(آرشیو ماه مهر 1394)
شناسایی پاشنه آشیل کم خونی داسی شکل با استفاده از مطالعات ویرایش ژن
محققین در مرکز سرطان Dana-Farber دریافته اند که تغییرات در یک بخش کوچک از DNA ممکن است نقص ژنتیکی پشت پرده بیماری کم خونی داسی شکل(SCD) را مهار کند. این یافته راه را برای ایجاد روش های ویرایش ژنی به منظور درمان کم خونی داسی شکل و سایر اختلالات هموگلوبینی مانند تالاسمی هموار می کند.
یکشنبه، 05 مهر 1394 - 10:00
ژل چسبنده ای که به سلول های بنیادی کمک می کند قلب رت ها را ترمیم کنند
محققین در جان هاپکینز یک ژل غنی از پروتئین چسبنده را ایجاد کرده اند که به نظر می رسد به سلول های بنیادی کمک می کند که در قلب رت ها بمانند و بعد از پیوند متابولیسم شان را احیا کنند و در نتیجه عملکرد قلبی را بعد از یک حمله قلبی شبیه سازی شده بهبود ببخشند.
یکشنبه، 05 مهر 1394 - 09:31
اکسیژن درمانی نتایج پیوند خون بند ناف به بیماران را بهبود می بخشد
در 27 سال گذشته، پیوند خون بند ناف گزینه درمانی نجات بخشی برای بسیاری از بیمارانی بوده است که سرطان های خونی مانند لوکمیا و لنفوما و ... رنج می برند. خون بند ناف به جایگزینی سلول های خونی سرطانی کمک می کند و موجب احیای مغز استخوان و سیستم ایمنی می شود. با این حال محققین همواره به دنبال راهی برای بهبود این پیوندها هستند.
یکشنبه، 05 مهر 1394 - 09:00
شناسایی مشخصه ژنتیکی سلول های بنیادی غیرمعمول در مغز انسان
قشر مغز انسان حاوی بیلیون ها نورون است که با یکدیگر سیم پیچی شده(سیناپس) و ایجاد مدارهای عصبی می کنند که تمام فعالیت های فیزیکی و روانی فرد را تنظیم می کند. در بحث تکامل انسانی، قشر مغزی هزاران چین خوردگی پیدا کرده است که چگونگی اتفاق افتادن این چین ها همواره به صورت یک معما برای محققین باقی مانده است.
یکشنبه، 05 مهر 1394 - 08:27
ژن درمانی عملکرد بینایی را در مدل موشی LCA1 احیا می کند
نقص پروتئین retGC1 در انسان موجب بیماریLeber congenital amaurosis-1 یا LCA1 می شود که موجب اختلالات بینایی شدید در نوزادی می شود.
یکشنبه، 05 مهر 1394 - 08:00
چشم اندازها در مورد آینده طب پیوند در سمپوزیوم طب بازساختی
انستیتو سلامت LifeNet برای طب بازساختی، محققین و جراحان سراسر دنیا را برای دستیابی به آینده طب پیوند در سمپوزیوم علمی خود که در 25 و 26 سپتامبر برگزار شد دور هم جمع کرده است.
یکشنبه، 05 مهر 1394 - 07:30
میخ آخر بر تابوت سلول های بنیادی القاشده بوسیله استرس(STAP Cells)
یک تکنیک نامعتبر ارائه شده که مدت ها برای اثبات با مرگ دست و پنجه نرم می کرد، بالاخره مورد نقض قرار گرفت. برای این کار هفت آزمایشگاه بین المللی معتبر از جمله در هاروارد مجموعه از مقالات و مطالعات را به چاپ رساندند تا حرف آخر را در مورد "کسب پرتوانی به موجب یک محرک(STAP)" بزنند.
شنبه، 04 مهر 1394 - 22:34
مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی دلیلی برای تحرک کمتر اسپرم در مردان
مطالعه ای در دانشگاه Lund نشان می دهد که مردانی که در معرض ماده ای به نام DEHP یا به عبارت دیگر فتالات قرار دارند، قابلیت تحرک اسپرم پایین تری دارند و ممکن است برای بچه دار شدن با مشکلاتی مواجه شوند.
شنبه، 04 مهر 1394 - 09:30
محققین درصددند جزئیات سلول های بنیادی خون ساز را از طریق استخوان کشف کنند
تیمی از محققین در انستیتو تحقیقات کودکان UT Southwestern برای اولین بار از یک تکنیک شفاف سازی بافت برای مجتمع کردن جمعیت های سلولی نادر استفاده کرده اند و به دنبال این هستند که با استفاده از این روش به جعبه سیاه(جزئیات) سلول های بنیادی تشکیل دهنده خون دست یابند. این مطالعه اطلاعات خوبی را در مورد ریز محیط سلول های بنیادی ساکن در مغز استخوان ارائه می دهد.
شنبه، 04 مهر 1394 - 09:00
سلول های متاستازیک سرطان سینه، ژن های سلول های بنیادی را روشن می کنند
تنها دو ثانیه طول می کشد که یک سلول سرطانی از تومور جدا شده وارد جریان خون شده و سریعا به هر جایی از بدن مهاجرت کند. این سلول های استعمارگر ممکن است سریعا در آن نقطه بدن تومور تشکیل دهند و یا این که تا چندین دهه بعد از برداشتن تومور در ان محل به صورت خفته باقی بمانند.
شنبه، 04 مهر 1394 - 08:30
شناسایی منبع بالقوه ای از سلول های تولید کننده انسولین در پانکراس انسان بالغ
سلول هایی که نوروژنین3(NGN3) را بیان می کنند ممکن است روزی به عنوان منبعی فراوان از سلول های بتای تولید کننده انسولین برای درمان دیابت مورد استفاده قرار گیرند. این مطالعه به وسیله محققین در دانشگاه فلوریدای جنوبی صورت گرفته است.
شنبه، 04 مهر 1394 - 08:00
پیوند سلول های بنیادی برای معالجه بالغین مبتلا به کم خونی داسی شکل
پزشکان در UIC مریلند، 12 بیمار بالغ مبتلا به کم خونی داسی شکل را با استفاده از پیوند سلول های بنیادی مشتق از خواهر با بردارهای سالم و مطابق از نظر ایمنی درمان کردند.
شنبه، 04 مهر 1394 - 07:30
تسریع ترمیم بافت‌های آسیب دیده با سلول های بنیادی
در مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران محقق شد؛
مسئول فنی اتاق تمیز مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه سلول‌های بنیادی در جایگزینی و تسریع ترمیم بافت‌های آسیب دیده موثر هستند، اظهار کرد: براساس پژوهش‌های انجام شده در این مرکز سلول‌های بنیادی قابلیت تمایز به سلول‌های شرکت کننده در ترمیم زخم را دارند و سبب افزایش سرعت روند ترمیم می شوند و این سلول‌ها با شرکت در ترمیم زخم سبب ارتقاء رگ زایی بافت جدید، کاهش تورم و جلوگیری از فرآیند فیبروزیس و در نهایت منجر به تسریع فرآیند ترمیم بدون آثار ناشی از اسکار می‌شوند.
چهارشنبه، 01 مهر 1394 - 10:45
کتابی کمیک و خنده دار در زمینه سلول های بنیادی: ماجراجویی سلول های بنیادی(A stem cell adventure)
کتابی کمیک(Comic book) تحت عنوان "A stem cell adventure" که به فارسی می توان آن را ماجراجویی سلول های بنیادی نامید بخشی از پروژه ارتباط علوم در زمینه مطالعات سلول های بنیادی است و در نوشتن آن جمعی از محققین علوم اعصاب و بیولوژی سلولی در دانشگاه Coimbra پرتقال همکاری داشته اند.
چهارشنبه، 01 مهر 1394 - 10:30
طحال می تواند هدف جدیدی برای درمان التهاب های مزمن و ناتوان کننده ناشی از سکته باشد
سکته موجب آسیب به مغز می شود و مطالعه ای جدید در دانشگاه فلوریدای جنوبی نشان می دهد که یک اندام شکمی به نام طحال که عملکرد ایمنی دارد می تواند هدفی برای درمان التهاب های مزمن ناشی از این سکته باشد که منجر به مرگ سلولی مغز می شوند.
چهارشنبه، 01 مهر 1394 - 09:00
صفحه 11 از 12ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  8  9  10  [11]  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه