(آرشیو ماه تیر 1394)
هدف قرار دادن سلول های سرطانی روده ای خفته قبل از این که تومورهای ثانویه ای شکل بگیرند
مطالعه ای بین المللی به وسیله محققین در دانشگاه ملبورن، راهی را برای کنترل رفتار سلول های بنیادی مسئول پراکنش سرطان روده کشف کرده است.
دوشنبه، 15 تیر 1394 - 09:30
یافتن راهی برای تکوین ابزارهای قابل ایمپلنت که می توانند مانع از تشکیل بافت اسکار شوند
دستگاه و ابزارهای زیست پزشکی که قادر به ایمپلنت شدن به بدن به منظور انتقال دارو، مهندسی بافت و... هستند می توانند درمان بسیاری از بیماری ها را بهبود ببخشند. با این حال، برخی از این ابزارها مستعد این هستند که به وسیله سیستم ایمنی مورد حمله قرار بگیرند و این امر آن ها را تبدیل به وسیله ای بی مصرف می کند.
دوشنبه، 15 تیر 1394 - 09:00
عملی بودن انجماد جنینی برای زنان مبتلا به سرطان سینه
برای زنان مبتلا به سرطان سینه، روش انجماد جنینی بعد از تیمار با مهارکننده آروماتازی و تحریک تخمدان، باروری را حفظ می کند.
دوشنبه، 15 تیر 1394 - 08:30
مکانیسم جدیدی که شروع تومور و تهاجمش را در کارسینومای سلول بازال پوست تنظیم می کند
محققین در دانشگاه بروکسل(ULB) مکانیسم جدیدی را کشف کرده اند که شروع تومور و تهاجمش را در کارسینومای سلول بازال پوست تنظیم می کند.
یکشنبه، 14 تیر 1394 - 10:00
چگونه پروتئین های بیماری هانتینگتون از سلولی به سلول دیگر منتقل می شوند
با شناسایی پروتئین های جهش یافته ویژه بیماری هانتینگتون در مایع نخاعی، که از سلولی به سلولی پراکنده می شوند،محققین در UC Irvine روش جدیدی را برای ردیابی سریع و صحیح حضور و تکثیر این ترکیبات نورونی طراحی کرده اند. این کشف ممکن است تکوین داروهای جدید برای بیماری های لاعلاج را تسریع کردند.
یکشنبه، 14 تیر 1394 - 09:30
ویژگی های مکانیکی تومور روی تولید پروتئین اثر می گذارد
سفت شدن بافت ها با افزایش سن، رژیم غذایی ضعیف، بیماری ها و برخی دلایل طبیعی موجب می شوند که پروتئین های تولید شده به وسیله سلول ها دست خوش تغییر شوند که به نوبه خود روی فرایندهای دیگر تاثیر می گذارد.
یکشنبه، 14 تیر 1394 - 09:00
درمان های تجربی موجب بهبود لوکمیای کشنده می شوند
یک روش درمانی آزمایشگاهی جدید برای لوکمیای نادر و کشنده می تواند موجب بهبود بیمارانی شود که حتی به درمان های استاندارد نیز جوابگو نبوده اند. این امر زمان بیشتری در اختیار آن ها قرار می دهد تا مورد پیوند سلول های بنیادی قرار گیرند و زندگی شان را حفظ کنند.
یکشنبه، 14 تیر 1394 - 08:30
نورون های مصنوعی عملکرد سلول های انسانی را شبیه سازی می کنند
محققین در انستیتو کارولینسکای سوئد توانسته اند با استفاده از بیوالکترونیک های آلی، نورون هایی با عملکرد کامل را بسازند. این نورون های مصنوعی هیچ بخش زنده ای ندارند اما قادرند عملکرد سلول عصبی انسان را تقلید کنند و با سایر نورون های مانند آن چه در انسان اتفاق می افتد ارتباط برقرار کنند.
یکشنبه، 14 تیر 1394 - 08:00
فاکتورهای آزاد شده به دنبال پیوند سلول های بنیادی روی سوختگی های شدید اثر درمانی دارند
محققین در زمینه سلول درمانی توانسته اند با موفقیت از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان برای درمان انواع بیماری ها و اختلالات استفاده کنند.
یکشنبه، 14 تیر 1394 - 07:30
تولدنخستین نوزاد دختر حاصل از تخمک فریزشده درشیراز
مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیراز گفت: نخستین نوزاد از تخمک فریز شده در منطقه جنوب کشور در یکی از بیمارستان های شیراز متولد شد.
شنبه، 13 تیر 1394 - 14:02
سلول درمانی برای سکته مغزی در ایالات متحده نیازمند آزمایشات بسیار دقیق است
این اخبار که سلول درمانی می تواند فرد دچار سکته شده را ریکاور کند امیدوار کننده است اما اغلب این تیمارهای ترمیمی برای جایگزینی نورون های مرده با نورون های زنده مورد تصویب قرار نگرفته است!.
شنبه، 13 تیر 1394 - 10:00
اهمیت غربالگری میکروبی در بانک خون های بندناف
هر سیستم ارائه دهنده خدمات جهت تولید بهینه و دستیابی به تضمین کیفیت Quality Assurance (Q.A) لازم است تا دستورالعمل ها و الزاماتی به صورت مستند و لازم الاجرا داشته باشد. بخش مهمّی از روند تولید بهینه و تضمین کیفیت شامل سیستم کنترل کیفیت Control (Q.C) Quality می باشد.
شنبه، 13 تیر 1394 - 09:56
شناسایی سلول های پیش ساز برای سیستم خونی و ایمنی
محققین دانشگاه کالیفرنیا- سانفرانسیسکو سلول های دختری خاصی را شناسایی کرده اند که MPPs نام دارند و اولین سلول هایی هستند که از سلول های بنیادی درون مغز استخوان بوجود می آیند و کل سیستم خونی را تولید می کنند.
شنبه، 13 تیر 1394 - 09:30
با شناسایی پروتئین های جهش یافته ویژه بیماری هانتینگتون در مایع نخاعی، که از سلولی به سلولی پراکنده می شوند،محققین در UC Irvine روش جدیدی را برای ردیابی سریع و صحیح حضور و تکثیر این ترکیبات نورونی طراحی کرده اند. این کشف ممکن است تکوین داروهای جدید برای بیماری های لاعلاج را تسریع کردند.
شنبه، 13 تیر 1394 - 09:00
فناوری داربست های بافتی می تواند به ساخت مجدد اندام های بزرگ کمک کند
محققین فناوری داربست بافتی جدیدی را طراحی کرده اند که می تواند روزی آن ها را قادر به مهندسی اندام های بزرگ کند.
شنبه، 13 تیر 1394 - 08:30
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه