(آرشیو ماه تیر 1394)
آنتی اکسیدان ها توانایی ضد استرسی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی و کارایی درمانی آن ها برای نارسایی کبدی حاد را افزایش می دهد
یکی از مشکلات عمده که روی کارایی درمانی سلول های بنیادی اثر می گذارد، بقای ضعیف این سلول ها بعد از پیوند است.
ﺳﻪشنبه، 02 تیر 1394 - 09:00
تکنیکی جدید برای مدل سازی ارتباطات عصبی با استفاده از سلول های بنیادی
سلول های بنیادی انسانی می توانند تمایز یافته و انواع سلول ها را ایجاد کنند. در حالی که سلول های اکثر اندام های می توانند به صورت ایزوله نیز عملکرد خود را انجام دهند اما سلول های مغزی برای عملکرد مناسب نیازمند برقرار سیناپس بین خودشان و سایر مناطق مغزی هستند.
ﺳﻪشنبه، 02 تیر 1394 - 08:30
میکروسفیر تراپی: راهی سریع تر برای درمان قلب بعد از حمله قلبی
در حال حاضر سلول های بنیادی گزینه درمانی مناسبی محسوب می شوند زیرا قابلیت تمایز به سلول های جدید را دارند و با استفاده از سلول های بنیادی خود فرد بیمار، پاسخ های ایمنی نیز ایجاد نمی شود.
ﺳﻪشنبه، 02 تیر 1394 - 08:00
فلز کروم، تهدیدی مرگ‌آور برای سلول‌های بنیادی مغز استخوان
نتایج پژوهش محققان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نشان داد
نتایج یک تحقیق در گروه پژوهشی لیزر پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نشان داد که مواجه شدن سلول‌های بنیادی خونی با فلز کروم منجر به مرگ و میر سلول‌ها، قطعه قطعه شدن DNA سلول و کاهش سطح پروتئین‌های هسته می‌شود.
دوشنبه، 01 تیر 1394 - 15:40
باکتری توبرکولوزیس(سل) در نیچ های با سطح اکسیژن کم سلول های بنیادی مغز استخوان مخفی می شود
مطالعه ای جدید در انستیتو Forsyth نشان می دهد که باکتری سل این توانایی را دارد که سلول های بنیادی مخفی شود. برخی از سلول های بنیادی مغز استخوان در نیچ های با سطح اکسیژن کم(هیپوکسی) باقی می مانند.
دوشنبه، 01 تیر 1394 - 11:00
میزان باروری های نابجا(اکتوپیک) بعد از IVF، در 12 سال گذشته به نیم رسیده است
خطر بارداری های نابجا به دنبال روش های کمک باروری بسیار کم است اما باز هم این میزان در مقایسه با بارداری های طبیعی بالا است.
دوشنبه، 01 تیر 1394 - 10:30
تکنیکی که بافت چربی قهوه ای را افزایش می دهد و فعالیت آن را تشدید می کند
محققین انستیتو سلول های بنیادی هاروارد راهی را یافته اند که به موجب آن هم تعداد بیشتری سلول های چربی قهوه ای سوزاننده انرژی می سازند و هم این که سلول ها را فعال تر می کنند. این کشف می تواند این پتانسیل را داشته باشد که در درمان اختلالاتی مانند چاقی و دیابت و بیماری های متابولیک مورد استفاده قرار گیرد.
دوشنبه، 01 تیر 1394 - 10:00
کشف نقص ایمنی ژنتیکی جدید به وسیله محققین
تیمی از محققین در بیمارستان کودکان بوستون می گویند که آنالیزهای آن ها روی پنج خانواده نقص ایمنی ژنتیکی ناشناخته ای را شناسایی کرده است. این اختلال که مربوط به جهش هایی در ژنی به نام DOCK2است، بسیاری از ویژگی های سیستم ایمنی را غیرفعال می کند و کودکان را مستعد الگویی از عفونت های تهاجمی و کشنده در اول زندگی شان می کند.
دوشنبه، 01 تیر 1394 - 09:45
شناسایی جمعیت جدیدی از سلول های بنیادی که برای رشد سرطان کولون مهم هستند
محققین در انستیتو تحقیقاتی لوزان جمعیت جدیدی از سلول های بنیادی را در کولون شناسایی کرده اند که با رشد سرطان مرتبط هستند. این یافته ها که اخیر در نشریه stem cell به چاپ رسیده است، به طور معناداری روش مطالعاتی و درمانی سرطان کولون را کاهش می دهد.
دوشنبه، 01 تیر 1394 - 09:30
هدفی بالقوه برای درمان دیابت نوع دو
اخیرا آمار ارائه شده حاکی از بیش از 350 میلیون فرد مبتلا به دیابت نوع دو در سراسر دنیا بوده است و طبق گزارش WHO، تا سال 2030 این بیماری هفتمین دلیل مرگ در دنیا خواهد بود.
دوشنبه، 01 تیر 1394 - 09:00