(آرشیو ماه آبان 1394)
درمان نقص ژنتیکی با سلول‌های خون بند ناف برای نخستین بار
نخستین کودک در چین و شاید در جهان که بجای پیوند رایج مغز استخوان برای مبارزه با یک نقص نادر ژنتیکی از طریق بند ناف، سلول‌های خون را دریافت کرده بود، بزودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.
شنبه، 23 آبان 1394 - 15:31
کشف مکانیسمی که تکوین کبد را بعد از تولد پیش می برد
چیزی که بسیاری از مادرهای باردار انتظار دارند این است که اندام های بدن نوزاد آن ها در رحم به صورت صحیح و مناسب تکوین یابد و چیزی که آن ها نمی دانند این است که تکوین برخی از اندام های داخلی نوزادان شان تا ماه ها و یا سال ها بعد از تولد ادامه دارد. این دوره حیاتی مملو از تغییرات سلولی است که سازماندهی و عملکرد بسیاری از بافت های بدن را تعیین می کنند. اما مکانیسم های دقیق دخیل در این تغیرات بعد از تولد مشخص نیست.
شنبه، 23 آبان 1394 - 15:16
ساخت مدل پیوندی برای سازه های پرینت شده سه بعدی
زیست مهندسین در دانشگاه Rice‌و جراحان در دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از قند، سیلیکون و پرینتر سه بعدی ایمپلنتی را ایجاد کرده اند که دارای شبکه پیچیده عروق خونی است و می تواند نشان دهنده آینده امیدوارانه تولید جایگزین های بافتی باشد.
شنبه، 23 آبان 1394 - 15:13
رد این استدلال که سن بیولوژیک یک فاکتور محدود کننده پیوند سلول های بنیادی است
مطالعات مربوط به فاز دو یک مطالعه وسیع نشان می دهد که 40 درصد افراد می توانند با استفاده از رژیم های شدت کاهش یافته برای پیوند سلول های بنیادی، از سرطان بهبود یابند.
شنبه، 23 آبان 1394 - 15:10
تشکیل عروق خونی جدید ممکن است علایم مقاومت بیماری پارکینسون را توضیح دهد
احتمالا تشکیل ناخواسته عروق خونی در مغز دلیل سختی در راه رفتن و مشکلات تعادلی در افرادی است که از پارکینسون رنج می برند.
شنبه، 23 آبان 1394 - 15:08
سلول های بنیادی/پیش ساز می توانند ترمیم زخم را پیش بینی کنند
آزمایش های سلول های بنیادی/پیش ساز می توان ترمیم زخم را در زخم های پای دیابتی(DFU) پیش بینی کنند.
شنبه، 23 آبان 1394 - 15:03
دخیل بودن سیگنالینگWnt/β-catenin در سلول های بنیادی مزانشیمی موجب افزایش رشد توموری و مقاومت به شیمی درمانی در کلانژیوکارسینوماها می شود
سلول های بنیادی مزانشیمی، سلول های چند توانی هستند که قابلیت تمایز به رده های متعددی از جمله استخوان، غضروف، چربی و عضلات را دارند.
جمعه، 22 آبان 1394 - 08:30
مطالعه ای جدید ادعای درمان ناباروری زنان با استفاده از سلول های بنیادی را زیر سوال می برد
اخیرا ادعایی مطرح شده بود که ناباروری زنان را می توان با استفاده از سلول های بنیادی درمان نمود اما مطالعه ای جدید به وسیله محققین سوئدی از دانشگاه گوتنبرگ و انستیتو کارولینسکا این ادعا که سلول های تخم جدید را می توان از سلول های بنیادی تولید کرد زیر سوال برده است.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:27
خودنوزایی سلول های بنیادی خونی به محیط پیرامونی بستگی دارد
سلول های بنیادی دو قابلیت مهم دارند: آن ها می توانند به انواع مختلف سلول ها تبدیل شوند و همزمان خودنوزایی نیز داشته باشند و سلول های بنیادی تازه ای را بسازند.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:24
استفاده از ویرایش ژن برای برداشتن مهار موجود روی تولید سلول های قرمز خونی
محققین در مرکز سرطان Dana-Farber نشان داده اند که خاموش کردن یک تک ژن می تواند منجر به تولید سه تا پنج برابری تولید سلول های قرمز خونی از سلول های بنیادی می شود.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:22
روشی که ممکن است موجب افزایش موفقیت پیوند سلول های بنیادی شود
محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه ایندیانا دریافته اند که بلوک کردن فعالیت یک پروتئین کلیدی می تواند به طور معنی داری پاسخ های ایمنی پیوند علیه میزبان(GVHD) را در بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی شده اند، کاهش دهند.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:19
مطالعه ای جدید که منجر به درک بهتر سرطان لوزه انسان می شود
محققین در دانشگاه Simon Fraser روش پیشگامانه ای را طراحی کرده اند که منجر به شناسایی و جداسازی سلول های بنیادی موجود در لوزه ها می شود. این مطالعه می تواند راه را برای مبارزه با سرطان های دهانی هموار کند.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:16
رشد سه بعدی سلول ها راه جدیدی را برای ترمیم نخاع باز می کند
محققین در دانشگاه گریفیت راه جدیدی را که منجر به پیشرفت در درمان و ترمیم طناب نخاعی آسیب دیده می شود، معرفی کرده اند.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:13
موفقیت در زمینه سلول های بنیادی آلزایمر را در موش های معکوس می کند
در یک مطالعه موفق، محققین چینی سلول های بنیادی جنینی را به موش هایی که برای بیماری آلزایمر مدل شده بودند پیوند کردند.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:11
چگونه گوش موش ها بدون ایجاد بافت اسکار بازسازی می شود
برخلاف بازسازی بافت دوزیستان، آسیب های ترومایی در پستانداران مشخصا با ایجاد بافت اسکار ترمیم می شوند. محققین کشف کرده اند که برخی از سوش های موشی بدون ایجاد بافت اسکار ترمیم می شوند که این عمل با مختل کردن پروتئینی به نام Sdf1 اتفاق می افتد که به طور طبیعی سلول های سفید خونی را به جایگاه آسیب فرا می خواند.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:09
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه