(آرشیو ماه اسفند 1394)
گرسنگی باعث احیای سلول های بنیادی در سیستم ایمنی می شود
مطالعه ای جدید اولین شواهد را از مداخله یک عامل طبیعی در بازسازی بر مبنای سلول های بنیادی یک اندام ارائه داده است. این مطالعه نشان داده است که چرخه های طولانی مدت گرسنگی(ناشتا بودن)، نه تنها فرد را از آسیب های سیستم ایمنی محافظت می کند(از عوارض اصلی شیمی درمانی)، بلکه با بیدار سازی سلول های بنیادی خفته و القای خودنوزایی آن ها، بازسازی سیستم ایمنی را نیز القا می کند.
یکشنبه، 09 اسفند 1394 - 09:30
هیستروکتومی منبعی برای سلول های بنیادی
مجاری فالوپ دور ریختنی و حاصل از هیستروکتومی(بیرون آوردن رحم) می توانند منبع مناسبی برای سلول های بنیادی باشند.
یکشنبه، 09 اسفند 1394 - 09:00
امیدواری در درمان بهتر بیماری های تخریب کننده شبکیه
پیوند سلول های اپی تلیوم رنگدانه دار شبکیه(RPE) مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی یکی از روش های درمانی است که محققین دریافته اند می توانند از آن برای درمان بیماری های شبکیه ای مانند دژنراسیون ماکولا استفاده کنند هرچند در این میان به دلیل این که منشا اصلی سلول ها از فرد دیگری است بیمار باید برای مدت طولانی از داروهای سرکوب کننده ایمنی استفاده کند.
یکشنبه، 09 اسفند 1394 - 08:30
مینی معده های مهندسی شده در موش تولید انسولین می کنند
محققین سال ها سعی داشته اند به نحوی سلول های پانکراسی تولید کننده انسولین(سلول های بتا) را که در افراد دیابتی از بین می روند جایگزین کنند. اینک تیمی از محققین کشف کرده اند که بافت مشتق از پایین معده بیشترین پتانسیل را برای بازبرنامه ریزی به سلول های بتا دارد.
یکشنبه، 09 اسفند 1394 - 08:00
بانک خون بندناف رویان با تمام توان برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف حرکت می کند
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم از ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف، تا کنون بیش از 60هزار نمونه در بانک خانوادگی خون بندناف رویان ذخیره سازی شده است.
شنبه، 08 اسفند 1394 - 12:42
سلول های بنیادی پرتوان از قدرت تا قدرت!
نزدیک به ده سال از کشف سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) به وسیله تاکاهاشی و یاماناکا می گذرد. یک مقاله آینده نگرانه این هفته در نشریه Nature reviews به چاپ رسیده است که این دو محققین مسیری که پیمودند تا به این کشف برسند را توضیح دادند و کاربردهای درمانی این سلول ها را مورد بحث قرار داده اند.
شنبه، 08 اسفند 1394 - 11:15
پتانسیل بالای داروی ONC201 برای درمان برخی سرطان های خونی
داروی ONC201، یک داروی ضد سرطانی است که در انواع تومورهای مختلف موجب شروع مرگ سلولی می شود و می تواند برای درمان سرطان های خونی مختلفی مانند لنفوما و لوکمیای میلوئید حاد، مزایای بالینی نیز داشته باشد.
شنبه، 08 اسفند 1394 - 11:00
انکوژن(MYC) سلول های بنیادی را در مراحل اولیه تکوین کنترل می کند
در مطالعه روی سلول های بنیادی جنینی، محققین انستیتو سلول های بنیادی دانشگاه هایدلبرگ فاکتوری را کشف کرده اند که می تواند سلول ها را در یک مرحله تکوینی متوقف کند.
شنبه، 08 اسفند 1394 - 10:43
زیست ماده سنتتیکی که به بازسازی سلول های پوستی و بهبود زخم کمک می کند
برخی زخم های پوستی مانند زخم های دیابتی، به صورت مزمن هستند و ممکن است هرگز درمان نشوند و برخی دیگر مانند زخم های سوختگی دیر ترمیم می شوند و منجر به درد، عفونت و ایجاد بافت اسکار می شوند.
شنبه، 08 اسفند 1394 - 10:20
منشا سلول های بنیادی مورد استفاده برای سلول درمانی، برای پزشکی خصوصی مهم است
دیدگاه های جدید پیشنهاد می کند که منشا سلول های انسانی برای تولید بافت ها و اندام ها ممکن است نکته مهمی در پزشکی شخصی باشد.
شنبه، 08 اسفند 1394 - 10:11
پروتکلی برای تمایز سلول های بنیادی به سلول های عضلات اسکلتی
کمپانی AMSBIO اعلام کرده است که اولین کیت جهانی برای تمایز سلول های بنیادی پرتوان انسانی به میوتیوب های دارای عملکرد در دسترس محققین قرار خواهد گرفت.
پنجشنبه، 06 اسفند 1394 - 10:56
به دنبال درمانی هدفمند و بهتر برای بیماران سرطانی جوان
سی سال قبل وقتی کودکی مبتلا به بدخیمی های کودکی تشخیص داده می شد به دلیل نبود درمان های مناسب در برابر بیماری تسلیم می شد. اما امروزه سرطان کودکان به دلیل پیشرفت های صورت گرفته در طب بالینی و کاربردی شدن تحقیقات در بالین به یک داستان موفقیت آمیز تبدیل شده است. با این حال، این درمان ها با اینک بقای کودکان را افزایش می دهند اما باز هم مشکلاتی را برای سلامت کودک ایجاد می کنند.
پنجشنبه، 06 اسفند 1394 - 10:54
درمان موش با آسیب نخاعی با استفاده از سلول های iPS انسانی
تیمی از محققین دانشگاه Keio توانسته اند موشی که به دلیل آسیب نخاعی دچار فلجی پاهای عقبی اش بود را با استفاده از سلول های بنیادی درمان کنند. آن ها در این مطالعه سلول های بنیادی عصبی مشتق از سلول های iPS‌انسانی را به موش پیوند کردند.
پنجشنبه، 06 اسفند 1394 - 10:51
نقش مهم سیستم ایمنی بدن در بیماری آلزایمر
سلول های ایمنی که به طور طبیعی در مبارزه با بیماری ها و عوامل بیماری زا به بدن کمک می کنند، می توانند نقش بسیار مهم تری بیش از آن چه تصور می شود در بیماری آلزایمر داشته باشند.
پنجشنبه، 06 اسفند 1394 - 10:48
مقاومت در برابر تغییر: چرا سلول های بنیادی تمایل به جوان ماندن دارند؟
محققین آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی اروپا(EMBL) در هایدلبرگ آلمان در تلاش برای درک چگونه جوان ماندن سلول های بنیادی، به مولکولی به نام miR-142 رسیده اند که به سلول های بنیادی اجازه می دهد به جای تبدیل شدن به سلول های تخصص یافته، به صورت بدون تغییر باقی بمانند.
پنجشنبه، 06 اسفند 1394 - 10:44
صفحه 8 از 10ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه