بودن این بیماری بدین معنی است که نمونه گیری خونی و بافتی برای انجام یک مطالعه کیفی از این افراد مشکل خواهد بود. از طرفی جذب بیماران برای انجام مطالعات بالینی نیز مشکل است.
شنبه، 11 مرداد 1393 - 08:45
پنجمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان از امروز آغاز به کار می کند
پنجمین مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان با جضور جمع کثیری از دانشجویان آغاز به کار می کند.
شنبه، 11 مرداد 1393 - 07:45
ایجاد غضروف زانوی جدید به وسیله جراحان با استفاده از سلول های بنیادی مفصل ران
جراحان در دانشگاه ساوتهمپتون روش جراحی زانوی جدیدی را ایجاد کرده اند که می تواند از ایجاد آرتریت جلوگیری کند و از طرف دیگر فرصت های شغلی جدیدی را نیز ایجاد نماید.
جمعه، 10 مرداد 1393 - 12:00
سلول های بنیادی به ترمیم و تقویت عضلات بعد از تمرینات استقامتی کمک می کنند
مطالعه ای جدید با استفاده از مدل موشی نشان داده است که سلول های بنیادی مزانشیمی به جوان سازی مجدد عضلات اسکلتی بعد از تمرینات استقامتی کمک می کنند.
جمعه، 10 مرداد 1393 - 11:30
پیشرفت در ایجاد بافت های سه بعدی پرینت شده به مطالعات سلول های بنیادی کمک خواهد کرد
محققین به دنبال طراحی و ایجاد راهی جدید برای استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی سلول ها به منظور ایجاد نیچی عروقی هستند که بتواند محیط طبیعی و بومی سلول های بنیادی عصبی بالغ را شبیه سازی کند.
جمعه، 10 مرداد 1393 - 11:00
شناسایی مارکری برای جمعیت سلول های سرطانی کلیه با ویژگی های شبه سلول های بنیادی
محققین جمعیتی از کلیر سل کارسینومای سلول کلیوی(ccRCC) را شناسایی کرده اند که برای مارکرCTR2 مثبت است و دارای ویژگی های شبه سلول های بنیادی هستند و می توانند یک پاسخ رگزایی را در in vivo القا کنند. مطالعات نشان داده است که هدف قرار دادنCTR2 موجب کاهش مقاومت دارویی به سیس پلاتین می شود.
جمعه، 10 مرداد 1393 - 10:16
استرس می تواند فرایند تکوین بافت چربی از سلول های بنیادی آدیپوز را مختل کند
محققین دانشگاه بوستون با استفاده از مدل های تجربی نشان داده اند که آدنوزین می تواند فرایند آدیپوژنز را متوقف کند. آدنوزین متابولیتی است که تحت شرایط استرس یا طی یک پاسخ التهابی در بدن آزاد می شود و آدیپوژنز فرایندی است که طی آن سلول های بنیادی آدیپوز به سلول های چربی بالغ تمایز می یابند.
چهارشنبه، 08 مرداد 1393 - 11:30
چگونه سلول های عصبی سرطانی می شوند؟
محققین در مرکز سرطان نیویورک با کمک دانشمندان مدرسه پزشکی پنسیلوانیا برای اولین بار نشان داده اند که چگونه برخی سلول ها در مغز و سیستم عصبی سرطانی می شوند.
چهارشنبه، 08 مرداد 1393 - 10:30
حذف برخی سلول ها موجب جلوگیری از سرطان دهانه رحم می شود
یافته ها ی حاصل از مطاعه جدیدی نشان می دهد با حذف سلول هایی که در دهانه رحم قرار دارند، خطر سرطان دهانه رحم را کاهش می یابد. در این مطالعه سلول هایی موسوم به squamocolumnar junction یا SCJ مورد بررسی قرار گرفته اند .
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1393 - 11:30
تغییرات اپی ژنتیکی می توانند باعث سرطان شوند.
تا مدت ها تصور می شد سرطان یک بیماری ژنتیکی است اما در دهه های اخیر دانشمندان به این باور رسیده اند که تغییرات اپی ژنتیکی که توالی DNA را تغییر نمی دهند اما موجب تغییر در نحوه خوانده شدن آن می شوند نیزنقش مهمی در سرطان دارند.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1393 - 11:00
روش های جدید ممکن است به بقای سلول های بنیادی پیوندی در بافت های آسیب دیده کمک کنند
سلول های بنیادی امیدهای زیادی را برای درمان بافت ها و اندام های آسیب دیده ایجاد کرده اند؛ اما با استفاده از روش های پیوندی رایج میزان بقای سلول های بنیادی بسیار ضعیف است و در واقع میزان کارایی آن ها بسیار پایین می آید.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1393 - 10:00
مولکولی که مانع درمان سرطان است
طبق نتایج مطالعه ای که به تازگی در Nature به چاپ رسیده است دانشمندان انگلیسی دریافته اند که هدف قرار دادن یک مولکول در رگ های خونی می تواند تاثیر درمان سرطان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1393 - 09:00
وضعیت شیوع سرطان پروستات در ایران
رئیس مرکز تحقیقات سرطانهای دستگاه ادراری و تناسلی، از سرطان پروستات به عنوان شایعترین سرطان مردان نام برد و تاکید کرد: این بیماری با تشخیص زودرس قابل درمان است.
دوشنبه، 06 مرداد 1393 - 08:41
آسیب عصب شعاعی برای ارزیابی ترمیم عصب محیطی درمیمون رزوس
مطالعات اخیر روی پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان و پیوند های عصبی اتولوگ یا زنوژنیک برای ترمیم اعصاب محیطی به طور عمده روی ترمیم نواقص اعصاب محیطی در جوندگان تکیه دارد.
یکشنبه، 05 مرداد 1393 - 12:00
صفحه 8 از 10ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه