(آرشیو ماه شهریور 1394)
مأیوس کننده بودن نتایج استفاده از سلول های بنیادی در مطالعات اولیه
مطالعه ای به وسیله محققین هندی نشان می دهد سلول درمانی اگرچه برای بیماران قلبی موفقیت آمیز نبوده است اما موجب شده است که آن ها دریابند که اگر دوز بالاتری از سلول های بنیادی مغز استخوان را برای آن ها استفاده کنند می توانند به نتایج بهتری دست یابند.
چهارشنبه، 18 شهریور 1394 - 14:00
آیا داروهای دیابتی معمول می توانند به مبارزه با لوکمیا کمک کنند؟
داروهای دیابتی معمول ممکن است به ریشه کردن سلول های سرطانی مقاوم به درمان در برخی از انواع خاص لوکمیا کمک کنند.
چهارشنبه، 18 شهریور 1394 - 13:41
پیش تیمار سلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف با سیگنال های ریز محیط بافت آسیب دیده
سلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف اثرات حفاظت کلیوی دارند اما اثر ریز محیط روی این سلول ها به خوبی روی این سلول ها بررسی نشده است.
چهارشنبه، 18 شهریور 1394 - 12:36
محقق ایرانی دانشگاه راکفلر معمای 80 ساله کشف ریشه مغز را حل کرد
محقق ایرانی دانشگاه راکفلر نیویورک گفت: با تحقیقات فراوان توانسته ام ریشه مغز را پیدا کنم که با این کشف، یک مساله علمی که به مدت 80 سال بدون پاسخ مانده بود، حل شد.
چهارشنبه، 18 شهریور 1394 - 10:00
سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون بند ناف ریکاوری عملکردی مغز ایسکمی رت را بهبود می بخشد
سلول درمانی یک روش درمانی بالقوه برای ایسکمی مغز است که مشکلات شدیدی را برای حیات فرد ایجاد می کنند.
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394 - 20:32
جراحان در اوهایو غضروف زانوی رشد یافته از سلول های خود بیمار را ایمپلنت کردند
پزشکان در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو برای اولین بار از ایمپلنت بافتی رشد یافته از سلول های خود فرد بیمار برای درمان آسیب غضروف زانوی وی استفاده کردند.
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394 - 20:29
اسید رتینوئیک یک ماده مهم در تکوین و هموستازی سیستم عصبی است. سلول های بنیادی عصبی، سلول های چند توانی هستند که می توانند به سه نوع عمده از سلول های عصبی از جمله نورون، آستروسیت و اولیگودندروسیت تبدیل شوند. با این حال، ایا اسید رتینوئیک می تواند سلول های بنیادی عصلی مشتق از نخاع جنینی را به نورون های دارای عملکرد تمایز دهد؟
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394 - 20:23
القای تمایز سلول های بنیادی عصبی طناب نخاعی جنینی به نورون های دارای عملکرد در in vitro به وسیله اسید رتینوئیک
اسید رتینوئیک یک ماده مهم در تکوین و هموستازی سیستم عصبی است. سلول های بنیادی عصبی، سلول های چند توانی هستند که می توانند به سه نوع عمده از سلول های عصبی از جمله نورون، آستروسیت و اولیگودندروسیت تبدیل شوند. با این حال، ایا اسید رتینوئیک می تواند سلول های بنیادی عصلی مشتق از نخاع جنینی را به نورون های دارای عملکرد تمایز دهد؟
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394 - 20:23
یک درمان ممکن برای آلرژی
محققین مکانیسمی را کشف کرده اند که عکس العمل بدن به یک واکنش ایمنی بیش از حد شدید را متوقف می کند. این امر می تواند پایه ای برای درمان های جدید باشد.
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394 - 20:14
پاشنه آشیل ایدز
محققین در دانشگاه بُن کشف کرده اند که چگونه سلول ها در بدن می توانند مواد ژنتیکی رتروویروس ها را شناسایی کنند. عامل بیماری زای بیماری نقص ایمنی ایدز(ویروس HI-1) جزء این گروه است. به نظر می رسد به طور همزمان ویروسHI، مکانیسم های دفاعی مهم را مهار می کند.
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394 - 18:37
گام محققان رویان برای ساخت تخمدان مصنوعی
عضو هیات علمی گروه جنین شناسی پژوهشکده علوم تولید مثل پژوهشگاه رویان با بیان اینکه این گروه در تلاش برای ساخت تخمدان مصنوعی است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری تخمدان مصنوعی در مدل حیوانی ساخته شود.
دوشنبه، 16 شهریور 1394 - 13:53
استفاده از تکنولوژی خاموش کردن ژن برای کشتن سلول های بنیادی سرطانی
کمپانی Regen BioPharma روز گذشته اعلام کرد که توانسته است با موفقیت تکنولوژی خاموش سازی ژن اش را در کشتن سلول های بنیادی سرطانی به کار گیرد. این تکنولوژی شامل استفاده از RNA مداخله گر برای بلوک کردن بیان ژن BORIS طی فرایندی به نام خاموش سازی ژنی است. این ژن را تحت عنوان ژن نگهدارنده سرطان می شناسند.
یکشنبه، 15 شهریور 1394 - 23:40
سودمند بودن ایمنی درمانی برای بیماران مبتلا به مولتیپل میلومای مقاوم به دارو
محققین در انستیتو سرطان Dana-farber می گویند که در مطالعات بالینی اولیه، آنتی بادی درمانی توانسته است یک سوم بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما را تا حدی بهبود بخشد. داروی daratumumab حتی در بالاترین دوز نیز در مورد بیماران مشکلی ایجاد نکرده است.
یکشنبه، 15 شهریور 1394 - 23:38
چسب بافتی که می تواند به ترمیم قلب آسیب دیده کمک کند
مهندسین در دانشگاه تورنتو توانسته¬اند بافت قلبی را به آسانی بستن بند کفش تان مونتاژ کنند. آن ها یک داربست زیست سازگار را ایجاد کرده اند که اجازه می دهد که صفحاتی از سلول های قلبی ضرباندار به صورت محکم شبیه یک نوارچسب به هم بچسبند.
یکشنبه، 15 شهریور 1394 - 23:37
تولید سلول های بنیادی بالقوه ایمن تر در آزمایشگاه
بافت های آسیب دیده مانند پانکراس، قلب و بافت عصبی ترمیم می شوند تا بیماری های قلبی عروقی، دیابت و بیماری های نورودژنراتیو را درمان کنند. این امر یکی از سناریوهای پیچیده ای است که زمینه طب ترمیمی را فراهم کرده و امیدها را برای درمان لیستی طولانی از بیماری ها زنده نگاه داشته است. نکته اصلی این درمان ها استفاده از سلول های بنیادی است.
یکشنبه، 15 شهریور 1394 - 23:34
صفحه 7 از 12ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه