(آرشیو ماه آبان 1394)
مطالعات سلول های بنیادی راه را برای درمان دیابت باز می کند
دیابت نوع یک یک بیماری نقص انسولین مزمن است که با تخریب عظیم سلول های بتا پانکراسی شروع می شود. چنین دیابتی در هر سنی ممکن است بوجود بیاید اما اغلب وقوع آن بعد از 40 سالگی اتفاق می افتد. اگرچه تزریق انسولین گاها می تواند مرحمی بر این بیماری باشد اما گاهی تزریق انسولین نمی تواند جواب گو باشد.
دوشنبه، 04 آبان 1394 - 09:00
بلوک کردن یک آنزیم در فولیکول های مو موجب افزایش رشد مو می شود
مطالعه ای در دانشگاه کلمبیا نشان داده است که مهار خانواده ای از آنزیم ها درون فولیکول های مویی که در حالت استراحت قرار دارند، رشد مو را احیا می کند.
دوشنبه، 04 آبان 1394 - 09:00
تولید سلول های تیروئید خاص بیمار در آزمایشگاه
محققین سلول های بنیادی پیشرفت های زیادی در طب ترمیمی برای چشم، قلب و مغز داشته اند اما به بخش های آناتومیک خاص مانند غده تیروئید کمتر پرداخته اند و اطلاعات بیولوژیک کمی در مورد چگونگی تکوین این غده در دست است.
دوشنبه، 04 آبان 1394 - 08:30
شروع آزمایش های بلند پروازانه درمان ایدز با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بند ناف
پزشکان اسپانیایی اعلام کرده اند که برای اولین بار در جهان مطالعات بالینی را روی پنج بیمار مبتلا به ایدز با استفاده از پیوند سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف ظرف مدت سه سال انجام خواهند داد.
دوشنبه، 04 آبان 1394 - 08:00
برنامه کارگاه های آبان ماه پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی
پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی آبان ماه امسال 4 کارگاه علمی آموزشی برگزار می کند.
یکشنبه، 03 آبان 1394 - 14:13
برگزاری المپیادهای دانش آموزی، دانشجویی و جشنواره سلول های بنیادی
توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد؛
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری المپیادهای دانش آموزی، دانشجویی و جشنواره سلول های بنیادی با همکاری این ستاد و ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی خبر داد.
یکشنبه، 03 آبان 1394 - 11:21
شناسایی زودهنگام سلول‌های سرطانی با نانو دماسنج‌های ساخت محققان کشور
پژوهشگران دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، نانودماسنج‌هایی را بر پایه نوکلئیک اسیدها برای اندازه‌گیری دمای سلول‌های زنده عرضه کردند و امیدوارند با استفاده از این نانو دماسنج بیماری سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهند.
یکشنبه، 03 آبان 1394 - 11:14
تبدیل شیمیایی سلول های گلیالی به نورون ها
سلول های آستروگلیالی بعد از تیمار با کوکتیلی از ریزمولکول های در آزمایشگاهی در دانشگاه Penn State، به نورون هایی با آکسون ها و دندریت های بلند تبدیل شدند.
یکشنبه، 03 آبان 1394 - 11:00
امیدواری برای درمان بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن
مطالعه ای ژنتیکی در موش نشان داده است که هدف قرار دادن ژن P2RX7(یک پورینو رسپتور) ممکن است پیشرفت بیماری دیستروفی عضلانی دوشن را مهار کند.
یکشنبه، 03 آبان 1394 - 10:45
مطالعه ای که می تواند به کاهش اثرات پیری روی سلول های بنیادی خونی کمک کند و موجب ایجاد درمان های جدید برای آنمی شود
مطالعه ای در مرکز ملی تحقیقات سرطان اسپانیا به وسیله دکتر ژوان مندز و همکاران دیدگاه های جدیدی را در مورد مکانیسم های مولکولی پیری سلول های بنیادی مسئول بازسازی سلول های خونی ایجاد کرده است و راه را برای کاهش اثرات پیری روی عملکرد پیری روی آن ها باز کرده است.
یکشنبه، 03 آبان 1394 - 10:18
راهی برای وادار کردن سلول های بنیادی برای استخوانی شدن
تصور داشتن شکستگی استخوانی یا نیاز به تعویض لگن، که به دلیل آن ها شما نیاز به تشکیل استخوان دارید و متاسفانه این امر به کندی پیش می رود، بسیار ناراحت کننده است، زیرا ممکن است شما به جای استخوان، چربی تولید کنید!!.
جمعه، 01 آبان 1394 - 12:00
سلول درمانی برای مشکلات مفصلی جانوران(Indiana dogs)
محققین و دامپزشکان شروع به انجام سلول درمانی سگ ها در ایندیانای مرکزی کرده اند. طی این فرایند درمانی، سگ های ایندیانا برای درمان آرتریت و سایر مشکلات مربوط به مفاصل شان مورد تیمار با سلول های بنیادی قرار خواهند گرفت.
جمعه، 01 آبان 1394 - 10:00
صفحه 11 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  9  10  [11]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه