(آرشیو ماه تیر 1394)
مطالعات نشان می دهد که ایمپلنت سلول های بنیادی علیه علایم پارکینسون موثر است
در موش، ایمپلنت سلول های بنیادی تیمار شده با داروی ضد سرطانی نتایج امیدوار کننده ای را برای درمان پارکینسون نشان می دهد. این یافته ها می تواند گام مهمی به سمت استفاده از پیوند نورون های تولید شده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری پارکینسون در انسان باشد.
دوشنبه، 29 تیر 1394 - 09:00
اسپری کردن سلول های تنفسی در مهندسی بافت امیدوار کننده بوده است
مطالعه ای جدید توانایی به کاربردن پوششی نازک از سلول های اپی تلیالی تنفسی برای سازه های مهندسی بافت شده را نشان داده است.
دوشنبه، 29 تیر 1394 - 08:45
چین خوردگی مغز به مساحت سطح و ضخامت بستگی دارد نه تعداد نورون ها
محققین در ریودژانیرو دریافته اند که درجه چین خوردگی مغز پستانداران از یک رابطه ریاضی ساده پیروی می کند.
شنبه، 27 تیر 1394 - 14:30
کشف نقش کلیدی CEP63 در تکوین مغز و باروری
در روز گذشته محققین مرکز تحقیقات زیست پزشکی بارسلونا جزئیات مولکولی در مورد سندرم Seckel ارائه کرده اند که یک بیماری نادر است که موجب میکروسفالی و تاخیر در رشد می شود.
شنبه، 27 تیر 1394 - 14:00
سلول های بنیادی بسیاری از مشکلات سلامتی را حل می کنند
آرتریت، تاندونیت، آسیب های لیگامنتی و بیرون زدگی دیسک های نخاعی برخی از مشکلات سلامتی هستند که با استفاده از سلول های بنیادی آمنیوتیک(سلول درمانی) بهبود می یابند.
شنبه، 27 تیر 1394 - 13:00
سلول های خونی غنی شده توانایی شناختی را در موش هایی با ویژگی های آلزایمر حفظ می کنند
محققین در Cedars-Sinai دو روش جدید را برای حفظ توانایی شناختی موش های مدل برای آلزایمر با موفقیت تست کرده اند، آن ها از سلول های خونی سفید مشتق از مغز استخوان و یک داروی مربوط به مولتیپل اسکلروزیس را برای کنترل پاسخ ایمنی در مغز استفاده کرده اند.
پنجشنبه، 25 تیر 1394 - 13:41
استفاده از سلول های خونی بند ناف می تواند علایم اگزما و آرتریت را حذف کند
دانشمندان در مرکز سرطان آنتونی نولان یافته های جالبی را ارائه داده اند که بیان می کند پروتئین های موجود در خون بند ناف می توانند برای درمان اگزما و آرتریت روماتوئید مورد استفاده قرار گیرند.
پنجشنبه، 25 تیر 1394 - 13:00
ارگانوئیدها برای درمان خصوصی سرطان: شناسایی موتاسیون های سرطان کولورکتال(1)
دو مطالعه که در این ماه در Nature و Cell به چاپ رسیده اند نشان می دهند که ارگانوئیدها می توانند برای درمان خصوصی سرطان حیاتی باشند.
پنجشنبه، 25 تیر 1394 - 12:00
ترکیب تکنولوژی های منحصربفرد به نشانه های ژنتیکی سلول های بنیادی خونی اشاره دارد
اگرچه همه سلول ها در کلونی سلول های خونی مشابه به نظر می رسند اما ممکن است آن ها عملکردهای مختلفی داشته باشند. ابزارهایی که می توانند هر سلول بنیادی را درون یک چنین جمعیت سلولی مورد ردیابی و آنالیز قرار دهند می توانند به درک بهتر چگونگی عملکرد سیستم خونی کمک کنند و برای مطالعات سرطانی کمک کننده باشند.
پنجشنبه، 25 تیر 1394 - 11:26
سلول های بنیادی برنامه ریزی شده با MiR-133a، یک درمان جایگزین برای قلب آسیب دیده
تزریق یک مولکول میکروRNA به نام MiR-133a همراه با سلول های بنیادی ممکن است آپوپتوز اولیه سلول های بنیادی را کاهش دهد.
چهارشنبه، 24 تیر 1394 - 11:35
سلول های بنیادی خونی در عجله: سرعت کیفیت را تعیین می کند
تسریع فاز یک تقسیم سلولی، سلول های بنیادی خونی انسان را قوی تر می سازد. برای اولین بار محققین در دانشگاه فنی Dresden مکانیسم جدیدی را کشف کرده اند که به موجب آن طول فاز یک چرخه سلولی دارای اثر دراماتیکی روی تناسب سلول های بنیادی خونی انسان دارد.
چهارشنبه، 24 تیر 1394 - 11:00
شناسایی ژن های مرتبط با سلول های بنیادی خونی
اگرچه پیوند سلول های بنیادی خونی که آن را پیوند مغز استخوان نیز می نامند جان بسیاری از افراد را نجات داده است، اما ژن هایی که تعداد و عملکرد سلول های بنیادی خونی را کنترل می کنند به خوبی شناخته نشده است. در مطالعه ای که در ژوئن منتشر شده است آزمایشگاه هومان اعلایی و گریگور آدامز ژن هایی جدیدی را کشف کرده است که روی تکوین و حفظ سلول های بنیادی خونی اثر می گذارد.
چهارشنبه، 24 تیر 1394 - 09:30
تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی: کشف عنصر پنجم!
از سال 2006 محققین در تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) از سلول های تمایز یافته بالغ موفق بوده اند و این سلول ها کاربردهای بالینی زیادی به ویژه در طب ترمیمی داشته اند اما این فرایند هنوز کامل و کارامد نیست.
چهارشنبه، 24 تیر 1394 - 09:00
تولید سلول های قلبی مختص بیمار از سلول های بنیادی
سلول های بنیادی پرتوان القایی می توانند کلیدی برای پزشکی خصوصی در آینده ای نزدیک باشند و محققین در مرکز پزشکی قلب و عروق استنفورد از این سلول های بنیادی برای سلول های قلبی مختص بیمار استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 24 تیر 1394 - 08:30
ارگانوئیدها برای درمان خصوصی سرطان: بیوبانک های زنده از سرطان کولورکتال(2)
کشت های ارگانوئید می تواند از بافت توموری ایجاد شوند و برای غربالگری دارویی مورد استفاده قرار گیرند.
چهارشنبه، 24 تیر 1394 - 08:00