(آرشیو ماه اسفند 1394)
آلوده شدن سلول های بنیادی عصبی انسان به وسیله ویروس زیکا
محققین دانشگاه فلوریدا و جان هاپکینز گزارش کرده اند که ویروس زیکا، نوعی از سلول های بنیادی عصبی که به قشر مغزی تمایز می یابند را آلوده می کند.
جمعه، 21 اسفند 1394 - 13:55
سلول های جمع آوری شده از ادرار نوزادان نارس، مناسب برای ترمیم و بازسازی کلیه
سلول های جمع آوری شده از ادرار نوزادان نارس به صورت غیرتهاجمی، ممکن است منجر به پبشرفت در ترمیم کلیه در حال بازسازی بیمارانی شود که مبتلا به آسیب یا بیماری های کلیوی هستند.
جمعه، 21 اسفند 1394 - 12:51
تومورها می توانند به صورت کنترل از راه دور عروق خونی را جذب کنند
محققین دانشگاه Leiden نشان داده اند که تومورها می توانند از ابزارهای مکانیکی برای جذب عروق خونی مورد نیاز برای رشدشان استفاده کنند.
جمعه، 21 اسفند 1394 - 11:00
بلوک کردن التهاب موجب مهار مرگ سلولی و بهبود حافظه در بیماری آلزایمر می شود
نوروبیولوژیست های دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از ترکیب دارویی که برای درمان سرطان ساخته شده است، پاسخ مغزی به پلاک های آمیلوئید بتای موجود در مغز بیماران آلزایمری را خنثی کرده اند.
جمعه، 21 اسفند 1394 - 10:44
قدرت پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی برای مهار هایپرالژزی و تحمل القا شده به وسیله مواد مخدر(اپیوئیدها)
محققین در کلینیک کلیولند شواهد جدیدی را یافته اند که تعدیل التهاب عصبی با پیوند سلول های بنیادی ممکن است استراتژی موثری برای درمان تحمل اپیوئیدها و هایپرآلژزی القا شده بوسیله اپیوئیدها باشد. نتایج این مطالعه اخیر در سی و دومین نشست سالیانه آکادمی پزشکی درد در آمریکا ارائه شده است.
جمعه، 21 اسفند 1394 - 10:40
دیدگاه های جدید در مورد ژن آنجلینا جولی(BRCA1)
محققین مرکز تحقیقات و درمان سرطان(CTRC) در سن آنتونیو در مطالعه ای جدید، دیدگاه های عمیق تری را در مورد چگونگی عملکرد ژن آنجلینا ژولی(BRCA1) در بافت طبیعی سینه و از دست رفتن آن که منجر به سرطان سینه می شود ارائه داده اند.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 12:00
پیوند اولین نای مهندسی شده از سلول های بنیادی
محققین در کلینیکی در بارسلونا موفق شده اند برای اولین بار یک نای مهندسی شده را به فردی کلمبیایی که به دلیل ابتلا به سل، دچار آسیب نای بود پیوند کنند.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 11:30
سلول های بنیادی برای فضا می جنگند
بدن یک میدان جنگ است. سلول ها دائما با یکدیگر برای به دست آوردن فضا و مکان رقابت می کنند. اگرچه دلیلی که برخی از این سلول ها در رقابت با دیگری به پیروزی می رسند معمولا به شایسته تر بودن برای بقا تعبیر می شود اما این که چگونه سلول های بنیادی از این ویژگی برای بدست آوردن فضا و مکان استفاده می کنند مشخص نیست.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 11:00
سلول های بنیادی امیدوارکننده برای ناباروری مردان
محققین دانشگاه ایالتی مونتانا با تبدیل کردن سلول های پوستی یک مرد نابارور به پیش سازهای اسپرمی، توجه جهان را به خود معطوف کرده اند. این مطالعه می تواند امید به درمان ناباروری مردان را زنده نگه دارد.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 10:00
ریکاوری از پرتودرمانی و شیمی درمانی
محققین دانشگاه کالیفرنیا گزارش کرده اند که بعد از پرتودرمانی، پروتئین بتا کتنین نقش مهمی را در ریکاوری سلول های بنیادی خون ساز ایفا می کند.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 09:30
سلول های بنیادی جنینی و سلول های پوستی بازبرنامه ریزی شده دارای تفاوت های ژنتیکی هستند!
محققین در UCLA دریافته اند که سلول های بنیادی جنینی و سلول های پوستی بازبرنامه ریزی شده به سلول های شبه جنینی دارای تفاوت های مولکولی وراثتی هستند. این اولین بار است که تفاوت های معنادار این سلول ها به وضوح قابل تشخیص است.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 09:15
شبکه های عصبی و امیدواری برای ترمیم آکسونی در مغز
شبکه های عصبی رشد یافته در آزمایشگاه این توانایی را دارند که جانشینی برای مسیرهای آکسونی از دست رفته در مغز بیمارانی باشند که دچار تروما، سکته و بیماری های نورودژنراتیو شده اند. این شبکه های عصبی می توانند به صورت کاملا ایمن و بی خطر با ایجاد کمترین آسیب به بافت مغزی منتقل شوند.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 09:00
دارویی جدید و بالقوه برای درمان آسیب های عصبی محیطی
آزمایشگاه زیست شناسی Mount Desert Island اعلام کرده است که محققین این مرکز دو دارو را شناسایی کرده اند که می توانند به طور بالقوه ای برای معکوس کردن آسیب اعصاب محیطی یا نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی اندام های مختف، مورد استفاده قرار گیرند. هم چنین از این داروها می تواند برای درمان آسیب عصبی ناشی از دیابت یا آسیب های ترومایی نیز استفاده کرد.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 08:45
سلول های بنیادی: ابزاری برای غربالگری دارویی
محققین از سلول های بنیادی به عنوان ابزاری برای مطالعه بیماری ها، غربالگری دارویی، طراحی راهکاری برای مطالعات بالینی و طب خصوصی استفاده می کنند.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 08:30
سیاستی روشن در سلول درمانی می تواند پیامدهای نوآورانه ای برای سلامت جامعه داشته باشد
افزایش هزینه های لازم برای سلامتی یکی از موضوعات نگران کننده در سراسر دنیا است. بحران اقتصادی جهانی، دولت هایی مانند آمریکا و ژاپن را مجبور کرده است که به دنبال کاهش هزینه های لازم برای تامین سلامت جامعه باشند.
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 08:15
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه