(آرشیو ماه مرداد 1393)
تاریکی مطلق در شب رازموفیقت درمان سرطان سینه
نتایج مطالعه جدیدی نشان می دهد در معرض نور قرار گرفتن هنگام شب تولید شبانه هورمون ملاتونین را متو قف می کند و سرطا ن سینه را به دارویی به نام tamoxifen که برای درمان این نوع سرطان به کار می برد مقاوم می کند.
یکشنبه، 05 مرداد 1393 - 10:00
استفاده از جوشانده Zhichan بعد از پیوند سلول های بنیادی عصبی در رت های پارکینسونی، نورون های دوپامینرژیک را بهبود می بخشد
در مطالعات اخیر توجه و علاقه زیادی به درمان پارکینسون با افزایش محتویات دوپامینی و کاهش متابولیت های دوپامینرژیک در مغز وجود دارد. در مطالعه جدید محققین دریافته اند که استفاده از جوشاندهZhichan بعد از پیوند سلول های بنیادی عصبی می تواند تا حد زیادی موجب بهبود پارکینسون در رت ها شود.
یکشنبه، 05 مرداد 1393 - 09:30
رابطه پاتولوژیکی بین سرطان و بیماری های خود ایمنی
مطالعه جدیدی که اخیرا در مجله PLOS ONE به چاپ رسیده است نشان می دهد ممکن است بین سرطان و اختلالات خود ایمنی رابطه پاتولوژیکی وجود دارد.
یکشنبه، 05 مرداد 1393 - 09:00
استفاده از تکنیک IVF جدید می تواند موجب امنیت درمانی بیشتر شود
محققین برای IVF از روش جدیدی استفاده کرده اند که با استفاده ازkisspeptin به جای hCG دارای کارایی و امنیت بیشتری برای متقاضیان است.
یکشنبه، 05 مرداد 1393 - 08:30
سلول های پشتیبان در مغز نفش مهمی را در سندرم داون ایفا می کنند
محققین مدرسه پزشکیUC Davis گروهی از سلول ها را درون مغز شناسایی کرده اند و می گویند که این سلول ها می توانند نقش مهمی در تکوین نورون های غیرطبیعی در سندرم داون داشته باشند.
یکشنبه، 05 مرداد 1393 - 08:00
سیگنال مولکولی که موجب می شود سلول ها، همسایه های در حال مرگ شان را ببلعند
تیمی از محققین یک پلت قدرت Pac-Man-style طراحی کرده اند که به سلول ها آموزش می دهد که همسایه های نامطلوب خود را ببلعند. این نوآوری می تواند به توسعه درمان هایی که از سلول های خود بیماران برای حذف عفونت ها و سرطان ها استفاده می کنند، کمک کند.
شنبه، 04 مرداد 1393 - 14:00
تولید پلاکت انسانی با استفاده از نسل جدید بیورآکتورها
محققین موفق شده اند که نسل جدیدی از بیورآکتورها را برای تولید پلاکت های انسانی دارای عملکرد در شرایطin vitro طراحی کنند. این مطالعه پیشرفت زیست پزشکی مهمی محسوب می شود که می تواند برای رفع نیاز به انتقال خون در سراسر جهان کمک کند.
شنبه، 04 مرداد 1393 - 13:30
90 درصد از موارد دیسک کمر با درمان‌های طبی بهبود می‌یابند
رییس بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش:
رییس بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر اینکه در حدود 80 تا 90 درصد از موارد دیسک کمر، درمان طبی است، گفت: این درمان‌ها شامل استفاده از داروهای ضد التهابی، داروهای شل کننده عضلات، استراحت به اندازه کافی، کاهش فعالیت‌های فیزیکی و استفاده از اقدامات توانبخشی است.
شنبه، 04 مرداد 1393 - 12:13
بکارگیری تکنیک پیوند نسج به هنگام جوش نخوردگی استخوان ها
رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی گفت :در شرایطی که کمبود یا جوش نخوردگی استخوان وجود داشته باشد از عمل پیوند نسج بهره می بریم.
شنبه، 04 مرداد 1393 - 11:33
اندازه گیری سریع قندخون به کمک نانوحسگر غیرآنزیمی
محققان دانشگاه صنعتی اصفهان نانوحسگر غیرآنزیمی جدیدی طراحی کردند که در اندازه گیری میزان گلوکز خون بسیار کاربردی است.
شنبه، 04 مرداد 1393 - 09:49
شناسایی ژن های مرتبط با سرطان سینه
طی مطالعه جدیدی در مورد زنان شرق آسیا پژوهشگران سه تغییر ژنتیکی مرتبط با افزایش خطر سرطان سینه را شناسایی کرده اند. نتایج این مطالعه در Nature Genetics به چاپ رسیده است.
شنبه، 04 مرداد 1393 - 08:30
زیست ماده آنتی اکسیدان، فرایند ترمیم را بهبود می بخشد
محققین برای اولین بار موفق به ایجاد زیست ماده تجزیه پذیری شده اند ذاتا آنتی اکسیدان است.
شنبه، 04 مرداد 1393 - 08:00
چگونه هلیکوباکتر پیلوری زخم های کوچک معده ای را شناسایی می کند و در آن جا کلونی تشکیل می دهد؟
عفونت هلیکوباکتر پیلوری زخم ها و سرطان معده ای را افزایش می دهند. این که چگونه هلیکوباکتر پیلوری در ابتدا با بافت معده برهمکنش می هد و به آن آسیب می رساند به خوبی شناخته نشده است.
پنجشنبه، 02 مرداد 1393 - 10:00
نقش نواحی غیرکد کننده ژنوم در سرطان کولون
پژوهشگران می گویند موفق به شناسایی نواحی جدیدی از ژنوم انسان شده اند که درپیشرفت سرطان کولون نقش دارند ولی در نواحی کدکننده ژن ها قرار ندارند.
پنجشنبه، 02 مرداد 1393 - 09:15
درک نقش سلول های ایمنی در شناسایی بهتر سندرم روده تحریک پذیر(IBS)
شناسایی نقش سلول های سیستم ایمنی در مجاری گوارشی سالم و چگونگی برهمکنش آن با سلول های عصبی مجاور می تواند منجر به تکوین درمان های جدید برای سندرم روده تحریک پذیر(IBS) شود. محققین کالج پزشکیPenn State گزارش داده اند که ماکروفاژها در تنظیم انقباض کولون و جلو بردن مواد هضم شده در مجرای گوارشی نقش دارند.
پنجشنبه، 02 مرداد 1393 - 08:45
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه