(آرشیو ماه اردیبهشت 1394)
کشف یک درگاه ضروری انگل مالاریا به سلول های قرمز خونی
محققین در هاروارد پروتئینی را روی سطح سلول های قرمز خون انسان شناسایی کرده اند که به عنوان یک درگاه ورودی برای تهاجم انگل مالاریا عمل می کند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 11:30
کشف مارکرهای ژنتیکی سندرم فرارشد جنینی
انسان و برخی ازجانوران دیگر اختلالات اپی ژنتیکی فرارشد جنینی مشابه ای رت به اشتراک می گذارند که اغلب به دنبال روش های کمک تولید مثلی اتفاق می افتند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 11:00
کشف پایه های ترمیم قلبی
در حالی که قلب انسان نمی تواند خود را ترمیم کند، قلب گورخرماهی می تواند به آسانی سلول های از دست رفته طی آسیب یا بیماری را جایگزین کند. در این مطالعه محققین ویژگی های ناشناخته لایه خارجی قلب یا اپی کارد را شناسایی کرده اند که می تواند این توانایی قابل توجه رشد بافت قلبی را در ماهی توجیه کند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 10:00
چگونه غدد پستانی بارداری قبلی را به یاد دارند و  تولید شیر را تحریک می کنند(اطلاعات تکمیلی)
همان طور که در خبر قبلی گفتیم محققین در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافته اند که سلول های نمونه گیری شده از موش های جوان یک سیکل بارداری را گذرانده اند دارای مارک های متیلاسیونی است که با مارک های مربوط به نمونه های گرفته شده از موش های با سن مشابه و بدون بارداری قبلی متفاوت هستند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 09:30
شناسایی ژنی که برای حفظ سلول های بنیادی سرطانی و سلول های بنیادی سینه ضروری است
یک ژن و سوپ هورمونی که مادران را قادر می سازد به نوزادان خود شیردهی کنند می توانند یک منوی غذایی برای سرطان سینه نیز باشند. این مطلب بویژه در زمانی بیشتر صادق است که اولین بارداری بعد از سن 30 سالگی اتفاق بیافتد.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 09:00
امیدواری جدید در مورد ترمیم آسیب سیستم عصبی مرکزی
آسیب سیستم عصبی مرکزی علت اصلی اختلال های عملکردی دائم است. برخلاف شواهدی که پیشنهاد کننده احیای عملکردهای نورولوژیک از طریق جمعیت زایی بر مبنای سلول در مطالعات بالینی است، تلاش های موفقیت آمیز از طریق استفاده از بافت های اولیه، سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی نیز دارای محدودیت هایی است.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 08:30
استفاده از سلول های پوست خوک برای تکوین عصبی
سلول های پوست خوک می تواند درمانی جدید و امیدوار کننده برای بیماری های عصبی مخرب باشد. محققین در دانشگاه Georgia فرایندی را کشف کرده اند که سلول های بنیادی پرتوان القا شده خوک را به سلول های بنیادی عصبی القا شده تبدیل می کند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 08:00
کنگره بین المللی خون؛ بیماری ها و کاربردهای بالینی آن برگزار شد
مدیر فنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کنگره بین المللی خون؛ بیماری ها و کاربردهای بالینی آن درباره کاربردهای خون بندناف در پیوند سلول های بنیادی به سخنرانی پرداختند.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 12:09
همايش ملي تازه هاي سلولي و مولکولي بيماريهاي غير واگير در بابل
سومین همایش ملی تازه های سلولی و مولکولی بیماریهای غیر واگیر با حضور بیش از 90 پزشک متخصص کشور در بابل برگزار شد .
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 11:34
مکانیسمی که جنین اولیه را در رحم تغذیه می کند
مطالعه جدید آشکار ساخته است که چگونه مکانیسمی که غدد پوشاننده رحم در آن دخیل هستند تضمین می کند که جنین اولیه مواد غذایی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک جنین سالم را دریافت می کند تا به اندازه کافی بزرگ شود و خون را از مادر دریافت کند. این مطالعه به وسیله محققین در دانشگاه منچستر بریتانیا صورت گرفته است.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 11:00
خون کامل تازه احتمال اختلال در جراحی های قلبی کودکان بیمار را کاهش می دهد
در جراحی های قلبی کودکان بیمار، استفاده از خون کامل تازه از تنها یک اهداکننده بهتر از استفاده از اجزای خونی است که از چندین اهدا کننده بدست آمده اند.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 10:30
یافتن راهی برای مونیتور کردن پیشرفت سلول های بنیادی بعد از پیوند به مغز
محققین در دانشگاه استنفورد راهی را برای مونیتور کردن سلول های بنیادی عصبی بعد از پیوند به مغز طراحی کرده اند.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 10:00
شناسایی گیرنده های کلیدی پشت پرده تکوین لوکمیای میلوئید حاد
محققین مرکز پزشکی UT Southwestern، کلاس خاصی از گیرنده های مهار کننده پاسخ ایمنی را شناسایی کرده اند که برای تکوین لوکمیای میلوئید حاد(AML) حیاتی هستند.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 09:30
مکانیسم هایی برای تولید مداوم اسپرم
تولید مداوم اسپرم در طولانی مدت برای ایجاد نسل جدید ضروری است. محققین در انستیتو ملی زیست شناسی پایه ژاپن نشان داده اند که در فعاایت اسید رتینوئیک در سلول های بنیادی اسپرماتوگونی تفاوت هایی وجود دارد و این تفاوت ها فاکتور کلیدی در تداوم تولید اسپرم با سلول های بنیادی تمام ناشدنی هستند.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 09:00
پشت سرگذاشتن تست های ایمنی به وسیله سلول های بنیادی در درمان نابینایی
یک کمپانی که بیش 20 سال سعی در ایجاد درمان برای نابینایی با استفاده از سلول های بنیادی جنینی داشته است نتایج قابل قبولی را از تست های کوچک و مقدماتی این سلول ها در نابینایی پیش رونده ارائه داده است.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 08:30
صفحه 2 از 9ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه