(آرشیو ماه خرداد 1394)
شناسایی مولکولی که ترمیم بافتی را بعد از پیوند مغز استخوان تسریع می کند
محققین در دانشگاه تگزاس یک داروی با پتانسیل باورنکردنی را شناسایی کرده اند که آسیب وارد شده به کولون، کبد و مغز استخوان را در موش ترمیم می کند. این پیشرفت می تواند را ه را برای موفقیت در رشد بافت های جدید و جایگزین کردن بافت های آسیب دیده در انسان هموار کند.
چهارشنبه، 27 خرداد 1394 - 09:30
 امیدواری در درمان بیماری Crohns با استفاده از ویتامین Dدر مطالعات اولیه
مطالعه ای جدید در بیمارستانی در دوبلین پیشنهاد می کندکه مکمل های ویتامین D ممکن است روی عملکرد نامناسب سد روده ای در بیماری Crohns تاثیر بگذارد.
چهارشنبه، 27 خرداد 1394 - 09:00
دارویی با سرعت ردیابی بالا و دقیق برای هدف قرار دادن بیماری کلیوی دیابتی
این دارو در ابتدا برای درمان استئوآرتریت طراحی شد اما طی دو دهه گذشته این اولین بار است که از این دارو برای درمان آسیب کلیوی ناشی از دیابت استفاده می شود.
چهارشنبه، 27 خرداد 1394 - 08:30
ژل قابل تزریقی که زخم ها را پر می کند و ترمیم بافتی را افزایش می دهد
محققین در دانشگاه UCLA ژل قابل تزریقی کشف کرده اند که به ترمیم سریع تر زخم های پوستی کمک می کنند. این مواد یک داربست دائمی است که اجازه رشد بافت جدید به درون حفرات داربست را می دهد.
چهارشنبه، 27 خرداد 1394 - 08:00
ریکاوری عملکردهای حسی با پیوند سلول های بنیادی
تحقیقی جدید در دانشگاه Uppsala پیشرفت امیدوارکننده ای در استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آسیب های نخاعی نشان می دهد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که سلول های بنیادی انسانی که به طناب نخاعی آسیب دیده پیوند شدند موجب احیای برخی عملکردهای حرکتی شدند.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 13:00
نقش منحصربفرد سلول های عصبی در مصرف انرژی بدن
اگرچه به خوبی مشخص شده است که اضافه وزن نتیجه عدم تعادل بین آن چه می خوریم و میزان انرژی مصرفی ماست، اما نقش سیستم عصبی در کنترل تعادل انرژی به خوبی مشخص نیست. اینک محققین در دانشگاه فلوریدا به این سوال پاسخ داده اند.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 12:00
یافتن راهی برای مختل کردن سلول های بنیادی تومور مغزی
درمان برخی از تومورهای مغزی بسیار دشوار است و حتی اگر با جراحی برداشته شوند و مورد شیمی درمانی نیز قرار گیرند بالاخره راهی برای بازگشت و عود مجدد پیدا می کنند.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 11:30
پژوهشگاه رویان، پیگیر ورود ایران به عرصه «پزشکی مبتنی بر فرد»
معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، بیوتکنولوژی را یکی از زمینه‌های تحقیقات در این مرکز برشمرد و اظهار کرد: این زمینه تحقیقی که در اصفهان منجر به تولید نوترکیب‌ها و همانندسازی حیوانات شد، تجربه خوبی در صنعت دامپروری بود که امکان پرورش گونه‌ها و نسل‌های خوب و مرغوب دامی را به ما می دهد.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 11:10
ساخت اولین اندام ایمنی سینتتیک دارای عملکرد و قابل کنترل با آنتی بادی ها
محققین در دانشگاه Cornell اندام ایمنی سنتتیک دارای عملکردی را ایجاد کرده اند که آنتی بادی ها را تولید کنند و می تواند در آزمایشگاه مورد کنترل قرار گیرد. اندام های مهندسی شده برای هر چیزی از تولید سریع درمان های ایمنی گرفته تا بیماری های عفونی می تواند کاربرد داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 11:00
 پرینت بافتی سه بعدی برای بازسازی بافت های نرم
سازه های بافت چربی مهندسی شده قادر به ساخت بافت نرم با حجم کافی هستند و این مطلب برای جراحی های پلاستیک و بازساختی ارزشمند است. پرینت بافتی ساخت سازه های بافتی دقیقا مشابه را با انتقال سلول های زنده و مواد ماتریکس مقدور می سازد.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 10:30
روش جدید برای بدست آوردن سلول های بنیادی پرتوان القایی
سلول های بنیادی جنینی علی رغم پتانسیل بالای تمایزی که می تواند آن ها را کاندیدای مناسبی برای استفاده در صنعت پزشکی و دارویی کند با مشکلاتی از جمله بحث های اخلاقی مواجه هستند. به همین دلیل محققین به سمت استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) رو آورده اند. این سلول های بازبرنامه ریزی شده قادر به تمایز به انواع سلول ها هستند.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 10:15
یافتن امید در تاریکی(درمان شب کوری)
پیشرفت های صورت گرفته در زمینه سلول های بنیادی و ژن درمانی در مطالعات بینایی موجب پیشگام بودن این درمان ها در این زمینه شده است. تیمی بین المللی از محققین در بریستول، تورنتو، پیتزبورگ و دالاس ژنی را شناسایی کرده اند می تواند مسئول برخی از موارد شب کوری های انسانی باشد.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 10:00
مصرف روزانه آسپرین می تواند رشد سرطان سینه و سایر سرطان ها را بلوک کند
"دوتا آسپرین بخور و صبح با من تماس بگیر!"، این توصیه ای است که برخی پزشکان به بیماران می کنند و حتی در محاوره های پزشکی به صورت یک جوک درآمده است. اما این توصیه را به بیماران سرطانی نیز می توان کرد؟
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 09:45
اکتشافات ژنی ممکن است منجر به ترمیم سلول های مورد نیاز برای شنوایی شود
محققین موفق به شناسایی مکانیسم های بیولوژیکی شده اند که به نظر می رسد نقش مهمی در ترمیم سلول های گوش داخلی ایفا می کنند.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 09:30
ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی مرتبط در ستاد ملی فناوری‌های سلول‌های بنیادی
نخستین جلسه مشترک نمایندگان انجمن‌های علمی مرتبط با سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مسئولان ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
ﺳﻪشنبه، 26 خرداد 1394 - 09:06
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه