(آرشیو ماه اسفند 1394)
یافتن راهی بهتر برای استفاده از سلول های بنیادی خون ساز در مداخلات درمانی
تیمی از محققین در بیمارستان تحقیقات کودکان St.Jude به دنبال راهی برای استفاده هدفمند تر از سلول های بنیادی خون ساز در مداخلات درمانی هستند. در همین راستا آن ها ژن هایی را شناسایی کرده اند که تنظیم می کنند چگونه سلول های بنیادی خون ساز در موش شروع به رشد و بقا کنند. عملکرد بسیاری از این ژن ها پیش از این ناشناخته مانده بود.
ﺳﻪشنبه، 04 اسفند 1394 - 08:00
احیای بینایی در یک خانم با استفاده از سلول درمانی
یک زن نابینای اهل بالتیمور به لطف پیشرفت های صورت گرفته در زمینه سلول درمانی، بینایی خود را مجددا بدست آورد.
دوشنبه، 03 اسفند 1394 - 10:00
آیا برای انسان نیز بازسازی اندام حرکتی امکان پذیر است؟
رمزگشایی فرایندهای پیچیده زیستی و ترمیمی می تواند انسان را قادر سازد که انگشتان و اندام های حرکتی از دست رفته اش را مجددا بازسازی کند و در نتیجه کیفیت زندگی بسیاری از کسانی را که دچار قطع عضو شده اند بهبود ببخشد.
دوشنبه، 03 اسفند 1394 - 09:30
ایجاد مینی مغز در آزمایشگاه برای مطالعه بیماری های نورولوژیک
محققین در جان هاپکینز می گویند که مینی مغزهای کوچکی را ایجاد کرده اند که از نورون ها و سلول های مغز انسانی ساخته شده و می توانند در مقیاس بزرگ تر نیز تکرار شوند.
دوشنبه، 03 اسفند 1394 - 09:00
پیوند از خون بندناف، راه حل درمان بیماران فاقد دهنده مناسب سلول های بنیادی
به نظر می رسد که پیوند خون بند ناف منبع جایگزین مناسبی برای کسانی است که فاقد اهدا کننده های سلولی خویشاوند یا غیر خویشاوند هستند و می تواند گزینه درمانی مناسبی برای بیمارانی باشد که دچار نارسایی پیوند شده اند.
یکشنبه، 02 اسفند 1394 - 10:00
هم کشتی جزایر پانکراسی انسان با سلول های پشتیبان برای بهبود رگزایی مجدد جزایر پانکراسی
مطالعات نشان داده است که بافت زیر جلدی جایگاه بالینی مناسبی برای پیوند جزایر پانکراسی است، اما چالش مهمی که در این مورد وجود دارد عدم رگزایی مناسب در این محل است.
یکشنبه، 02 اسفند 1394 - 09:30
کشت متوالی سلول ها روی داربستهای نانورُس شبه زیستی موجب تشکیل توموروئیدهای سه بعدی می شود
در چند وقت اخیر محدودیت کشت های دو بعدی و پیچیدگی مدل های جانوری راه را برای ایجاد مدل های سه بعدی مطالعه سرطان هموار کرده است.
یکشنبه، 02 اسفند 1394 - 09:00
تمایز سلول های بنیادی مزانشیمی لثه انسانی به رده های عصبی در سازه های هیدروژلی
موفقیت در طب بازساختی به ترکیب ایده آل سلول های بنیادی، داربست ها و فاکتورهای رشد بستگی دارد. ایجاد سازه های بافتی موجب می شود که سلول های بنیادی در زمان دلخواه در مکان مورد نیاز قرار گیرند.
یکشنبه، 02 اسفند 1394 - 08:30
هیدروژل های کوپلیمری حفاظت انجمادی سلول های قرمز خونی را تسهیل می کنند و مهندسی بافت را افزایش می دهند
فریز کردن سلول ها و بافت ها معمولا به اضافه کردن مواد حفاظت کننده از انجماد(ضد یخ) نیاز دارد و متاسفانه این مواد می توانند اثرات ناخواسته ای را روی کاربردهای بعدی این سلول ها بگذارند.
یکشنبه، 02 اسفند 1394 - 08:00
شناسایی مکانیسمی جدید که دلیل تکوین غیر طبیعی مغز است
اختلالات طیف اوتیسم(ASDs) گروهی از اختلالات رفتاری بسیار وراثتی هستند که نگرانی های فردی و عمومی زیادی را در جوامع ایجاد کرده اند. بیماران مبتلا به این اختلالات مشکلات ارتباطی، رفتارهای تکراری و چالش های اجتماعی متوسط تا شدیدی را نشان می دهند. در حال حاضر گزینه های درمانی و دارویی اندکی برای درمان موثر اختلالات طیف اوتیسم وجود دارد.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 10:30
ناهنجاری های ژنتیکی مرتبط با تولید سلول های بنیادی
کشف های جدید در زمینه بیولوژی سلول های بنیادی می تواند به فرایند تولید سلول های بنیادی و هم چنین استفاده ایمن از این سلول ها در مطالعات بالینی و طب بازساختی کمک کند.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 10:00
بهره مندی 80 نفر از بانک های اهدای سلول های بنیادی خونساز و بانک خون بندناف
مدیر بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران گفت: در سال های اخیر 80 نفر از بانک های اهدای سلول های بنیادی خونساز و بانک خون بند ناف کشور، سلول های بنیادی دریافت کرده اند.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 09:53
بلوغ سلول های خونی به سلول های بنیادی خونساز
محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد در بوستون سلول های خونی بالغ موش را به سلول های بنیادی خون ساز بازبرنامه ریزی کرده اند. آن ها برای این کار از کوکتیلی مرکب از هشت سوئیچ ژنتیکی(فاکتور رونویسی) استفاده کرده اند.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 09:45
موفقیت در تولید سلول های جنینی که برای سلامت انسان حیاتی هستند
سلول های ستیغ عصبی در مراحل اولیه جنینی مهره داران بوجود می آیند و مهاجرت وسیعی را در بدن جنین انجام داده و به طیف وسیعی از بافت ها در بدن تبدیل می شوند. از جمله مشتقات آن ها می توان اعصاب محیطی، ملانوسیت ها و بسیاری از بافت های چهره ای اشاره کرد.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 09:30
بهره برداری از سیستم ایمنی بدن برای ترمیم زخم ها به طور طبیعی
در گامی به سوی درمان زخم های ترمیم نشونده و اندام های آسیب دیده، محققین دانشگاه درکسل سلول ایمنی(ماکروفاژ) را شناسایی کرده اند که می تواند استراتژی بالقوه ای برای رشد عروق خونی باشد. آن ها براین باورند که می توان با بهره گیری از رفتار ذاتی ماکروفاژها راهی را برای بهبود سریع تر زخم ها پیدا کرد.
شنبه، 01 اسفند 1394 - 09:00
صفحه 10 از 10ابتدا   قبلی   5  6  7  8  9  [10]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه