(آرشیو ماه دی 1394)
روش جدید تشخیص «نشانگان فولیکول تهی» از سوی محققان «رویان»
برای جلوگیری ازتکرار درمان بی‌نتیجه زوج‌های نابارور ارائه شد
محققان پژوهشگاه رویان با بررسی سه هزار و 356 چرخه IVF موفق به ارائه روش جدید تشخیص «نشانگان فولیکول تهی» شدند تا در مراکز درمان ناباروری از تکرار بی‌فایده چرخه IVF در مبتلایان جلوگیری شده و زوج‌های نابارور بدون تحمل هزینه و رنج جسمی و روحی از مشکل خود آگاه شوند.
شنبه، 26 دی 1394 - 15:17
شرایطی که تکثیر سلول های خون ساز را در کبد جنینی افزایش می دهد
دکتر فرنته و همکارانش در انستیتو Einsteins Gottesman معمای موجود پیرامون تکوین سلول های بنیادی خون ساز در رحم را حل کرده اند.
شنبه، 26 دی 1394 - 14:00
سلول های بنیادی و مبارزه با مولتیپل اسکلروزیس
به لطف مطالعه ای در مدرسه پزشکی فینبرگ دانشگاه Northwestern شیکاگو، می توان علایم مولتیپل اسکلروزیس را با استفاده از پیوند سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خود فرد بیمار معکوس کرد.
شنبه، 26 دی 1394 - 13:45
تایید رده سلول های بنیادی تولید شده در دانشگاه میشیگان
رده سلولی به وسیله دانشگاه میشیگان تولید شده و مورد تایید NIH‌قرار گرفته است و از این پس می تواند در پژوهش هایی که تحت سرمایه گذاری دولت آمریکاست مورد استفاده قرار گیرد.
شنبه، 26 دی 1394 - 13:30
استفاده از درمان ترکیبی برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی پانکراسی
ترکیب دارویی جدیدی روی موش تست شده است که ممکن است سلول های مسئول ایجاد تومورهای پانکراسی را هدف قرار دهد.
شنبه، 26 دی 1394 - 13:15
تراتوکارسینوماهای مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی موجب تحریک واکنش رد پیوند در موش می شوند
استفاده از پیوند سازه های بافت قلبی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی در طب بازساختی امیدواری هایی را برای درمان نارسایی های قلبی ایجاد کرده است؛ با این حال پتانسیل تومورزایی آن ها نگران کننده است.
شنبه، 26 دی 1394 - 13:00
آیا منشا سلول های بنیادی پرتوان القایی روی توان تمایزی آن ها تاثیر گذار است؟
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی پرتوان مشتق از انواع سلول های مختلف به یک اندازه به بازبرنامه ریزی حساس هستند.
شنبه، 26 دی 1394 - 12:33
پیوند اولین مجرای هوایی در یک کودک با استفاده از سلول های بنیادی
برای اولین بار پزشکان بریتانیایی و ایتالیایی مجرای هوایی(نای) جدیدی را به کودکی که دچار مشکل بود پیوند کردند. آن ها در این مطالعه از سلول های بنیادی خود کودک برای بازسازی این نای مهندسی شده استفاده کرده اند.
شنبه، 26 دی 1394 - 12:00
منبع سلول های بنیادی که برای نارسایی های مغز استخوان در سراسر دنیا استفاده می شود متفاوت است
دکتر آیامی یوشیمی و همکارانش در دانشگاه فرایبورگ آلمان به ارزیابی استفاده از سلول های بنیادی خون محیطی و سلول های بنیادی مغز استخوان به عنوان منبعی برای پیوند سلول های بنیادی خون ساز در بیماران دچار نارسایی مغز استخوان شده، استفاده کرده اند. این محققین همزمان فاکتورهای همراه با استفاده از هر منبع سلولی را نیز مورد آنالیز قرار داده اند.
شنبه، 26 دی 1394 - 11:45
کاهش محدودیت های حاکم بر مطالعات سلول های بنیادی جنینی
بلافاصله بعد از این که باراک اوباما قوانین سفت و سخت حاکم بر مطالعات سلول های بنیادی جنینی را در آمریکا مقداری تعدیل کرد، بسیاری از سازمان ها و نهاد نیز در سراسر دنیا به تبعیت از آن قصد دارند آزادی عمل هایی را در این زمینه اعمال کنند.
شنبه، 26 دی 1394 - 11:30
استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان خود بیمار برای جلوگیری از قطع عضو
خانمی که متحمل پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان خودش شده است دیگری نیاز به قطع عضو ندارد و بدنبال عمل جراحی که در دانشگاه کاتولیک ایتالیا روی وی انجام شد مجددا شروع به راه رفتن کرد.
شنبه، 26 دی 1394 - 11:00
رویان از کمبود بودجه رنج می برد/ 40 کارآزمایی بالینی سلول درمانی در انتظار تامین اعتبار
رئیس پژوهشگاه رویان:
رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: رویان به عنوان مجموعه ای که ایران را در رده 10 کشور نخست دنیا در حوزه دانش سلول های بنیادی قرار داده، با مضیقه مالی روبرو است و بودجه فعلی کفاف تحقیقات آن را نمی دهد.
شنبه، 26 دی 1394 - 09:32
شناسایی درمانی بالقوه برای سرطان مغز
محققین دارویی بالقوه را برای درمان سرطان مغز شناسایی کرده اند که به نظر می رسد که می تواند هم روی تومور و هم رشد عروق خونی تاثیر بگذارد. این عروق خونی برای غذا رسانی و اکسیژن رسانی به تومورها ضروری هستند.
پنجشنبه، 24 دی 1394 - 12:00
سلول های بنیادی تکثیر خودشان و محیط پیرامون شان را تنظیم می کنند
محققین مکانیسم جدیدی را شناسایی کرده اند که به موجب آن سلول های بنیادی خون ساز(HSCs) تکثیرشان و ویژگی های نیچ شان را کنترل می کنند این کنترل از طریق پروتئینی به نام E- سلکتین لیگاند-1 یا ESL-1 صورت می گیرد.
پنجشنبه، 24 دی 1394 - 11:00
تزریق سلول های بنیادی بعد از حمله قلبی موجب احیای عملکرد قلبی می شود
تا چندی پیش زمانی که بیماری که دچار حمله قلبی شده بود را به بیمارستان می رسانند، پزشکان فورا به بازکردن عروق خونی وی می پرداختند و برای جلوگیری از آسیب بیشتر جریان خون وی را احیا می کردند. اما بازهم آن ها قادر به بازگردان بافت قلب به شرایط قبل از حمله نبوده اند.
پنجشنبه، 24 دی 1394 - 10:30
صفحه 3 از 13ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه