(آرشیو ماه آبان 1394)
پیش بینی بیماری در آینده: فریز کردن سلول های بنیادی مشتق از دندان عقل بیماران
جراحان دهان و دندان می گویند که می توان بعد از کشیدن چهار دندان عقل آن ها را دو نیانداخت و آن ها را درون جعبه هایی قرارد داده و برای چندین دهه به صورت فریز شده نگه داشت.
شنبه، 16 آبان 1394 - 09:00
سلول های بنیادی سفارشی برای درمان آسیب های طناب نخاعی
تیمی از محققین کره ای تکنولوژی جدیدی را برای تولید سلول های بنیادی سفارشی که می توانند برای درمان بیماری های شدیدی مانند آسیب های طناب نخاعی استفاده شوند طراحی کرده اند.
شنبه، 16 آبان 1394 - 08:30
پیشرفت در زمینه سلول های بنیادی و امیدواری برای بیماران سرطانی نابارور شده به دلیل شیمی درمانی
مطالعه ای جدید روی استفاده از سلول های بنیادی، می تواند در زنانی که به دلیل شیمی درمانی نابارور شده اند، امید به تشکیل خانواده و بچه دار شدن را زنده کند.
شنبه، 16 آبان 1394 - 08:00
محروم شدن محقق ژاپنی از تحقیق و باطل شدن مدرک وی
دانشگاه Waseda در ژاپن قصد دارد مدرک دکترای هاروکو اباکاتا را باطل کند. این محقق پیشین این دانشگاه در رأس شایعات مربوط به داده سازی و تقلب در مطالعه ای قرار دارد که منجر به کشفی جالب توجه در زمینه سلول های بنیادی شده بود.
پنجشنبه، 14 آبان 1394 - 10:00
طب ترمیمی به بروز رسانی ردیابی مغناطیسی در سلول درمانی نیاز دارد
مقاله ای جدید که در Regenerative Medicine به چاپ رسیده است به آخرین پیشرفت ها در ردیابی ذرات مغناطیسی در سلول درمانی پرداخته است که یک استراتژی پیشگامانه در درمان بیماری ها و طب ترمیمی محسوب می شود.
پنجشنبه، 14 آبان 1394 - 09:00
پاسخ های ایمنی سرنخ هایی را برای ساخت واکسن ایدز ارائه می دهند
مطالعه اخیر به وسیله NIH اطلاعات جدیدی را در مورد پاسخ های ایمنی مرتبط با ایدز یا مسئول برای حفاظت در برابر عفونت ایدز بدست آورده است و نتایجی بدست آورده است که می تواند در ایجاد استراتژی های جدید برای ایجاد واکسن HIV‌موثر باشد.
پنجشنبه، 14 آبان 1394 - 08:00
نقشه راه حوزه قلب و سلول‌های بنیادی تدوین می‌شود
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در نخستین جلسه کارگروه قلب بر ضرورت تدوین نقشه راه در حوزه قلب و سلول‌های بنیادی تاکید کرد.
چهارشنبه، 13 آبان 1394 - 17:19
پژوهش سراهای کشت سلول درمدارس راه اندازی می شود
دبیرستاد توسعه علوم وفناروی های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی پژوهش سراهای کشت سلول در مدارس خبرداد.
چهارشنبه، 13 آبان 1394 - 17:13
ابزاری جدید برای غربالگری های دارویی که منجر به کاهش استفاده  از تست های جانوری می شود
به دلیل این که کلیه ها در حذف داروها و ترکیبات خارجی از بدن نقش دارند، معمولا مورد اثرات سمی این ترکیبات نیز قرار می گیرند. اینک با یافتن راهی موثر برای تولید سلول های کلیوی انسانی از سلول های بنیادی، تیمی از محققین اولین پلت فرم غربالگری دارویی بدون استفاده از جانوران را ارائه داده اند که قادر به پیش بینی صحیح اثرات سمی ترکیبات روی کلیه ها است.
چهارشنبه، 13 آبان 1394 - 10:30
هدف قرار دادن پمپ سدیم پتاسیم در سلول های چربی موجب کاهش چاقی می شود
محققین در دانشگاه مارشال مکانیسمی را شناسایی کرده اند که موجب بلوک کردن سیگنالی می شود که به موجب آن پمپ سدیم پتاسیم سلولی اکسیدانت ها را تقویت می کند. این اکسیدانت ها منجر به چاقی و سندرم متابولیک می شوند.
چهارشنبه، 13 آبان 1394 - 10:00
دستکاری آنتن های روی سلول ها درمان های جدیدی را برای استئوآرتریت وعده می دهد
مهندسین زیستی در دانشگاه کوئین ماری لندن برای اولین بار نشان داده اند که کلرید لیتیم می تواند یک درمان موثر برای استئوآرتریت باشد و این عمل را با مختل کردن طول آنتن های سلولی به نام مژه اولیه انجام می دهد.
چهارشنبه، 13 آبان 1394 - 09:30
پدرهای استرسی از طریق میکروRNAی اسپرم روی تکوین مغز فرزندان شان اثر می گذارند
مطالعات بیشتر و بیشتر نشان داده است که تنها DNA نیست که در انتقال ویژگی های والدین به فرزندان نقش دارد. بلکه وقایعی که والدین در طول زندگی شان تجربه می کنند نیز روی ویژگی های فرزندان اثر گذار است.
چهارشنبه، 13 آبان 1394 - 09:00
اهداکننده های سلول های بنیادی بالغ: مزایا، معایب و خطرها(1)
زمانی که یک فرد جوان تصمیم به اهدای سلول های بنیادی به خواهر با برادرش می کند که نیازمند پیوند مغز استخوان است و از نظر HLA با هم مطابقت دارند، می توان گفت که این یک هدیه بسیار سخاوتمندانه است. برای چنین فرد جوانی که در اوج تصمیم گیری های احساسی قرار دارد، چنین عملی دور از انتظار نیست اما برای افرادی که در سن میانسالی قرار دارند آیا گرفتن چنین تصمیمی آسان است؟
چهارشنبه، 13 آبان 1394 - 08:30
بدست آمدن نتایج بهتر با استفاده از سلول های اپی درمی اتولوگ و کشت شده برای قربانیان سوختگی های شدید
استفاده از اتوگرافت های پوستی یک روش استاندارد برای سوختگی های عمیق و بزرگ پوستی است. با این حال، در نهایت بافت های اسکار خطرناک و جدی ایجاد می شوند.
چهارشنبه، 13 آبان 1394 - 08:14
یافتن یک اهداکننده سلول های بنیادی برای کودک بیمار مبتلا به لوکمیا به صورت تصادفی
آنا النا کودک یک ساله بیماری است که مبتلا به لوکمیا است و شانس پیدا کردن یک اهداکننده سلول های بنیادی برای وی یک درصد است؛ ولی با این حال یافتن یک اهداکننده برای وی محقق شده است.
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394 - 10:30
صفحه 8 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه