(آرشیو ماه شهریور 1394)
ثبات بهبودی بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما بعد از سلول درمانی شخصی
بیمار مبتلا به مولتیپل میلومایی که سرطان وی بعد از 9 رژیم درمانی مختلف ، به آن ها پاسخ دهی لازم را نداشت بعد از استفاده از یک نوع سلول درمانی شخصی به نام CTL019 بهبود دائمی را نشان داد. در این درمان محققین، شیمی درمانی را با پیوند سلول های بنیادی اوتولوگ ترکیب کردند و استراتژی جدیدی را برای هدف قرار دادن سلول های میلومایی طراحی کردند.
دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 09:00
درمان لنفوئید با استفاده از iPSCهای تصحیح شده برای SCID-X1
نقص ایمنی ترکیبی شدید وابسته به X یا (SCID-X1) یک بیماری ژنتیکی است که نوزادان را در خطر عفونت بالا قرار می دهد و پیش بینی می شود که در صورت عدم پیدا شدن یک اهداکننده مغز استخوان مطابق، آن ها ظرف کمتر از یک سال بمیرند.
دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 08:30
درمان جدید و بالقوه برای سرطان سلول کبدی
در مطالعه ای جدید، محققین در انستیتو تحقیقات سرطان در MedUni Vienna نشان داده اند که گیرنده فاکتور رشد FGFR3 سرعت رشد کارسینومای تهاجمی سلول های هپاتوسیتی را افزایش می دهد. مهار این گیرنده می تواند راهی جدید و موثر برای درمان بیماران باشد.
دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 08:00
آهسته کردن پیشرفت لوپوس نفریت با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی
لوپوس اریتروماتوی سیستمیک(SLE) یک بیماری اوتوایمن است که تولید یکسری اوتوآنتی بادی ها و واکنش های ایمنی متعاقب آن را می کنند که می تواند منجر به انواع علایم از جمله التهاب کلیه ها یا نفریت شود.
دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 07:30
استرس بچگی روی بارداری زنان اثر می گذارد
ایا آن چه شما طی بچگی متحمل می شوید روی توانایی بچه دار شدن شما اثر می گذارد؟ مطالعه جدید به ارزیابی مکانیسم هایی پرداخته است که به موجب آن ها وقایع ناخوشایند بچگی روی باروری زنان اثر می گذارد.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 13:00
اهدای جایزه سلول های بنیادی اگاوا- یاماناکا به ماسایو تاکاهاشی
انستیتو گلداستون جایزه سلول های بنیادی اگاوا- یاماناکا را به دکتر ماسایو تاکاهاشی اهدا کرد که در مرکز RIKEN در ژاپن در زمینه زیست شناسی تکوینی و طب ترمیمی شبکیه کار می کند.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 12:00
فاکتور هورمونی FGF21 موجود در شیر مادر، نقش کلیدی را در تنظیم متابولیسم نوزاد ایفا می کنند
ترکیبی به نام FGF21 که در شیر مادر وجود دارد نقش کلیدی را در جذب مواد غذایی و عملکرد روده نوزاد دارد. هم چنین پروتئین FGF21 در بهبود رشد نوزاد و پروفایل متابولیکی آن نقش دارد.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 11:00
یک ژن سیار سلول ها را به کارخانه های سرطانی متحرک تبدیل می کند
یک سلول بنیادی منفرد این پتانسیل را دارد که جانوری را ایجاد کند که از میلیون ها سلول مختلف تشکیل شده است. برخی از سرطان ها دارای سلول های شبه بنیادی اما غیر طبیعی هستند که می توانند شبیه کارخانه های کوچکی عمل کنند که نه تنها به صورت خیلی سریع نسخه های متعددی از خودشان را می سازند بلکه به دلیل تنوعی که دارند می توانند در محیط چالش برانگیز و متغیری که سلول های سرطانی در آن ها قرار دارند زنده بمانند.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 10:00
امیدواری برای درمان عود لوکمیا بعد از پیوند
طبق مطالعه ای در کالج پزشکی Penn State صورت گرفته است، هدف قرار دادن سلول های ایمنی خسته ممکن است پیش آگهی بیماران مبتلا به عود مجدد لوکمیای میلوئید حاد را بعد از سلول درمانی را تغییر دهد.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 09:30
سلول درمانی مشتق از مغز استخوان پیش سازهای کاردیومیوسیتی اندوژن را تحریک می کند و ترمیم قلبی را افزایش می دهد
سلول درمانی می تواند عملکرد قلبی را در جانوران و انسان بعد از آسیب بهبود ببخشد اما مکانیسم مشخص نیست.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 09:15
از سر گیری مجدد آزمایش جنینی بوسیله محققین سلول های بنیادی
در آوریل گذشته محققین چینی بیان کرده اند که تکنیک مهندسی ژنتیک جدید به نام CRISPR برای ویرایش ژنوم جنین های حاصل از کلینیک های IVF استفاده کرده اند. اگرچه هیچ کدام از جنین ها زنده نماندند اما این اخبر سونامی از شگفتی را در بین جامعه محققین در زمینه سلول های بنیادی ایجاد کرد.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 09:00
سلول های هوشمند به نورون های آسیب دیده به دلیل پارکینسون آموزش می دهند که خودشان را ترمیم کنند
محققین در دانشگاه کارولینای شمالی به دنبال درمانی برای بیماری پارکینسون، سلول های ایمنی هوشمندی را ایجاد کرده اند که پروتئین های ترمیم کننده را تولید و به مغز منتقل می کنند و به نورون های مغز یاد می دهند که این پروتئین ها را خودشان بسازند.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 08:30
سلول های بنیادی مشتق از چربی لیپوساکشن می توانند زخم های سخت ترمیم شوند را بهبود ببخشند
سلول درمانی های ساده بالاخره راه خود را به کلینیک و درمان های بالینی بازکرده اند و این مطالعه اخیر نشان داده است که می توان از آن ها برای درمان بیماری Crohn’s استفاده کرد.
یکشنبه، 29 شهریور 1394 - 08:00
یک و نیم درصد خون بند ناف نوزادان در کشور جمع آوری می شود
مدیر عامل بانک خون بندناف رویان:
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: در حال حاضر یک تا 1.5 درصد خون بند ناف نوزادان در کشور جمع آوری می شود، در حالی که این مقدار در دنیا 3 تا 5 درصد است.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 13:49
کشف مخازن(تانک ها) اکسیژن جفت برای جنین های اولیه
محققین در دانشگاه منچستر نقش جدیدی را برای جفت شناسایی کرده اند و جایگاه هایی را در آن شناسایی کرده اند که اکسیژن را ذخیره کرده و آن را به تدریج برای جنین تازه شکل گرفته و بعد از این که قلب آن تشکیل شد آزاد می کنند.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 13:00
صفحه 2 از 12ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه