(آرشیو ماه خرداد 1394)
اسفیرهای کوچک از سلول های انسانی برای شبیه سازی مغز
محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد راهی را برای تولید کره های شناور آزاد و اسفیر مانند از سلول های مغزی انسانی طراحی کرده اند که معماری و ساختار قشر مغز را تقلید می کند.
پنجشنبه، 14 خرداد 1394 - 23:44
بهبود رت های با ایسکمی مغزی از طریق تزریق درون وریدی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون بند ناف انسانی
سلول درمانی یک روش بالقوه برای درمان سکته است. سلول های بنیادی مزانشیمی یک منبع بالقوه برای استفاده بالینی به شمار می آیند زیرا بی خطر بوده و به سهولت نیز به دست می آیند.
پنجشنبه، 14 خرداد 1394 - 23:41
سلول درمانی برای تاول های پوستی به ارث رسیده
نتایج امیدوارکننده ای از یک سلول درمانی جدید برای یک بیماری پوستی منفعال کننده منتشر شده است. درمان شامل تزریق سلول های بنیادی است که مشخص شده است که درد را تسکین می دهند و شدت مشکلات پوستی را هم کاهش می دهند، این در حالی است که تاکنون درمانی برای این وضعیت موجود نبود.
پنجشنبه، 14 خرداد 1394 - 23:37
راهی جدید برای مهار نابینایی مربوط به دیابت
محققین جان هاپکینز در مطالعه با استفاده از سلول های انسانی رشد یافته در آزمایشگاه، نشان داده اند که یک پروتئین رشد یافته عروق خونی ثانویه می تواند راهی جدید را برای مهار نابینایی مربوط به دیابت ایفا کند.
پنجشنبه، 14 خرداد 1394 - 23:34
کشف ژن حس کننده درد می تواند به ایجاد روش های جدید تسکین دهنده درد کمک کند
یک ژن که برای تولید نورون های حس کننده درد در انسان ضروری است به وسیله تیمی از پژوهشگران بین المللی به سرپرستی دانشگاه کمبریج شناسایی شده است. این کشف می تواند در ایجاد درمان های تسکین دهنده درد کاربرد داشته باشد.
پنجشنبه، 14 خرداد 1394 - 23:29
درمان فلجی با استفاده از سلول درمانی
دختر نوجوانی که به دلیل تومور نخاعی از ناتوانی(فلجی) نسبی رنج می برد بعد از متحمل شدن موفقیت آمیز سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی جنینی انسانی مورد درمان واقع شده اند.
ﺳﻪشنبه، 12 خرداد 1394 - 10:28
کوکتیل سیتوکین برای سلول های بنیادی عضلانی
یک کوکتیل از چهار سیتوکین می تواند سلول های بنیادی عضلانی را برای درمان آتروفی و آسیب های عضلانی راحت تر آماده کند.
ﺳﻪشنبه، 12 خرداد 1394 - 10:19
سیگنالینگ پیچیده بین سلول های بنیادی و خون ترمیم را درسیستم گوارش مگس سرکه کنترل می کند
داشتن سیستم گوارشی سالم ممکن است به حفظ سیگنالینگ پیچیده بین سلول های ایمنی و سلول های بنیادی مفروش کننده روده بستگی داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 12 خرداد 1394 - 10:07
بانک اطلاعات پژوهشگران سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ایجاد شد
بانک ثبت اطلاعات پژوهشگران ومحققان سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از سوی ستاد توسعه و علوم فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی ایجاد شد.
ﺳﻪشنبه، 12 خرداد 1394 - 08:35
فنوتیپ سلول های ریوی زمانی که روی ماتریکس سلول زدایی شده ریوی کشت داده می شوند تغییر می کند
محققین سلول های اپی تلیالی ریوی نوع دو را درون ماتریکس سلول زدایی شده کشت دادند تا عملکرد آن ها را مطالعه کنند.
دوشنبه، 11 خرداد 1394 - 10:30
مدل سلول های بنیادی انسانی، سرنخ های مولکولی حیاتی را برای تشکیل واحد عصبی –عروقی نشان می دهد
ردیابی real-time رفتار سلول طی تکوین انسانی، دیدگاه های جدیدی را ارائه می دهد.
دوشنبه، 11 خرداد 1394 - 10:00
تکنولوژی های منحصربفرد  برای شناسایی نشانه های ژنتیکی سلول های بنیادی خونی
اگرچه همه سلول ها در یک کلونی سلول های خونی به نظر مشابه می آیند اما ممکن است آن ها عملکردهای متفاوتی داشته باشند.
دوشنبه، 11 خرداد 1394 - 09:30
حمایت از طرح‌های پژوهشی و فناوری حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی اعلام کرد
با اعلام فراخوان از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، طرح‌های برگزیده پژوهشی و فناوری حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، مورد حمایت قرار می‌گیرد.
دوشنبه، 11 خرداد 1394 - 09:08
بیوتکنولوژی جدید برای خالص سازی با راندامان بالای سلول های انسانی زنده
یکی از دلایلی که سلول های بنیادی پرتوان در مطالعات پزشکی بسیار مورد استفاده هستند، این است که می توانند به هر نوع سلول تمایز یابند.
دوشنبه، 11 خرداد 1394 - 09:00
آزمایش های بالینی اولیه نشان می دهد تزریق سلول های ایمنی در بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما بی خطر است
در مطالعه ای که در نوع خود اولین محسوب می شود، محققین در مرکز سرطان جان هاپکینز می گویند که به طور بی خطر سلول های ایمنی رشد یافته از مغز استخوان خود بیمار را برای درمان مولتیپل میلوما مورد استفاده قرار داده اند.
دوشنبه، 11 خرداد 1394 - 08:30