(آرشیو ماه آبان 1394)
رییس جهاد دانشگاهی:حوزه سلول های بنیادی در آینده اشتغال ایجاد می کند
رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه کار در حوزه سلول های بنیادی مهم است، گفت:اما این کار برای جوانان امروز اشتغال ایجاد نمی کند و برای آینده است؛ در حالی که جوانان ما امروز به اشتغال نیاز دارند و این اشتغال را آلومینیوم و نفت می تواند ایجاد کند.
شنبه، 09 آبان 1394 - 16:36
افزایش سطح یک فاکتور رشد کلیدی ممکن است بیماری های قلبی عروقی را مهار کند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سطح پایین یک فاکتور رشد به نام فاکتور سلول های بنیادی(SCF) با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. به نظر می رسد که این فاکتور رشد برای ترمیم عروق خونی مهم است.
شنبه، 09 آبان 1394 - 10:00
ایجاد رده های سلول های بنیادی پرتوان القایی متنوع از نظر نژادی
ژنوم انسانی با همه تنوعات قومی و نژادی اش که به تفاوت در تکوین انسانی، پیری، بیماری، ترمیم و پاسخ به درمان های پزشکی نسبت داده می شود. زمینه ای مهیج برای مطالعات بالینی و تحقیقاتی به حساب می آید.
شنبه، 09 آبان 1394 - 09:30
سرکوب پروتئین های مغزی اپی ژنتیک موجب القای سندرم شبه اوتیسم می شود
تنظیم خانواده ای از پروتئین های مغزی به نام تنظیم کننده های رونویسی حاوی دومین خارج انتهایی و برومودومین(BETs) نقش مهمی را در حافظه و رفتار طبیعی ایفا می کند.
شنبه، 09 آبان 1394 - 09:15
غربالگری ژنوم انسانی مجموعه ای از ژن های ضروری برای زیستایی سلولی را آشکار می سازد
با استفاده از دو روش آنالیزی مکمل، محققین در انستیتو Whitehead و انستیتو Broad در MIT و هاروراد، برای اولین بار مجموعه ای از ژن ها را در ژنوم انسانی شناسایی کرده اند که برای بقا و تکثیر رده های سلولی انسانی و سلول های انسانی کشت شده ضروری هستند.
شنبه، 09 آبان 1394 - 09:00
همکاری NYSCF و CBR برای ایجاد رده های سلول های بنیادی با کیفیت بالا
بنیان سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF) و کمپانی خون بند ناف CBR، همکاری خود را در ایجاد رده های سلول های بنیادی با کیفیت بالا اعلام کرده اند.
شنبه، 09 آبان 1394 - 08:45
استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی و مرجان ها برای مهندسی بافت استخوان
ایا داشتن میزان اندکی چربی در پهلوها خوب است؟ محققین می گویند زمانی که این چربی بتواند به ترمیم استخوان های شکسته کمک کند، جواب مثبت است.
شنبه، 09 آبان 1394 - 08:15
مدل سازی سندرم نارسایی مغز استخوان انسان با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان و مهندسی ژنتیک
ترکیب بازبرنامه ریزی اپی ژنتیکی با تکنولوژی ویرایش ژنومی پیشرفته، راه را برای مطالعه مکانیسم های بیماری ها به ویژه بیماری هایی که بافت خاصی را هدف قرار نمی دهند باز می کند.
چهارشنبه، 06 آبان 1394 - 12:00
سلول های CD4+ T رشد تومور را مهار می کنند و قدرت کشندگی تومور سایر سلول های ایمنی را نیز تقویت می کنند
کلید درمان های سرطانی بر مبنای ایمنی بر توانایی شناسایی ضعف در تومورها و محیط شان تکیه دارد. محققین در انستیتو سرطان Roswell Park دیدگاه های جدیدی را در مورد زیر مجموعه ای از سلول های T ارائه داده اند که به نظر می رسد هم رشد تومور را مهار می کنند و هم این که قدرت کشندگی تومور سایر سلول های ایمنی را تقویت می کنند.
چهارشنبه، 06 آبان 1394 - 11:30
ریز محیط ایمنی، ایمنی زایی مشتقات سلول های بنیادی پرتوان القایی را تعیین می کند
پیشرفت های صورت گرفته در زمینه سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) احتمال این که iPSCهای خاص بیمار بتوانند سلول های اوتولوگی را برای سلول درمانی ارائه دهند، بدون این که رد ایمنی اتفاق بیافتد، افزایش می دهد. با این حال ایمنی زایی سلول های مشتق از iPSCها خود با چالش های ضد و نقیضی مواجه است.
چهارشنبه، 06 آبان 1394 - 11:00
استفاده از آنتی اکسیدان ها ممکن است موجب افزایش پراکنش سرطان شود
تیمی از محققین در دانشگاه SouthWestern کشفی داشته اند که نشان می دهد که سلول های سرطانی در مقایسه با سلول های سالم بیشتر از مزایای آنتی اکسیدان ها استفاده می کنند و این امر نگرانی ها را در مورد استفاده از رژیم های آنتی اکسیدانی برای بیماران مبتلا به سرطان بالا می برد. این مطالعه با استفاده از موش های تخصص یافته ای صورت گرفته است که سلول های ملانومایی انسانی پیوند شده بودند.
چهارشنبه، 06 آبان 1394 - 10:30
سلول درمانی بهترین درمان برای آرتریت(ورم مفاصل)
بیماران مبتلا به استئوآرتریت به زودی به جای استفاده از جایگزین های زانوی در دسترس، از درمان های کم هزینه استفاده خواهند کرد.
چهارشنبه، 06 آبان 1394 - 10:00
هشتمین کنگره بین المللی ثبت سرطان برگزار می شود
هشتمین کنگره بین المللی ثبت سرطان و زیرساخت های برنامه جامع کنترل سرطان، آسیا و اقیانوسیه در روزهای 10 تا 12 آبان ماه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می شود.
ﺳﻪشنبه، 05 آبان 1394 - 09:35
دومین مرحله داوری طرح‌های ستاد توسعه علوم سلول‌های بنیادی برگزار شد
دومین مرحله داوری طرح‌های فناوری با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر نیکوگفتار، مدیر توسعه تجاری‌سازی و بازار و جمعی از داوران متخصص این حوزه در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
دوشنبه، 04 آبان 1394 - 16:01
بلوک کردن تمایز برای حفظ بنیادینگی سلول ها کافی است
اگرچه ایمنی درمانی و طب ترمیمی زمینه های تحقیقاتی امیدوار کننده ای برای درمان های پزشکی در آینده است اما این درمان ها به دلیل مشکلات در تولید سلول های بنیادی با محدودیت هایی مواجه هستند و در نتیجه محققین در سراسر دنیا به دنبال راهی برای ایجاد سلول های بنیادی سوماتیک از آسان ترین روش بوده اند.
دوشنبه، 04 آبان 1394 - 09:30
صفحه 10 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه