(آرشیو ماه آبان 1394)
بازبرنامه ریزی نورون ها در جانوران
بر مبنای مطالعه ای که پیش از این صورت گرفته بود و طی آن بازبرنامه ریزی نورون ها در مغز جانوران زنده مورد تایید قرار گرفته بود، محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروراد نشان دادند که شبکه های ارتباطی بین نورون های بازبرنامه ریزی شده و سلول های مجاورشان می تواند تغییر یابد.
دوشنبه، 25 آبان 1394 - 09:15
ثبت اختراعات در زمینه سلول های بنیادی جنینی
پس از شناسایی سلول های بنیادی و پر رنگ شدن نقشی که این سلول ها می توانند در زمینه درمانی و طب بازساختی ایفا کنند، محققین بسیاری به این زمینه تحقیقاتی روی آورده اند و دستاوردهایی داشته اند که اغلب این نوآوری ها در آمریکا و اروپا صورت گرفته است.
دوشنبه، 25 آبان 1394 - 09:00
چگونه با استفاده از پرینت سه بعدی بلوک های ساختمانی از سلول های بنیادی جنینی بسازیم
به نظر می رسد محققین در حال حاضر با استفاده از پرینت سه بعدی دست به طراحی و ساخت هر بافت و اندام پیچیده ای در بدن می زنند که شامل قلب بیوفیشیال، پروتزها و حتی دنده و جناغ مصنوعی بوده است. با تمام این تحولات و بسیاری از یافته هایی که در راه است، این که پرینت سه بعدی بخش بزرگی از آینده پزشکی را در بر بگیرد دور از انتظار نیست.
دوشنبه، 25 آبان 1394 - 08:30
بعد از دوره نوزادی هیچ سلول عضلانی قلبی جدیدی در موش ایجاد نمی شود
مطالعه ای جدید در انستیتو کارولینسکا سوئد نشان می دهد که سلول های عضلات قلبی جدید در موش عمدتا بلافاصله بعد از تولد شکل می گیرند. بعد از دوره نوزادی شماری از سلول های عضلانی قلب تغییر نمی کنند و رشد قلبی همانند قلب انسان، تنها به وسیله افزایش اندازه سلولی اتفاق می افتد.
دوشنبه، 25 آبان 1394 - 08:15
کاهش دادن پروتئین های مضر در مبارزه علیه زوال عقل
فردریک هنری لوی یک نورولوژیست آمریکایی یهودی متولد شده در آلمان بود که برای اولین بار واقعه ای به نام اجسام لوی(Lewy bodies) را در سال 1912 توصیف کرد. این اجسام تجمعاتی از پروتئین های چسبنده به نام آلفا سینوکلئین هستند که در سلول های عصبی مغزی ساخته می شوند و منجر به آسیب و مرگ این سلول های مغزی می شوند.
دوشنبه، 25 آبان 1394 - 08:00
کارگاه تئوری و عملی «کشت سلول و روش‌های آنالیز مواد زیست‌فعال»
در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار می‌شود
کارگاه تئوری و عملی «کشت سلول و روش‌های آنالیز مواد زیست‌فعال» به مدت دو روز در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار می‌شود.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 16:45
مباحث جنجال برانگیز در زمینه سلول های بنیادی
چندین بحث اخلاقی در زمینه کار با سلول های بنیادی وجود دارد. این بحث های اخلاقی اولین بار در سال 2005 با دستورالعمل هایی که در مورد کار با سلول های بنیادی جنینی انسان به وسیله آکادمی ملی وضع شد، مطرح شد. این محققین را مجبور کرد که در مطالعه با استفاده از سلول های بنیادی جنینی با مسئولیت، اخلاق مداری و حساسیت بیشتری کار کنند.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 10:30
چگونه سلول های تخصص یافته به یکدیگر کمک می کنند که در زمان های استرس زنده بمانند
تیمی از محققین دانشگاه های فلوریدا و پیتزبورگ برای اولین بار نشان داده اند که چگونه مجموعه ای از سلول های تخصص یافته با دستکاری رفتار سلول های کلیدی سیستم ایمنی زنده می مانند.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 10:00
ارائه یک نقشه ژنتیکی از تکوین سلول های گوش داخلی
با استفاده از یک تکنیک حساس جدید به نام توالی یابیRNAی تک سلولی روی سلول های موش، محققین اولین نقشه ژنی با رزولوشن بالا را برای گوش داخلی نوزاد موش ارائه دادند.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 09:45
تبدیل سریع فیبروبلاست ها به نورون های بینابینی گاباارژیک مغز قدامی به وسیله بازبرنامه ریزی ژنتیکی مستقیم
پیوند نورون های بینابینی گاباارژیک می تواند مزایای عملکردی بلند مدتی برای مدل های جانوری صرع و سایر اختلالات نورولوژیک داشته باشد.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 09:30
یافتن فاکتوری برای متعادل کردن کیفیت سلول های بنیادی مفید برای استفاده پزشکی
یک پروتئین کلیدی ویژگی های سلول های بنیادی را کنترل می کند و موجب می شود آن ها برای استفاده در طب ترمیمی مفیدتر شوند.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 09:15
تولید سلول های بنیادی مزانشیمی تعدیل کننده ایمنی از سلول های بنیادی جنینی از طریق یک مرحله شبه تروفوبلاستی
سلول های استرومایی/بنیادی مزانشیمی پتانسیل بالینی بالایی در تعدیل التهاب و پیشبرد ترمیم بافتی دارند. از طرفی در سال های اخیر از سلول های بنیادی جنینی به عنوان منبع سلولی که نسبت به سلول های بنیادی مزانشیمی ارجحیت دارند یاد شده است. با این حال، روش های تولید گزارش شده معمولا کیفیت و کارایی لازم را ندارند.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 09:00
سرنخ های جدید در مورد سلول های بنیادی سرطان سینه که ممکن است به ایجاد درمان های جدید کمک کند
محققین مسیر تنظیمی جدیدی را شناسایی کرده اند که ممکن نقش مهمی در سرطان سینه شبه بازال(BLBC) بازی کند. این سرطان، شکلی بسیار تهاجمی از سرطان سینه است که اغلب از آن تحت عنوان سه گانه منفی یاد می شود. مسیر مذکور می تواند به عنوان هدفی برای تکوین درمان های موثر در نظر گرفته شود.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 08:30
راهی جدید برای کمک به ترمیم سریع تر پوست
اغلب محصولاتی که امروزه در بازار و داروخانه ها یافت می شوند و برای درمان مشکلات پوستی مصرف می شوند، عوارض بیماری یا زخم ها مانند التهاب را هدف قرار می دهند که این التهاب موجب طولانی شدن فرایند ترمیم و ایجاد بافت اسکار می شود. با این حال دکتر ژو در دانشگاه Northwestern راه جدیدی را برای جلوگیری از التهاب و سرعت بخشیدن به فرایند ترمیم زخم پیدا کرده اند.
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 08:00
گام محققان ایرانی در بررسی چگونگی برهمکنش نانوذرات با غشای سلول برای افزایش اثرات درمانی
پژوهشگران دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ زنجان در طرحی تحقیقاتی به بررسی برهمکنش نانوذرات با غشای سلول‌ها پرداخته‌اند. نتایج این تحقیقات از نظر درک نحوه‌ عملکرد نانوداروها بر سلول‌های هدف و افزایش اثرات درمانی حائز اهمیت خواهد بود.
شنبه، 23 آبان 1394 - 15:36
صفحه 4 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه