(آرشیو ماه مهر 1394)
 نقش حفاظتی AMPK  برای سلول های شروع کننده لوکمیا در برابر استرس متابولیک مغز استخوان
این که چگونه سلول های سرطانی به شرایط بد متابولیکی سازش می یابند و در تلاش برای تکثیر هستند یکی از سوالات اساسی در بیولوژی سرطان است.
دوشنبه، 27 مهر 1394 - 09:15
نوروپپتیدی که ممکن است دلیل واقعی میگرن باشد
تصور می شود که میگرن به دلیل فعالیت غیر طبیعی کلاستری از نورون ها باشد که اطلاعات حسی مانند سیگنال های درد را تقویت می کنند.
دوشنبه، 27 مهر 1394 - 09:00
ژن درمانی برای یک نابینایی ناشی از بیماری های میتوکندریایی
محققین با دریافت بودجه ای از NIH‌مطالعه ای را طراحی کرده و مدل موشی جدیدی را برای بیماری نوروپاتی اپتیک وراثتی لبر(LHON) ایجاد کردند و دریافتند که می توانند با استفاده از ژن درمانی عملکرد بینایی را در این موش ها بهبود ببخشند. این بیماری یکی از بیماری های متعددی است که به دلیل موتاسیون های ژنی در میتوکندری اتفاق می افتد.
دوشنبه، 27 مهر 1394 - 08:45
ایجاد ارگانوئیدهای کلیوی از سلول های iPS برای مدل سازی نفروژنز انسانی
کلیه انسان دارای بیش از دو میلیون نفرون اپی تلیالی است که مسئول فیلتراسیون خون هستند
دوشنبه، 27 مهر 1394 - 08:30
مهندسی شریان های مصنوعی با استفاده از مواد خودسازمان یابنده
محققین در QMUL راهی را برای سرهم کردن مولکول های ارگانیک در ساختارهای شبه بافتی لوله ای پیچیده طراحی کرده اند که نیازی به استفاده از قالب با تکنیکی هایی مانند پرینت سه بعدی ندارد.
دوشنبه، 27 مهر 1394 - 07:45
پیوند سلول‌های بنیادی بند ناف یک نوزاد، جان برادرش را نجات داد
مسئول بانک خون بندناف رویان گیلان:
سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی گیلان گفت: پیوند سلول‌های بنیادی حاصل از بند ناف یک نوزاد به برادر بزرگتر حیات دوباره بخشید.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 14:35
درمان موفق4۰۰ بیمار قلبی با استفاده از سلول‌های بنیادی ‌
‌مسئول گروه قلب و عروق مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان، عنوان کرد: استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های قلبی تاکنون برای بیش از 400 بیمار با موفقیت انجام شده است.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 14:26
کلونینگ می تواند پانداهای غول پیکر در معرض انقراض را حفظ کند
محققین در تلاش برای نجات پانداهای غول پیکر، محققین در صدد هستند که دو پاندای موجود در باغ وحش ادینبورگ اسکاتلند را کلون کنند. کارشناسانی دیگر که در پروژه کلون سازی گوسفند دالی دخیل بوده اند، پیش از این نمونه های بافتی را از این پانداهای غول پیکر گرفته اند تا سلول هایی را از آن ها رشد دهند.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 14:00
همکاری محققین برای تکوین مدلی برای بیماری های قلبی
محققین Stem Cell Theranostics یا SCT‌ روز گذشته اعلام کرده اند توانسته اند با همکاری محققین در Thermo Fisher Scientific پروژه ای تحقیقاتی را برای ایجاد مدلی برای بیماری های قلبی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی به اتمام برسانند.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 12:00
اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای تاسیس پنج برند و ورود به بازار ملی و جهانی
طیبی خبر داد:
رییس جهاد دانشگاهی گفت: سند «نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی» در مرحله ابلاغ است.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 11:23
سلول های عصبی آسیب دیده با سلول های بنیادی ارتباط برقرار می کنند
سلول های عصبی آسیب دیده در بیماری مولتیپل اسکلروزیس(MS)، به نحوی با سلول های بنیادی ارتباط برقرار می کنند که مشابه نحوه ارتباط آن ها با سایر سلول های عصبی است.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 11:00
مارکر زیستی پیش بینی کننده مشکلات پیوندی می تواند کلیدی برای درمان آن ها باشد
مطالعه ای در دانشگاه ایندیانا نشان می دهد یک پروتئین که می تواند برای پیش بینی این که آیا پیوند سلول های بنیادی بیمار را دچار مشکل می کند یا خیر، مورد استفاده قرار گیرد، می تواند در جلوگیری از این مشکلات نیز موثر باشد.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 10:30
کوکتیل آدیپوژنیک جدیدی که می تواند آدیپوسیت های دارای عملکرد را از سلول های بنیادی مزانشیمی ایجاد کند
عدم عملکرد آدیپوسیت ها را می توان به طور مستقیم با بیماری ها و اختلالاتی مانند چاقی، دیابت نوع دو و سندرم متابولیک مرتبط داشت. فرایند آدیپوژنز به میزان زیادی در مدل های سلولی مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است. بیشتر مطالعات نیز در زمینه نشان دادن مسیرهای سیگنالینگ تنظیم کننده تمایز آدیپوژنیک از پیش آدیپوسیت ها تا آدیپوسیت های بالغ بوده است.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 10:00
کشف چشم اندازهای ژنتیکی در مورد تومورهای سینه ای مشخص (فیبروآدنوما و فیلودس)
تیمی از محققین در مرکز ملی سرطان سنگاپور چشم اندازهای ژنتیکی یک گروه مجزا از تومورهای سینه ای به نام تومورهای فیبرو اپی ¬تلیال را کشف کرده اند.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 09:30
می توان نورون های پیر شده را با استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی تولید کرد
بیماری های مربوط به پیر شدن انسانی را نمی توان به راحتی در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار داد. تکنولوژی سلول های بنیادی همواره یک امید برای انجام این امر بوده است اما زمانی که محققین سلول پوست یک خانم 89 ساله را به مرحله شبه سلول های بنیادی برنامه ریزی کردند، این سلول ها مجددا جوان شدند.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 09:00
صفحه 3 از 12ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه