(آرشیو ماه آبان 1394)
ویژگی های سرکوب کنندگی ایمنی سلول های بنیادی مزانشیمی خون قائدگی و اثرات درمانی روی آرتریت و GVHD
اخیرا جمعیتی از سلول های بنیادی مزانشیمی غیر تهاجمی با ویژگی ها تکثیر بسیار بالا از خون قائدگی مورد شناسایی قرار گرفته اند که MenSCs‌ نام دارند.
پنجشنبه، 28 آبان 1394 - 10:00
تبدیل مستقیم سلول های آمنیوتیک انسانی به سلول های اندوتلیالی بدون گذشتن از یک مرحله پرتوانی
سلول های اندوتلیالی نقش مهمی در تکوین و بازسازی اندام ها ایفا می کنند و بنابراین می توان از آن ها در درمان های با منظور بازسازی استفاده کرد.
پنجشنبه، 28 آبان 1394 - 09:45
ساختارهای لنفوئیدی اکتوپیک به عنوان یک میکرونیچ برای سلول های پیش ساز توموری
ساختارهای شبه لنفوئیدی اکتوپیک(نابجا) اغلب در سرطان مشاهده می شوند ولی عملکرد آن ها تاکنون ناشناخته باقی مانده است.
پنجشنبه، 28 آبان 1394 - 09:30
تعدیل مسیر Wnt برای ایجاد پتانسیل بازسازی غضروف
در نشست سالانه انجمن روماتوئید آمریکا، محققین در Samumed از یک مطالعه پیش درمانگاهی و بالینی پرده برداشتند که نشان دهنده تعدیل موفقیت آمیز مسیر Wnt برای کاربرد در طب ترمیمی است.
پنجشنبه، 28 آبان 1394 - 09:00
شناسایی فاکتورهایی که  تشکیل سلول های بنیادی پرتوان را افزایش می دهد
محققین در انستیتو سلول های بنیادی کمبریج فاکتورهایی را شناسایی کرده اند که تشکیل سلول های بنیادی پرتوان را افزایش می دهد.این یافته ها اطلاعات جدیدی را در مورد تکوین جنینی انسان ارائه می دهد و به مطالعه روی بازبرنامه ریزی سلولی کمک می کند.
پنجشنبه، 28 آبان 1394 - 08:45
شروع استفاده از تکنولوژی جدید پانکراس میکرو مهندسی شده(EMP)  که می تواند درمان های دیابتی را دگرگون کند
کمپانی Betalin، یک کمپانی تخصصی مهندسی بافت برای درمان دیابت است که پانکراس میکرو مهندسی شده(EMP) را معرفی کرده است که یک تکنولوژی جدید است که سطوح قابل توجهی از انسولین را طی دوره های زمانی مشخص ترشح می کند.
پنجشنبه، 28 آبان 1394 - 08:30
ارزیابی استراتژی ذخیره سازی سلول برای تولید سلول های بنیادی مزانشیمی با درجه بالینی از ژله وارتون
مطالعات نشان داده است که بند ناف منبع مناسبی برای سلول های بنیادی مزانشیمی است و این سلول ها را می توان برای سلول درمانی استفاده کرد. از طرف دیگر مطالعات نشان می دهد که جمع آوری این سلول های بنیادی مانند سلول های بنیادی دیگری که از مغز استخوان و بافت چربی استخراج می شوند، هیچ خطری برای اهداکننده ندارند.
پنجشنبه، 28 آبان 1394 - 08:00
چگونه شیزوفرنی روی عملکردهای مغز اثر می گذارد
سلول های بنیادی مشتق از بیماران بالغ مبتلا به شیزوفرنی آهسته تر از سلول های بنیادی مشتق از افراد سالم پروتئین های جدید را تشکیل می دهند.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 13:00
مقالات از نیاز به پایان رسیدن توریسم سلول های بنیادی می گویند
مطالعه ای در دانشگاه Rice‌نشان می دهد که بازاریابی و استفاده از مداخلات پزشکی بر مبنای سلول های بنیادی در داخل و خارج از آمریکا به صورت مساله ای مشکل ساز و غیر قابل چشم پوشی در آمده است.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 12:00
شناسایی فرایندهای استرس سلولی در بیماری های قلبی عروقی
محققین در دانشگاه Duke با ترکیب ابزارهای مطالعاتی ژنتیک، ترانسکریپتوم، اپی ژنتیک و متابولومیک مسیر مولکولی جدیدی را شناسایی کردند که در حمله قلبی و مرگ ناشی از بیماری های قلبی دخیل است.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 11:00
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول درمانی ترکیبی موجب بهبود عملکرد قلبی بعد از حمله قلبی می شود
مطالعه ای جدید از انستیتو سلول های بنیادی(ISCI) در دانشگاه میامی نشان داده است که درمان به وسیله ترکیب سلول های بنیادی یعنی سلول های بنیادی قلبی ckit+ و سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند به طور معناداری عملکرد قلب را در کاردیومیوپاتی های ایسکمی مزمنی که بعد از حمله قلبی اتفاق می افتند بهبود ببخشد. این اولین بار است که ترکیب این سلول ها در مطالعات بالینی برای جانوران بزرگ استفاده می شود.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 10:30
در معرض آرسنیک بودن به مدت طولانی می تواند توانایی ترمیم عضلات را بعد از آسیب مختل کند
محققین در دانشگاه پیتزبورگ در مطالعات جانوری که داشته اند دریافته اند که تماس مزمن با آرسنیک می تواند منجر به ناکارایی سلول های بنیادی شده و ترمیم و بازسازی عضلات را مختل کند.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 10:15
ژن Irx‌موجب می شود که سلول های غضروفی به صورت نابالغ عمل کنند
آرتریت که عامل اصلی ناتوانی ها در ایالات متحده است بدلیل از دست رفتن لایه سلولی غضروفی پوشاننده مفاصل اتفاق می افتد. در مطالعه ای جدید که در آخرین ورژن Developmental Cell به چاپ رسیده است، امجد عسکری و همکارانش در آزمایشگاه سلول های بنیادی USC نقش هایی را برای خانواده ژنی Iroqoisیا (Irx) در حفاظت این سلول های غضروفی مفاصل شناسایی کرده اند.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 10:00
پیشرفت در ویرایش ژنومی سلول های بنیادی خونی
به لطف مطالعات محققین در USC و Sangamo BioScience، تکنیک های ویرایش ژنومی برای سلول های بنیادی خونی پیشرفت بهتری داشته اند.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 09:30
رده جدیدی از سلول های بنیادی که خطر ایجاد تومور را به همراه ندارد
سلول های بنیادی پرتوان القایی می توانند در درون بدن به انواع سلول ها تبدیل شوند و پتانسیل زیادی دارند که در مدل سازی بیماری، کشف داروها و طب بازساختی مورد استفاده قرار گیرند.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 09:00
صفحه 2 از 11ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه