(آرشیو ماه آبان 1394)
سلول های سرطانی با دزدیدن گلوکز، سلول های ایمنی را تغییر می دهند
زمانی که سلول های سرطانی بر سر گلوکز با سلول های ایمنی به رقابت می پردازند، سلول های سرطانی هستند که برنده می شوند. در نتیجه، سلول های T سیستم ایمنی سالم نمی مانند و مبارزه عادلانه ای با سلول های سرطانی نخواهند داشت و مغلوب خواهند بود.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 22:02
سیگنالینگ Erk برای پایداری ژنومی و خودنوزایی سلول های بنیادی جنینی ضروری است
مهار سیگنالینگ Mek/Erk به وسیله مهارکننده های دارویی، خودنوزایی و پرتوانی سلول های بنیادی جنینی موش را افزایش می دهد. جالب تر این است که سیگنالینگ Erk برای خودنوزایی سلول های بنیادی جنینی ضروری است.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 09:30
قطرات چربی سلول های بنیادی را در برابر استرس محافظت می کند
محققین در انستیتو فرانسیس کریک با مطالعه روی مگس های سرکه، مکانیسم جدیدی را شناسایی کرده اند که سلول های بنیادی را از استرس ایجاد شده بوسیله اسیدهای چرب غیر اشباع طی استرس اکسیداتیو محافظت می کند.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 09:00
بازسازی عملکرد تیروئید با پیوند سلول های بنیادی پرتوان تمایز یافته
تمایز اپی تلیوم تیروئیدی دارای عملکرد از سلول های بنیادی پرتوان می تواند کاربرد بالقوه ای در طب ترمیمی داشته باشد. با این حال، پیشرفت به سمت این هدف به دلیل فقدان درک کافی از مسیرهای سیگنالینگ مورد نیاز برای تمایز و بدون این که از بیش بیان اجباری ترانس ژن های اگزوژن استفاده کنیم کاری سخت است.
پنجشنبه، 21 آبان 1394 - 08:00
پایگاه داده ای Gel-Hair برای درک بهتر سلول های بنیادی و نیچ شان در فولیکول مو
مطالعه ای جدید اطلاعاتی را در مورد چگونگی تکوین فولیکول های مو و پوست پیرامون آن ارائه داده اند. این مطالعه برای درک برهمکنش های بین سلول های بنیادی و محیط شان(نیچ) طی تکوین جنینی حیاتی است و می تواند تلاش هایی که در آینده به منظور ساخت گرافت های پوستی با فولیکول های موی دارای عملکرد یا برای بازسازی موهای از دست رفته در بیماران صورت می گیرد را تسهیل کند.
چهارشنبه، 20 آبان 1394 - 10:30
پیوند از خوک به انسان
پیش از این محققین هرگز نتوانسته بودند ویرایش های ژنی همزمانی را روی ژنوم یک ارگانیسم انجام دهند. اما اینک جورج چرچ و همکارانش در انستیتو Wyss وابسته به دانشگاه هاروارد از تکنیک ویرایش ژن CRISPR-Cas9 برای مهندسی ژنتیک DNAی خوک در 62 جایگاه استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 20 آبان 1394 - 10:00
ژن Prkci توازن را در تولید سلول های بنیادی حفظ می کند
زمانی که در مورد سلول های بنیادی صحبت می کنیم با چیزهای خیلی جالبی روبرو می شویم: تولید بسیار زیاد این سلول ها می تواند منجر به سرطان شود و تولید بسیار کم آن ها نیز می تواند ترمیم و حفظ بدن را مهار کند.
چهارشنبه، 20 آبان 1394 - 09:30
مطالعات روی گورخرماهی دیدگاه های جدیدی را در مورد مکانیسم های ترمیم عصبی ارائه می دهد
هورمونی به نام سروتونین که بیشتر به خاطر نقشی که در احساسات دارد شناخته شده است، می تواند به گورخرماهی در ریکاوری آسیب طناب نخاعی کمک کند. این یافته ها می تواند به مطالعات روی بیماری های نورون های حرکتی با فلجی ناشی از آسیب نخاعی کمک کند.
چهارشنبه، 20 آبان 1394 - 09:00
روشی برای انتقال سلول های بنیادی که می تواند آسیب های مغزی ترومایی را درمان کند
درمان آسیب مغزی ترومایی(TBI) با استفاده از سلول درمانی یک زمینه مهم در مطالعات پزشکی امروزی است. با این حال، سلول های بنیادی تزریق شده به سیستم عصبی مرکزی با مشکلاتی مواجه هستند که شامل خونریزی داخل جمجمه و یا ناتوانی سلول های بنیادی در رسیدن به نواحی آسیب دیده مغزی است.
چهارشنبه، 20 آبان 1394 - 08:30
پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف ممکن است درمانی برای بیماران آلزایمری باشند
پیوند سلول های بنیادی ممکن است راهی برای درمان آلزایمر باشد و محققین در دانشگاه فلوریدا سلول های بنیادی خون بند ناف را به موش های مدل برای آلزایمر پیوند کرده اند تا چگونگی پراکنش و ماندن آن ها را در بافت مغزی مورد بررسی قرار دهند.
چهارشنبه، 20 آبان 1394 - 08:15
دیدگاه جدیدی در مورد چگونگی ساخت خون
محققین سلول های بنیادی دیدگاه های کاملا جدیدی را در مورد این که چگونه خون ساخت می شود ارائه داده اند که به دگمی که در این زمینه از سال 1960 وجود داشته است پایان بخشیده اند.
چهارشنبه، 20 آبان 1394 - 08:00
سلول های مغزی بیماران دو قطبی پاسخ به لیتیوم را پیش بینی می کنند
سلول های مغزی بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی، بیش از سلول های مغزی سایر افراد به محرک ها حساس هستند. این افراد مبتلا به بیماری دو قطبی نوسانات شدیدی بین افسردگی تا سرخوشی را نشان می دهند.
ﺳﻪشنبه، 19 آبان 1394 - 10:00
کشف مکانیسم های ژنتیکی ضروری برای تکوین تخمدان
محققین در دانشگاه Hebrew اعلام کرده اند که کشفی داشته اند که به پزشکان اجازه تشخیص بیماری های عامل ناباروری و عدم بلوغ در خانم ها را می دهد و می تواند در آینده درمانی این بیماری ها کمک کننده باشد.
ﺳﻪشنبه، 19 آبان 1394 - 09:30
گورخرماهی نشان می دهد که چگونه آکسون ها به طور مناسب ترمیم می کنند
زمانی که اعصاب محیطی آسیب می بینند و مسیرهای سیناپسی آن ها مختل می شوند، آن ها می توانند بازسازی کرده و ارتباطات از دست رفته شان را دوباره تثبیت کنند. اما در مورد اعصابی که به طور کامل آسیب دیده اند چه اتفاقی می افتد و آیا راهی درمانی وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 19 آبان 1394 - 09:00
ارگانوئیدهای سه بعدی اجازه تست درمان ها برای لنفوما را می دهند
محققین در دانشگاه Cornell ارگانوئیدهای لنفوئیدی سه بعدی را مهندسی کرده اند که به آن ها اجازه مطالعه لنفوماهای non-Hodgkin‌را می دهد و می تواند به درک این بیماری و پیشرفت سریع در ایجاد درمان های هدفمند کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 19 آبان 1394 - 08:30
صفحه 6 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه