(آرشیو ماه مهر 1394)
روده سه بعدی رشد یافته در آزمایشگاه پوشش روده گوارشی را در سگ ها بازسازی می کند
با استفاده از سلول های بنیادی روده انسان و موش، محققین در دانشگاه جان هاپکینز و دانشگاه پیتزبورگ با موفقیت روده سالم را روی داربست سه بعدی ساخته شده از نخ های بخیه جراحی کشت دادند.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 08:30
یافتن هدف درمانی بالقوه برای فشار خون بالای ریوی
بیماری های قلبی عروقی دلیل اصلی مرگ و میرها در دنیا هستند. به عنوان مثال، فشار خون بالای ریوی بسیار کشنده است و نیمی از بیماران ظرف مدت سه سال بعد از تشخیص می میرند. محققین در دانشگاه Yale نوعی سلول جدید را کشف کرده اند که برای ایجاد فشار خون بالای ریوی مهم است و می تواند به عنوان هدفی درمانی موجب بهبود درمان ها شود.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 08:00
شیمی درمانی دوز بالا و پیوند سلول های بنیادی منجر به بقای طولانی مدت بیماران  آمیلوئیدی می شود
بیماران مبتلا به آمیلوئیدوز زنجیره سبک که با شیمی درمانی دوز بالا(ملفالان) و پیوند سلول های بنیادی اوتولوگ تیمار شدند بیشترین شانس بقا را دارند.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 07:30
پیوند سلول های بنیادی منحصر بفرد و جدیدا کشف شده می تواند منجر به درمان امیدوار کننده سکته شود
چندین سال است که پیوند سلول های بنیادی به منظور کمک به ترمیم عصبی بعد از سکته، به عنوان یک راه محتمل برای کاهش اثرات سکته مورد شناسایی قرار گرفته است. با این حال، مطالعات با انواع سلول های بنیادی نشان داده است که در استفاده از این سلول های عواقبی نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به تمایل تمایزی آن ها به انواع سلول و هم چنین تشکیل تومور اشاره کرد.
یکشنبه، 26 مهر 1394 - 07:00
مطالعه ای جدید دیدگاه های جدیدی را در مورد سلول های بنیادی ایجاد کرده است
زیست شناسان دانشگاه جان هاپیکینز گزارشی را مبنی بر درک معماهای مربوط به راه هایی تغییر شکل سلول های بنیادی ارائه کرده اند که پتانسیل زیادی برای مطالعات پزشکی و درمان بیماری ها دارد.
شنبه، 25 مهر 1394 - 11:00
وجود یک اهداکننده کاملا مطابق برای درمان سرطان های خونی کاملا ضروری نیست
پیوند مغز استخوان یک درمان حیات بخش برای بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان های خونی مانند لوکمیا و لنفوما است. در حال حاضر، در روش گلد استاندارد، سلول های بنیادی خون ساز از اهدا کننده ای که می تواند خواهر یا برادر کاملا مطابق باشد به دست می آید تا خطر رد پیوند و سایر مشکلات را به حداقل برساند. با این حال همه بیماران دارای اهداکننده کاملا مطابق نیستند.
شنبه، 25 مهر 1394 - 10:00
ایجاد "لوکمیا در ظروف آزمایشگاهی" برای مطالعه بهتر آن
محققین سلول های بنیادی را مهندسی کرده اند تا به درک بهتری از مکانیسم های پشت پرده نوعی از لوکمیا که به وسیله تغییرات در یک ژن کلیدی اتفاق می افتد، برسند.
شنبه، 25 مهر 1394 - 09:30
استفاده از نانوتکنولوژی برای مبارزه با سرطان سینه
اکتوبر ماه هشدار در مورد سرطان سینه است و کمپین های سالانه برای افزایش هوشیاری در مورد این بیماری و اهمیت تشخیص اولیه آن افزایش می یابد. محققین در دانشگاه توتردام در حال انجام مطالعه ای جدید هستند که هدف آن بهبود تشخیص اولیه این بیماری با استفاده از تصویربرداری مولکولی است.
شنبه، 25 مهر 1394 - 09:00
راه  رفتن بیمار مبتلا به فلج مغزی بعد از سلول درمانی
بیمارستان بین المللیVinmec اعلام کرد که پزشکان این بیمارستان توانسته اند با موفقیت بیمار مبتلا به فلج مغزی را با استفاده از پیوند سلول های بنیادی در ویتنام درمان کنند.
شنبه، 25 مهر 1394 - 08:30
بافت کلیوی رشد یافته در آزمایشگاه به منظور افزایش پیوند
محققین استرالیایی و هلندی می گویند که بافت کلیوی انسانی مقدماتی را از سلول های بنیادی رشد داده اند که گامی مهم به سمت ایجاد اندام های قابل پیوند ساخته شده در آزمایشگاه و کاملا دارای عملکرد محسوب می شود.
شنبه، 25 مهر 1394 - 08:00
ابزاری برای جداسازی سلول های پیش ساز از قلب انسان که می تواند منجر به ترمیم قلب شود
محققین در A*STAR روشی را برای جداسازی و تکثیر سلول های بنیادی قلب انسان که آن ها را سلول های پیش ساز قلبی نیز می نامند، طراحی کرده اند که می تواند پتانسیل بالقوه ای برای ترمیم بافت قلبی آسیب دیده داشته باشد.
شنبه، 25 مهر 1394 - 07:30
شناسایی حسگرهای غذایی سرطان می تواند به توقف رشد تومور کمک کند
محققین در دانشگاه آکسفورد پروتئینی را شناسایی کردند که به وسیله تومورها برای کمک به آن ها برای تشخیص منابع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات اولیه نشان داده است که هدف قرار دادن این پروتئین می تواند توانایی رشد سلول های سرطانی را محدود کند.
پنجشنبه، 23 مهر 1394 - 10:00
نجات گونه های در حال انقراض با استفاده از سلول های بنیادی فریز شده
از آن جایی که گونه های در حال انقراض روز به روز در حال کمتر شدن و رو به فنا رفتن هستند، محققین در دانشگاه جورجیا به دنبال راهی جدید برای حفظ این گونه ها و جلوگیری از محو این تنوع زیستی هستند.
پنجشنبه، 23 مهر 1394 - 09:30
حذف سلول های بنیادی پرتوان القایی از هپاتوسیت های انسانی اولیه با استفاده از محیط انتخابی هپاتوسیت ها
نارسایی کبدی یک بیماری کبدی کشنده است که طی آن کاهش معناداری در عملکرد هپاتوسیت ها مشاهده می شود.
پنجشنبه، 23 مهر 1394 - 09:00
مطالعات اپتوژنتیک نشان می دهد که چه نورون هایی سوئیچ اصلی باروری را تحریک می کنند
محققین نیوزیلندی در تلاش های بی وقفه خود برای درک مکانیسم های عصبی دخیل در کنترل مغزی باروری به نکات جدیدی دست پیدا کرده اند.
پنجشنبه، 23 مهر 1394 - 08:30
صفحه 4 از 12ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه