(آرشیو ماه شهریور 1394)
کاربردی شدن 50 طرح پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه 50 پروژه از 1500 طرح پژوهشی سال گذشته کاربردی شده‌اند که در حوزه سلامت، درمان و تجهیزات پزشکی بوده است، گفت: در طی سال گذشته تلاش شده است که بودجه طرح‌های پژوهشی و به ویژه طرح های کاربردی به میزان قابل توجهی بیشتر شود تا پژوهشگران بتوانند پروژه‌ها را به اتمام برسانند.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 15:44
تحریک الکتروستاتیک عملکرد عصب آسیب دیده را در رت بهبود می بخشد
تیمی از محققین در دانشگاه واشنگتن تکنیک جدیدی را طراحی کرده اند که به احیای عملکرد جانورانی با نخاع آسیب دیده کمک می کند.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 11:00
سلول های بنیادی می توانند مانع از عوارض جانبی شدید در بیماران سرطانی شود
بیمارانی که به سرطان سر و گردن دچار هستند و متحمل پرتودرمانی می شوند، اغلب از آسیب های دائمی در غدد بزاقی شان رنج می برند. زیرا این درمان منجر به ناتوانی در تولید بزاق در آن ها می شود، آنها همه دندان هایشان را از دست می دهند و دچار مشکلات شدیدی در زندگی روزمره شان می شوند.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 10:00
دکتر چاوارو: پیشرفت های ایران در علم سلول های بنیادی خیره کننده است
پژوهشگر برجسته دانشکده سلامت عمومی هاروارد توان علمی ایران در زمینه درمان ناباروری و علم سلول های بنیادی خیره کننده توصیف کرد.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 10:00
مکانیسمی جدید برای محافظت از سلول های بنیادی مغزی در مقابل آسیب ناشی از پیری
سلول های بنیادی عصبی در تمام طول عمر نورون های جدیدی را در مغز پستانداران تولید می کنند. با این حال با افزایش سن پتانسیل ترمیم آن ها در مغز به طور معناداری کاهش می یابد.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 09:30
استراتژی جدید ترمیم استخوانی را با افزایش نرخ بقای سلول های بنیادی پیوند شده افزایش می دهد
سلول درمانی اغلب به دلیل بقای پایین سلول های پیوند شده و فقدان کنترل دقیق روی تمایز آن ها به سلول های مورد نظر برای ترمیم و جایگزینی بافت های آسیب دیده اغلب با محدودیت هایی مواجه است.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 09:00
سلول درمانی سرکوب کننده ایمنی برای افزایش بقا در آلوگرافت های مشتق از iPSCها
تکنولوژی سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) فرصت های جدیدی را برای طب ترمیمی و ایجاد گرافت هایی از اهداکننده ها به منظور پیوند فراهم می آورد. با این حال، زمانی که iPSCهای آلوژنیک مورد استفاده قرار می گیرند، برای پرهیز از رد پیوند حاصل از آن ها نیاز به سرکوب ایمنی است.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 08:30
کشف های جدید منجر به افزایش تلاش های جهانی برای درمان لوکمیا شده است
محققین در مرکز سرطان Peter MacCallum کشف کرده اند که چگونه شکلی از سرطان خون در برابر درمان ها مقاومت می کند.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 08:00
نقض باورهای اساسی در مورد آرترواسکلروزیس
پزشکان در تلاش برای مبارزه با پلاک های آرترواسکلروزیسی خطرناکی هستند که در شریان های ما ساخته می شوند و موجب حملات قلبی می شوند. محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه ویرجینیا می گویند که چندین باور اشتباه در مورد ترکیب پایه و چگونگی تشکیل این پلاک ها وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 08:00
ایجاد اسپرم انسانی در آزمایشگاه به وسیله محققین فرانسوی
تیمی از محققین فرانسوی می گویند که اسپرم انسانی را در آزمایشگاه ایجاد کرده اند؛ ادعایی که می تواند موفقیتی بزرگ در درمان ناباروری در یک دهه آینده باشد.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 07:45
محققین کانادایی پیشگام در درمان پارکینسون به وسیله سلول های بنیادی
محققین در دانشگاه های Saskatchewan و هاروارد سلول های بنیادی بیمار را به سلول های بنیادی مغز تمایز داده اند تا بیماری پارکینسون را درمان کنند!.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 - 07:30
پروتئین NBS1 برای فعالیت موثر ماکروفاژها حیاتی است
محققین در دانشگاه بارسلونا می گویند پروتئین NBS1 که در ترمیم آسیب DNA نقش حیاتی دارد، برای فعالیت موثر ماکروفاژها نیز مورد نیاز است. هم چنین این پروتئین برای درک نواقص ایمنی مشاهده شده در بیماران مبتلا به سندرم Nijmegen breakage و سایر اختلالت مربوطه مورد نیاز است.
دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 12:00
تشخیص و خالص سازی موثر جمعیت های سلولی با استفاده از سوئیچ های MicroRNAی سنتتیک
جداسازی انواع سلول های خاص از جمله جمعیت های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان به وفور با استفاده از آنتی ژن های سطح سلولی صورت می گیرد. با این حال، برای برخی از انواع سلول ها این آنتی ژن های خاص شناسایی نشده است و این امر جداسازی آن ها را مشکل می سازد.
دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 11:00
مدل نانوآرایش شده بر مبنای سلول های بنیادی پرتوان القایی برای فنوتیپ کاردیومیوپاتی
کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSC-CMs) فرصت ارزشمندی را برای مطالعه بیماری قلبی وراثتی در in vitro در اختیار محققین قرار می دهند اما اغلب آن ها از نظر فنوتیپی نابالغ هستند و این امر توانایی آن ها برای ایجاد یک مدل موثر را محدود می کند.
دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 10:00
داروی خوراکی جدید موثر در درمان کولیت اولسراتیو
روشی جدید و تک مرحله ای برای درمان کولیت اولسراتیو شامل استفاده از یک داروی خوراکی حاوی میکروذره ها و مولکول های گیاهی طبیعی است که کولون را هدف قرار می دهند و به نظر می رسد که درمان موثری برای این بیماری باشند.
دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 09:30
صفحه 1 از 12ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه