(آرشیو ماه مرداد 1394)
اثر ترکیبی سلول های بنیادی لیگامنت و خون بند ناف روی ترمیم لیگامنت
پیوند سلول های بنیادی مشتق از بافت لیگامنت یک روش امیدوارکننده در ترمیم لیگامنت آسیب دیده بوده است. در این میان عصب زایی و رگزایی نقش مهمی را در بهبود و بازآرایی لیگامنت ایفا می کند.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 08:00
سوئیچ کردن سلول های بنیادی عصبی موشی به رفتار شبه پریماتی!
زمانی که یک ژن صحیح به روشی درست در جمعیتی درست از سلول های بنیادی بیان می شود، مغز در حال تکوین موش می تواند ویژگی های شبه پریماتی را نشان دهد.
پنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 10:00
مصرف منظم غذاهای تند موجب کاهش خطر مرگ می شود
مطالعه ای جدید نشان می دهد که خوردن غذاهای تند به میزان زیاد به عنوان بخشی از غذای روزانه با کاهش خطر مرگ در افراد همراه است. این امر در مورد مرگ های ناشی از شرایط خاصی مانند سرطان، ایسکمی قلبی و بیماری های تنفسی نیز صدق می کند.
پنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 09:30
تیمار شیمیایی سلول های پوستی را به نورون تبدیل می کند(2)
در مطالعه ای مشابه با بخش اول، محققین با اضافه کردن مواد شیمیایی به سلول های پوستی بیماران آلزایمری، نورون های این افراد را تولید کرده اند.
پنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 09:00
جزئیات یک پروموتور مولکولی قوی برای سرطان های کولون
محققین سرطان پیش از این شمار زیادی از انکوژن ها و فاکتورها را شناسایی کرده اند که موجب پیشرفت تکوین سرطان های کولون می شوند اما تاکنون آن ها تصویر کاملی از این که چگونه این سرطان ها آغاز شده و پراکنده می شوند نداشته اند. اینک محققین در دانشگاه پنسیلوانیا فاکتور قوی دیگری را در این زمینه شناسایی کرده اند.
پنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 08:30
ارتباط بین پاسخ های التهابی نوتروفیلی و پراکنش سرطان دهان
محققین در دانشگاه تورنتو می گویند که یک پاسخ ایمنی غیر طبیعی یا لوپ فیدبکی می تواند دلایل متاستاز سرطان دهان را توضیح دهد. این محققین به ارتباط بین پاسخ التهابی نوع خاصی از سلول های ایمنی به نام نوتروفیل ها و پراکندگی این بیماری کشنده اشاره داشته اند.
پنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 08:00
مدلی جدید برای مطالعه نورودژنراسیون در آتاکسی اکولوموتور آپراکسی نوع دو
آتاکسی اکولوموتور آپراکسی نوع دو(AOA2) یک آتاکسی مغزی اتوزومی مغلوب نادر است. شواهد اخیر پیشنهاد می کند که نقص پروتئینی به نام سناتاکسین(SETX) در این سندروم اتفاق می افتد.
چهارشنبه، 21 مرداد 1394 - 09:30
تیمار شیمیایی سلول های پوستی را به نورون تبدیل می کند(1)
تیمی از محققین چینی روشی را برای تبدیل سلول های پوستی به سلول های عصبی پیدا کرده است . در این روش تنها تعداد کمی مواد شیمیایی را به سلول ها اضافه می کنند و این می تواند منجر به راه های جدیدی شود که بیماری های فرد را با استفاده از سلول های خود وی درمان می کند.
چهارشنبه، 21 مرداد 1394 - 09:00
دگر تمایزی و بازبرنامه ریزی برای تکوین قلب و عروق و طب ترمیمی: ما در کجا ایستاده ایم؟!
بیماری های قلبی دلیل اصلی مرگ و میرها هستند و یکی بزرگترین مشکلاتی هستند که سلامت افراد را در جامعه به خطر می اندازند.
چهارشنبه، 21 مرداد 1394 - 08:30
سلول های بنیادی به محققین در مطالعه اثرات آلودگی روی سلامت انسان کمک می کنند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی جنینی می توانند به عنوان مدلی برای ارزیابی اثرات فیزیولوژیک آلودگی های محیطی به طور موثر و مقرون به صرفه عمل کنند.
چهارشنبه، 21 مرداد 1394 - 08:00
پروتئین NFIX منجر به تمایز سلول های بنیادی عصبی به اولیگودندروسیت ها می شود
تیمی بین المللی از محققین نشان داده است که پروتئین NFIX که در تنظیم فعالیت سلول های بنیادی عصبی نقش دارد، نقش مهمی نیز در تمایز این سلول ها به سمت اولیگودندروسیت ایفا می کند.
چهارشنبه، 21 مرداد 1394 - 07:30
تبدیل سلول های بنیادی بدن به سلول های خونساز برای درمان اختلالات خونی
محقق مدرسه پزشکی مانت ساینای
محقق مدرسه پزشکی مانت ساینای گفت: به کمک بازبرنامه نویسی سلول های بنیادی سایر نقاط بدن یک نفر، می توان امیدداشت که سلول های بنیادی خونساز برای درمان اختلالات خونی همان فردبه دست آورد.
دوشنبه، 19 مرداد 1394 - 10:02
محققین سلول های بنیادی درUCLA بودجه عظیمی را برای مطالعه اختلالات نقص ایمنی دریافت کرده اند
محققین در UCLA بودجه ای معادل7.4 میلیون دلار را برای مطالعات بالینی که از ژن سلول درمانی برای تصحیح نقص ژنتیکی همراه با اختلالات نقص ایمنی استفاده کرده اند.
دوشنبه، 19 مرداد 1394 - 09:30
اطلاعات جدید نشان می دهد که سلول های Pluristem’s PLX سیستم ایمنی را تنظیم می کنند
شرکت درمانی Pluristem یک یک پیشگام در طراحی محصولات سلول درمانی بر مبنای جفت است اطلاعاتی را مبنی بر تنظیم سیستم ایمنی با استفاده از سلول های جفتی ارائه کرده است.
دوشنبه، 19 مرداد 1394 - 09:00
تکنولوژی جدید با آنالیزهای اپی ژنومی و صرف تنها 100 سلول به پزشکی شخصی کمک می کند
یک تکنولوژی جدید که به طور دراماتیک بررسی های اپی ژنومی را تقویت می کند و به ماشین روشن کننده و خاموش کننده ژن ها کمک می کند و برای زمینه های مطالعاتی مانند تمایز سلول های بنیادی، التهاب و سرطان مهم است در این مطالعه جدید گزارش شده است.
دوشنبه، 19 مرداد 1394 - 08:30
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه