(آرشیو ماه اردیبهشت 1394)
موش انسانی شده(humanized mice) منجر به تست بهتر ایمنی درمانی های سرطان می شود
مدت زمان زیادی است که تومورهای انسانی رشد یافته در موش برای تست درمان های ضد سرطانی امیدوارکننده مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، زمانی که یک تومور انسانی به موش پیوند می شود، سیستم ایمنی موش باید ناک دان شود و بنابراین بافت توموری جدید را مورد حمله قرار ندهد و حتی اجازه رشد تومور را هم بدهد.
جمعه، 11 اردیبهشت 1394 - 11:27
استفاده از سلول های بنیادی برای مهار متاستاز سرطان سینه به مغز امیدوار کننده نشان داده است
محققین در بیمارستان عمومی ماساچوست و انستیتو سلول های بنیادی هاروارد یک مدل موشی از مغز مورد متاستاز سرطان سینه قرار گرفته ایجاد کرده اند و پتانسیل سلول درمانی برای حذف سلول های متاستاز از مغز و افزایش زیستایی را نشان داده اند. هم چنین این مطالعه یک استراتژی را برای مهار نتایج منفی سلول درمانی توصیف کرده است.
جمعه، 11 اردیبهشت 1394 - 11:21
ایجاد راهی موثرتر برای ایجاد نورون های حرکتی به وسیله محققین سلول های بنیادی
سیستم عصبی شبکه ای پیچیده شامل مغز، نخاع و اعصاب است که به سراسر بدن کشیده شده اند. مطالعه ای جدید به وسیله محققین سلول های بنیادی درUCLA و با استفاده از سلول های بنیادی جنینی، امکان مطالعه این سیستم پیچیده و گیج کننده را افزایش داده است.
جمعه، 11 اردیبهشت 1394 - 11:14
هدف درمانی جدید برای نوعی از سرطان کلورکتال با پیش آگهی ضعیف
محققین راه جدیدی را برای درمان سرطان کلورکتال یافته اند. در این مطالعه این محققین در زمینه سلول های بنیادی و سرطان، نشان داده اند که مهار فعالیت اندوزمال یک استراتژی درمانی بالقوه برای درمان سرطان هایی با ژن موتاسیون یافته BRAF است.
جمعه، 11 اردیبهشت 1394 - 11:11
کنفرانس علمی سلول های بنیادی در بندرعباس برگزار می شود
معاون علمی جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: کنفرانس علمی یک روزه سلول های بنیادی استانی کاربردها، پتانسیل ها و چشم اندازها 17 اردیبهشت در بندرعباس برگزار می شود.
چهارشنبه، 09 اردیبهشت 1394 - 12:33
درمان ناباروری مردان با استفاده از سلول های بنیادی
محققان ایرانی افق جدیدی را فراروی درمان ناباروری مردان گشوده اند به گونه ای که امکان تبدیل سلول های بنیادی پرتوان القایی حاصل از مردان آزواسپرمی را به سلول های زایا در آینده فراهم می کند.
چهارشنبه، 09 اردیبهشت 1394 - 12:08
احیای بینایی در یک بیمار  به کمک سلول های بنیادی دیدگاه های جدیدی را در مورد چگونگی تکوین بینایی ارائه می دهد
یک بیماری کالیفرنیایی که بینایی اش بعد از 40 سال نابینایی با استفاده از یک روش سلول های بنیادی پیش گامانه احیا شده است، سر فصل های بین المللی جدیدی را در مطالعه بینایی ارائه کرده است. این بیمار در سال 2000 مورد جراحی قرار گرفته بود.
چهارشنبه، 09 اردیبهشت 1394 - 11:30
یافتن یک هدف برای مهار عود سرطان سینه
محققین در دانشگاه آدلاید برای اولین بار نشان داده اند که چگونه یک گیرنده پروتئینی خاص روی سطح سلول های سینه موجب افزایش پیشرفت سرطان سینه می شود. این مطالعه ممکن است هدف درمانی جدید را ارائه دهد.
چهارشنبه، 09 اردیبهشت 1394 - 10:43
موفقیت در ژن درمانی برای بیماری های نادر سیستم ایمنی
تیمی از محققین فرانسوی در CIC Biotherapie و محققین انگلیسی در انستیتو UCL لندن موثر بودن ژن درمانی برای سندرم Wiskott-Aldrich یا (WAS) را نشان داده اند. در این مطالعه 6 کودک که مورد تیمار قرار گرفتند طی یک دوره تحت نظر بودن 9 ماهه نشانه هایی از بهبود و ریکاوری را در سیستم ایمنی نشان دادند.
چهارشنبه، 09 اردیبهشت 1394 - 10:35
آیا برآوردی که بریتانیا برای استفاده از یک فن آوری باروری داشته است می تواند در  آمریکا نیز صادق باشد؟
در ماه گذشته خبری مبنی بر تصویب درمان جایگزین کردن میتوکندری(MRT) که آن را تولید سه والدی نیز نامیدند، به وسیله پارلمان بریتانیا داشتیم و بریتانیا اولین کشوری است که این راه حل درمانی را پیش روی افراد می گذارد.
ﺳﻪشنبه، 08 اردیبهشت 1394 - 09:30
شناسایی نوعی سلول که در ایجاد بافت اسکار و رشد سرطان پوست نقش دارد
یک سلول پوستی مسئول زخم و یک مولکول که فعالیت سلولی را مهار می کند، به وسیله محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد شناسایی شده است. این مولکول بهبود زخم را آهسته کرده اما اسکار را افزایش می دهد. هم چنین این محققین دریافتند که سلول ممکن است در رشد ملانوما و آسیب پوستی ناشی از اشعه نیز نقش بازی کند.
ﺳﻪشنبه، 08 اردیبهشت 1394 - 09:00
نقش یک پروتئین سطحی در تنظیم پاسخ ایمنی ذاتی و اثر آن روی سیستم ایمنی سازشی
درک پاسخ ایمنی که به وسیله ویروس CHIKV ایجاد می شود برای ایجاد درمان موثر کلیدی است. اینک تیمی بین المللی از محققین در A*STAR نشان داده اند که پروتئین سطح سلولی به نام گیرنده3 شبه Toll یا (TLR3) نقش حیاتی را در کنترل پاسخ آنتی بادی به CHIKV، همانندسازی و پاتولوژی ویروسی بازی می کند.
ﺳﻪشنبه، 08 اردیبهشت 1394 - 08:45
باکتری های پوشیده شده با نانو ذرات می توانند واکسن سرطان را انتقال دهند
دانشمندان نشان دادند که باکتری های پوشیده شده با نانو ذرات می تواند بطور مؤثری واکسن DNA خوراکی را انتقال دهد که سیستم ایمنی بدن فرد را جهت تخریب سلول های سرطانی تحریک می کند
دوشنبه، 07 اردیبهشت 1394 - 10:00
داروهایی که سلول های بنیادی خود بدن را برای جایگزینی سلول های مغزی از دست رفته طی مولتیپل اسکلروزیس تحریک می کنند
تیمی از محققین چند ملیتی روش اکتشافی جدیدی را برای شناسایی داروهایی که می توانند سلول های بنیادی مغز انسان و موش را در آزمایشگاه فعال کنند، استفاده کرده اند.
دوشنبه، 07 اردیبهشت 1394 - 09:30
عصاره خوراکی خارشیر سلول های بنیادی سرطان کلورکتال را در تومورهای در حال رشد متوقف می کند
در نشست سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا(AACR) در سال 2015، گزارشی به وسیله محققین در دانشگاه کلرادو ارائه گردیده است که نشان می دهد که تجویز خوراکی سیلیبینین(Silibinin) شیمیایی که از خارشیر مشتق شده، توانایی سلول های بنیادی سرطان کلورکتال برای رشد و ایجاد تومور را مهار می کند.
دوشنبه، 07 اردیبهشت 1394 - 09:00
صفحه 7 از 9ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه