(آرشیو ماه آبان 1394)
پروژه HEAL و بازسازی زانو و اندام حرکتی انسانی ظرف 15 سال آینده
در روز سرباز(12 نوامبر)، دانشگاه Connecticut شروع یک مطالعه چالش برانگیز بزرگ را وعده داد که قصد دارد زانوی انسان را ظرف 7 سال و تمام اندام حرکتی را ظرف 15 سال ترمیم و بازسازی کند. محققین این مطالعه را تحت عنوان پروژه HEAL‌نامیده اند.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 08:30
ارگانوئیدهای روده ای آزمایشگاهی رشد یافته از بافت بالغ انسانی
محققین در مطالعه ای جدید موفق شده اند که بافت روده انسانی را در موش کشت دهند و برای مطالعه بیماری های روده ای، یک مدل بسیار مناسب ایجاد کنند.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 08:15
پلت فرم تقلید کننده تومور امیدوارهایی را برای مطالعه سرطان سینه و درمان آن نشان می دهد
با شبیه سازی رشد تومورهای سرطانی، پلت فرمی سنتتیک جدیدی در دانشگاه نبراسکا- لینکولن طراحی شده است که می تواند تست درمان های سرطان سینه را تسریع کند.
چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 08:00
کشف زیرنوع های متنوع  نورون های تولید کننده سروتونین
برخی سلول های مغزی نوروترانسمیتر سروتونین تولید می کنند که به تنظیم رفتار، اشتها، میزان تنفس، دمای بدن و ... کمک می کند. ، اخیرا محققین شروع به یادگیری در مورد تفاوت های بین نورون هایی پرداخته اند که تصور می شود که عملکرد یکسانی دارند.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 11:00
ممکن است توانایی بازسازی بخش هایی از بدن، مرحله اولیه ای برای همه مهره داران چهارپا باشد
تیمی از باستان شناسان موزه برلین، دانشگاه نیویورک و دانشگاه براون در مطالعه ای جدید روی فسیل های چهارپایان نشان دادند که ظرفیت بازسازی خارق العاده سمندرهای مدرن احتمالا یک ویژگی کهن برای مهره داران چهارپای اولیه بوده است که طی تکامل این ویژگی را از دست داده اند.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 10:00
شبکه توموری در مغز مقاومت به درمان را افزایش می دهد
آستروسایتوماها نوع خاصی از تومورهای مغزی هستند که درمان آن ها مشکل است و به درمان های استاندارد پاسخ نمی دهند. یکی از دلایل این مقاومت می تواند توانایی آن ها در ایجاد شبکه ارتباطی باشد. این مطالعه به وسیله محققین در مرکز جامع سرطان بیمارستان عمومی وین صورت گرفته است.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 09:30
سوئیچ مولکولی که چربی قهوه ای سوزاننده کالری را تولید می کند
تیمی از محققین در دانشگاه سان فرانسیسکو سوئیچ مولکولی را در موش شناسایی کرده اند که قادر به تبدیل چربی سفید ناسالم به چربی قهوه ای سالم و سوزاننده انرژی است. داروهایی که این سوئیچ را تحریک کنند می توانند به سرعت چاقی و ریسک فاکتورهای دیابت را در موشی که با رژیم پرچربی تغذیه شده است کاهش دهند.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 09:15
پروتئین سیتوکراتین5(CK5) نشان دهنده سرطان تخمدان مقاوم به سیس پلاتین است
مطالعه ای در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو نشان می دهد که پروتئین سیتوکراتین5 یا CK5 که مارکری برای پیش آگهی ضعیف سرطان سینه است، می تواند سرطان های تخمدان مقاوم به شیمی درمانی سیس پلاتین را نیز نشان دهد.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 09:00
زیست مهندسی میوکاردیوم انسانی روی ماتریکس خارج سلولی طبیعی
بیش از 25 میلیون نفر در سراسر دنیا از نارسایی های قلبی رنج می برند و در حال حاضر در ایالات متحده بیش از 4000 بیمار در انتظار پیوند قلب هستند. اما کمبود اهداکننده و رد پیوندهای آلوگرافت محدودیت هایی را برای این پیوندها ایجاد کرده است. به عنوان یک جایگزین تئوریک برای آلوپیوندها، محققین میوکاردیوم های زیست مصنوع مشتق از بیماران را پیشنهاد می کنند.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 08:30
پاسخ های افتراقی به لیتیوم در نورون های فوق تهییج شده مشتق از بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی
اختلالات دو قطبی یک اختلال پیچیده روانی عصبی است که به وسیله دوره های متناوب سرخوشی و افسردگی مشخص می شود و متاسفانه درمانی ندارد و 15درصد چنین بیمارانی مرتکب خودکشی می شوند. به همین دلیل سازمان سلامت جهانی این بیماری را در رأس اختلالاتی قرار داده است که مرگ و میر در آن ها زیاد است.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 08:15
تولید سلول های بنیادی عصبی اولیه از فیبروبلاست های انسانی با استفاده از مجموعه خاصی از فاکتورها
در موش، سلول های بنیادی عصبی اولیه وابسته به فاکتور مهاری لوکمیا(LIF) پتانسیل نورون زایی بالاتری در مقایسه با سلول های بنیادی عصبی وابسته به bFGF نشان داده اند. بنابراین سلول های بنیادی عصبی اولیه قابل تکثیر، برای مطالعات تحقیقاتی و ایجاد استراتژی های درمانی برای بیماری های نورولوژیک مورد نیاز هستند.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 08:00
بهبود عملکرد قلبی بعد از حمله قلبی با استفاده از ژل چسبنده غنی از پروتئین
به نظر می رسد که یک ژل چسبنده و غنی از پروتئین که بوسیله محققین در جان هاپکینز طراحی شده است می تواند به سلول های بنیادی کمک کند که در در قلب رت ها باقی بمانند و متابولیسم آن ها را بعد از پیوند بهتر کرده و بدین طریق عملکرد قلبی که دچار حمله شده است را بهبود ببخشند. یافته های این مطالعه راهی را برای درمان قلب انسان بعد از حمله قلبی ارائه می دهد.
ﺳﻪشنبه، 26 آبان 1394 - 07:45
طراحی حسگرهای سلولی مغناطیسی
مهندسین MIT نانوذره های پروتئینی مغناطیسی را طراحی کرده اند که می توانند برای ردیابی سلول ها و یا مونیتورکردن برهمکنش های درون سلول ها مورد استفاده قرار گرفته اند. این نانوذره ها ورژن تقویت شده از یک پروتئین مغناطیسی ضعیف و طبیعی به نام فریتین هستند.
دوشنبه، 25 آبان 1394 - 12:00
شناسایی اولیه ترین ژن کشنده جنینی
مطالعه ای جدید ژنی به نام TLE6 را شناسایی کرده است که موتاسیون آن می تواند مسئول کشندگی جنینی انسان در مراحل اولیه تکوین باشد.
دوشنبه، 25 آبان 1394 - 10:00
بازسازی لیگامنت پریودنتال با استفاده از سلول های بنیادی
آناتومی و ترکیب منحصر بفرد پریودنتیوم، بازسازی و بهبود بافت پریودنتال را امری مشکل و پیچیده می کند. بازسازی پریودنتال می تواند مراحل حیاتی ترمیم زخم همراه با تکوین پریودنتال را به منظور احیای بافت از دست رفته شبیه سازی کند.
دوشنبه، 25 آبان 1394 - 09:30
صفحه 3 از 11ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه