(آرشیو ماه اردیبهشت 1394)
استفاده از پیوند سلول های مغز استخوان برای درمان شکستگی ها، آسیب های ریوی و انسداد کلیوی
سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) پیوند شده می توانند با موفقیت طیف وسیعی از بیماری ها و اختلالات را درمان کنند.
ﺳﻪشنبه، 22 اردیبهشت 1394 - 13:00
شناسایی سوئیچ اصلی پروتئین HER2 عامل سرطان
داروی هرسپتین(Herceptin) داروی موثری برای سرطان سینه HER2مثبت شناخته شده است. این سرطان شکلی تهاجمی از این نوع سرطان است که با تولید بیشتر پروتئین HER2 تقویت می شود. با این حال همه بیماران به این دارو به طور مناسب پاسخ نمی دهند و حتی در قبال آن مقاوم هم شده اند.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 11:30
اولین مطالعات بی خطر سلول درمانی به کمک سلول های بنیادی جنینی در بیماران آسیایی
مطالعات بالینی در کره برای بیماران مبتلا به بیماری های تحلیل برنده چشمی، برای اولین بار بی خطر بودن سلول درمانی سلول های بنیادی جنینی را برای بیماران نژاد آسیایی مورد ارزیابی قرار داده است.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 11:00
جایگاه آسیب اکسون های نخاعی، سرنوشت ترمیم نورونی را تعیین می کند
مطالعه ای در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده اس که جایگاه آسیبی که در مدار ارتباطی نورون ها در نخاع(آکسون) اتفای می افتد تعیین می کند که نورون ثابت باقی می ماند یا در تلاش برای ترمیم است. این مطالعه نشان می دهد که چگونه پیشرفت در تکنیک های تصویربرداری زنده، دیدگاه های جدیدی را در مورد توانایی بدن در پاسخ دهی به آسیب های نخاعی ارائه می دهد.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 10:30
درمانی جدید با استفاده از سلول های ساده، ویروس های بسیار خطرناک را در بعد از پیوند خون بندناف مورد حمله قرار می دهد
محققین در مرکز سلول درمانی و ژن درمانی دانشکده پزشکی Baylor، از یک سلول درمانی ویژه ویروس در پیوند خون بندناف بیماران استفاده کرده اند که با موفقیت سه مورد از مشکل زا ترین آلودگی های ویروسی که این گروه از بیماران را بعد از پیوند تحت تاثیر قرار می دهند، مهار کنند. این ویروس ها شامل سیتومگالویروس ها(CMV)، ویروس Epstein-Barr یا (EBV) و آدنوویروس ها است.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 10:00
گامی حیاتی در رشد سلول های بنیادی: کمک به طب ترمیمی و درمان سرطان
سلول های بنیادی که پتانسیل تبدیل شدن به انواع سلول ها را دارند، احتمال وسوسه انگیز تولید انواع بافت ها و اندام های جایگزین را برای قربانیان سکته و سایر بیماری ها ایجاد می کنند. اینک، محققین در انستیتو سالک جزئیاتی از رشد سلول های بنیادی که می توانند طب ترمیمی را بهبود ببخشند، فاش نموده اند.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 09:30
ویرایش ژنوم میتوکندریایی برای جلوگیری از بیماری های وراثتی
بیماری های میتوکندریایی، اختلالات ژنتیکی به ارث رسیده مادری هستند که طیف وسیعی از ناتوانی ها را ایجاد کرده اند که قابل درمان هم نیستند. در این مطالعه، محققین در انستیتو سالک اولین تلاش موفقیت خود مبنی بر استفاده از تکنلوژی ویرایش ژنوم را برای جلوگیری ازDNA میتوکندریایی جهش یافته همراه با بسیاری از بیماری های گزارش داده اند، شرایطی که از مادر به فرزندان منتقل می شود.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 09:00
ارتباط بین نیروهای فیزیکی و تکوین اندام های حرکتی
محققین در دانشگاه تورنتو کشف کرده اند که نیروهای فیزیکی مانند کشش و فشار در تکوین اندام حرکتی جنینی نقش دارند و امیدوارند روزی از این یافته ها برای کمک به ممانعت از نقص های تولد استفاده کنند.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 14:00
استفاده از یک رویکرد تکاملی برای حامل ویروسی انتقال دارو
روی هم رفته داروها و ریز مولکول ها برای رسیدن به هدف، قادر به یافتن راه شان در بین سلول ها یا حتی درون برخی از سلول های هستند و بدین طریق اثرات خود را برجای می گذارند. اما اغلب آن ها تنها یک مسکن هستند که باید به طور مرتب استفاده شوند و یک علاج قطعی نیستند.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 12:00
کلینیک های آمریکا در انجام سلول درمانی از نظارت دولت فرار می کنند
طبق گزارش ارائه شده به وسیله دانشگاه مینه سوتا، کلینیک ها در ایالات متحده درمان هایی را به وسیله سلول های بنیادی تبلیغ می کنند که سعی در گرفتن موافقت FDA برای استفاده از آن ها دارند.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 11:00
خودآرایی زیست ماده ها، الگوهای نانوساختاری را برای ایجاد بافت های انسانی شکل می دهد
برخلاف روش های بر مبنای داربست برای مهندسی بافت های انسانی و برای کاربرد در طب ترمیمی، مواد سنتتیک نوآورانه با توانایی خودآرایی به نانوساختارهایی برای حمایت رشد بافتی و نهایتا تجزیه شدن، روش جدید امیدوارکننده را برای انتقال سلول و درمان های بافتی ارائه می دهند.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 10:15
محققین متحیر از نوعی سلول بنیادی ناشناخته
نوعی جدیدا شناخته شده از سلول های بنیادی می تواند مدلی را برای تکوین اولیه انسان ارائه دهد و در نهایت اجازه دهد که اندام حیوانات بزرگ مانند خوک ها و گاوها برای اهداف درمانی و مطالعاتی در آزمایشگاه رشد داده شوند.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 09:45
چگونه رشد سلول های بنیادی به جایی که در آن رشد می کنند بستگی دارد
توانایی سلول های بنیادی پرتوان انسانی (hPSCs) برای تبدیل شدن به انواع سلول ها آن را ابزار دینامیک مناسبی برای مطالعه تکوین اولیه انسان و بیماری ها معرفی می کند اما بیش از هر چیز این توانایی به جایی که آن ها رشد می کنند بستگی دارد.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 09:15
روش جدید ترمیم عضلات، عملکرد عضلانی را بعد از یک آسیب ترومایی بدون نیاز به بافت اهدایی احیا می کند
از دست دادن حجم عضله یکی از نتایج شایع و ناتوان کننده آسیب های ارتوپدیک ترومایی است که منجر به ضعف عضلات و عملکرد اندام حرکتی غیر کافی می شود.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 08:45
جلوگیری از دیابت نوع دو با خوردن پروتئین بیشتر در صبحانه
افراد مبتلا به دیابت نوع دو به سختی قند خون را به ویژه بعد از یک وعده غذایی تنظیم می کنند. محققین در دانشگاه میسوری دریافته اند که افراد مبتلا به دیابت نوع دو می توانند با خوردن پروتئین بیشتر در صبحانه شان به کاهش پیک گلوکز در صبحانه و ناهارشان کمک کنند.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 08:15
صفحه 4 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه