(آرشیو ماه شهریور 1394)
امیدواری در برخی سلول درمانی های انسانی
تیمی بین المللی از محققین به سرپرستی زیست شناسان در UC San Diego کلاس مهمی از سلول های بنیادی به نام سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) را کشف کرده اند که از خود سلول های فرد مشتق می شود و می تواند به انواع مختلف سلول های دارای عملکرد تمایز یابد که دارای سرنوشت متفاوتی در قبال رد پیوند هستند.
شنبه، 07 شهریور 1394 - 14:00
قوچ شبیه سازی شده رویان، زنده و سالم است
رییس پژوهشگاه رویان:
رییس پژوهشگاه رویان گفت: محققان این مجموعه بااستفاده از روش جدیدی توانتستند قوچ قومیشلو را از طریق شبیه سازی به دینا آورند که در حال حاضر این حیوان، زنده و سالم است.
شنبه، 07 شهریور 1394 - 13:33
موثر بودن اگزوزوم سلول های بنیادی مزانشیمی در بهبود زخم های مزمن
زخم های مزمن ترمیم نشونده، که در بیماران با دیابت و paraplegia شایع هستند، بیش از شش و نیم میلیون نفر را سالانه مبتلا می کند و هزینه ای بالغ بر 25 میلیون دلار را سالانه به دولت آمریکا تحمیل می کند.
شنبه، 07 شهریور 1394 - 13:30
سلول های بنیادی مشتق از پرده آمنیوتیک می تواند بعد از پیوند برای درمان بیماری های شبکیه سودمند باشد
تیمی از محققین کره جنوبی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از پرده آمنیوتیک انسانی جفت را به یک موش آزمایشگاهی مدل برای رتینوپاتی القاشده به وسیله اکسیژن با موفقیت پیوند کرده اند. این تیمار موجب سرکوب آنژیوژنز غیر طبیعی می شود که دلیل بسیاری از بیماری های چشمی مانند رتینوپاتی دیابتی و دژنراسیون ماکولای وابسته به سن است.
شنبه، 07 شهریور 1394 - 13:00
شروع تمایز سلول های بنیادی به وسیله نور
نور آبی می تواند منجر به تبدیل شدن سلول های بنیادی جنینی به نورون ها شود.
پنجشنبه، 05 شهریور 1394 - 10:00
چگونه گورخرماهی اسکلت باله های قطع شده را مجددا بازسازی می کند؟
ماهی ها برخلاف انسان ها، توانایی بالایی در ترمیم اندام های قطع شده دارند. گورخرماهی یکی از بارزترین این ماهی ها است که زمانی که یخش از باله دمی اش به وسیله یک شکارچی قطع می شود، بخش از دست رفته ظرف چند هفته جایگزین می شود. این امر گورخرماهی را مدل مناسبی برای مطالعه فرایندهای سلولی و مولکولی ترمیم معرفی می کند.
پنجشنبه، 05 شهریور 1394 - 09:30
تمام طول پروتئین Chd1 برای تمایز سلول های بنیادی جنینی ضروری است
در مطالعه ای جدید در A*STAR محققین نشان داده اند که یک ژن بازآرایی کننده کروماتین به نام Chd1 در تنظیم توانایی سلول های بنیادی جنینی در تمایز به سلول های دیگر اهمیت دارد.
پنجشنبه، 05 شهریور 1394 - 09:00
ارتباط بین کمبود ویتامین D و خطر مولتیپل اسکلروزیس
یافته های ژنتیکی مطالعه ای در دانشگاه مک گیل، شواهد بصری که حاکی از ارتباط کمبود ویتامینD و افزایش خطر مولتیپل اسکلروزیس بود را حمایت می کند.
پنجشنبه، 05 شهریور 1394 - 08:30
ایجاد مری انسانی از سلول های بنیادی کشت شده در داربست های سه بعدی
آترزی مری یک نقص تولد نادر است که به موجب آن نوزاد بدون داشتن بخشی از مری اش متولد می شود. این نوزادان در تنفس و بلع با مشکل مواجه هستند و این امر حیات آن ها را تهدید می کند. تقریبا از هر 2500 تولید یک نوزاد به این عارضه مبتلا است.
پنجشنبه، 05 شهریور 1394 - 08:00
ذخیره 60هزارنمونه خون بندناف/درمان 70 نوع بیماری با کمک سلول های بنیادی
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت:تاکنون 60 هزار نمونه خون بندناف در بانک های عمومی و خصوصی این مجموعه ذخیرسازی شده است.
ﺳﻪشنبه، 03 شهریور 1394 - 10:58
میکروبیوم مجاری تولیدمثلی خانم ها ممکن است تولد زودرس را پیش بینی کند
میکروبیوم مجاری تولید مثلی زنان بارداری که فرزندان آن ها به طور زودرس به دنیا می آیند و آن هایی که مدت زمان کامل بارداری طی می شود، تفاوت معناداری دارد.
ﺳﻪشنبه، 03 شهریور 1394 - 10:30
جداسازی فیبروبلاست های بالغ انسانی و تبدیل مستقیم آن ها به سلول های پیش ساز عصبی
تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) از فیبروبلاست های بالغ پوستی و متعاقب آن ، تمایز آن ها به سلول های سوماتیک، دیدگاه های جذابی را برای ایجاد پیوندهای اوتولوگ و حل مشکلات رد پیوند ارائه داده است. با این حال، جلو رفتن از طریق یک مرحله پرتوانی و سپس تمایز به یک رده دلخواه دارای مشکلاتی در تکنولوژی بازبرنامه ریزی است و می تواند منجر به نئوپلازی و ناپایداری ژنومی شود.
ﺳﻪشنبه، 03 شهریور 1394 - 10:00
جایگزینی مطالعات جانوری با سیستم های liver-on-chip
ارزیابی ایمنی، بخش حیاتی از تولید مواد دارویی و آرایشی است. در سال های اخیر با وجود اطلاعات زیادی که با استفاده از مطالعات جانوری به دست آمده است اما باز هم این مدل ها نمی توانند پاسخ انسانی را شبیه سازی کنند و این امر تکوین مدل های جایگزین برای بیش بینی سمیت دارویی را امری ضروری می کند.
ﺳﻪشنبه، 03 شهریور 1394 - 09:30
تحریک مکانیکی تکثیر سلول های خون ساز خون بند ناف را افزایش می دهد و موجب افزایش تمایز آن ها به رده های میلوئید می شود
استرس مکانیکی ایجاد شده به وسیله تکان دادن و هم زدن، یکی از فاکتورهایی است که می تواند روی تکثیر سلول های بنیادی خون ساز در بیورآکتورها اثر بگذارد.
ﺳﻪشنبه، 03 شهریور 1394 - 09:00
منبع جدید سلول های بنیادی خون ساز انسانی از پساب دیالیز صفاقی
سلول های بنیادی خون ساز، امیدواری های زیادی را برای درمان بیماری های مختلف و اختلالات خونی ایجاد کرده است. با این حال، در دسترس بودن محدود این سلول ها کاربرد آن ها را در مطالعات بالینی و زیستی محدود کرده است.
ﺳﻪشنبه، 03 شهریور 1394 - 08:30
صفحه 11 از 12ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  8  9  10  [11]  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه