(آرشیو ماه آذر 1394)
استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی برای درک بهتر عملکرد استروژن در نورون های انسانی
در سال های اخیر پیشرفت های عظیمی در جهت درک مکانیسم های مولکولی و سلولی که به موجب آن ها استروژن ها اثرات تقویتی شان را روی حافظه به جا می گذارند، صورت گرفته است و مشخص شده است که این استروژن ها می توانند به صورت یک عامل حفاظت کننده عصبی و نوروتروفیکی در بیماری ها عمل کنند.
دوشنبه، 16 آذر 1394 - 09:00
درمان نوتروپنی مادرزادی شدید با استفاده از پیوند خون بند ناف غیر وابسته
پیوند سلول های بنیادی آلوژن یک درمان موثر برای نوتروپنی مادرزادی شدید(SCN) است. اما تاکنون رژیم درمانی و یا منبع سلولی اهدایی استانداردی تثبیت نشده است.
دوشنبه، 16 آذر 1394 - 08:30
هدف جدیدی که می تواند سلول های بنیادی سرطانی خفته را حذف کند
محققین در کالج ترینتی دوبلین هدف جدیدی را شناسایی کرده اند که به شناسایی سلول های بنیادی سرطانی در زمان غیرفعال بودن آن ها کمک می کند. محققین می توانند به تحریک کردن این سلول ها برای فعال شدن، موجبات حذف آن ها به وسیله شیمی درمانی یا پرتودرمانی را فراهم آورند.
دوشنبه، 16 آذر 1394 - 08:00
شناسایی یک شروع کننده مولکولی برای ناهنجاری های مغزی غار مانند(Cavernous)
محققین در ایتالیا، آلمان و آمریکا یک پروتئین تنظیمی حیاتی را برای ایجاد ناهنجاری های مغزی غار مانند شناسایی کرده اند که یک بیماری شدید و لاعلاج است که عمدتا ریز عروق مغزی را تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که پروتئین KLF4 نقش مهمی در تکوینن آسیب های مربوط به ناهنجاری های مغزی غار مانند بازی می کند.
دوشنبه، 16 آذر 1394 - 07:30
ساخت تنها بیمارستان فوق‌تخصصی پیوند اعضای خاورمیانه در شیراز
پیوند عضو امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پزشکی شناخته می‌شود. افزایش تعداد تصادفات و حوادث و افزایش بروز بیماری‌های ناتوان‌کننده که هر یک می‌تواند موجب از کار افتادن برخی اعضا بدن فرد بیمار شود، تعداد افرادی که نیازمند پیوند عضو هستند را افزایش داده است.
یکشنبه، 15 آذر 1394 - 10:31
حفظ پرنده های در حال انقراض با استفاده از مطالعات سلول های بنیادی
به لطف مطالعات سلولی می توان به حفظ نژادهایی از پرنده ها که در معرض خطر انقراض قرار دارند امیدوار بود. محققین فرمول بهتری را برای رشد سلول های زایای اولیه پرندگان کشف کرده اند. این سلول های زایای اولیه می توانند به اسپرم و تخمک تبدیل شوند.
یکشنبه، 15 آذر 1394 - 09:45
شناسایی یک ژن هدف دیگر برای مبارزه با دیستروفی عضلانی
محققین در دانشگاه سائوپائولو برزیل نشان داده اند که ژنی به نام Jagged1‌ یا JAG1‌ می تواند هدفی برای ایجاد درمان های جدید برای دیستروفی عضلانی باشد.
یکشنبه، 15 آذر 1394 - 09:15
تبریز می‌تواند به قطب پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی کشور تبدیل شود
دبیر ستاد توسعه علوم سلول‌های بنیادی:
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در حوزه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، این استان قابلیت قرار گرفتن در جایگاه قطب پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی کشور را دارد.
یکشنبه، 15 آذر 1394 - 09:14
آنیوپلوئیدی موجب تمایز زودرس سلول های بنیادی عصبی و روده ای می شود
آنیوپلوئیدی(تعداد کروموزوم غیر طبیعی) را می توان با انواع بیماری ها مانند سرطان و میکروسفالی مرتبط دانست. اگرچه بسیاری از مطالعات عواقب این ناهنجاری کروموزومی را در سلول ها نشان داده اند اما از عواقب کلی این شرایط روی تکوین بافت و ارگانیسم اطلاعات چندانی در دست نیست.
یکشنبه، 15 آذر 1394 - 08:45
مطالعات سلول های بنیادی راه را برای درمان بیماران هموار می کند
مطالعه ای که روی سلول های بنیادی جنینی انسان فوکوس کرده است، راه را برای مطالعات بالینی سلول درمانی و درمان مشکلاتی مانند بیماری پارکینسون، دژنراسیون های چشمی وابسته به سن و آسیب های نخاعی هموار می کند.
یکشنبه، 15 آذر 1394 - 08:15
همایش «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی» برگزار می شود
نخستین همایش کشوری «سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی»، اول بهمن ماه امسال در بیمارستان فارابی تهران برگزار می شود.
شنبه، 14 آذر 1394 - 14:41
خداوند حتما دلیلی برای نگه داشتن من در دنیا داشت
"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد؛
"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد. این پیوند اکتبر ۱۹۸۸ در کشور فرانسه و توسط دکتر گلوکمن برای مت فارو ۵ ساله که دچار کم خونی فانکونی(نوعی کم خونی مادرزادی) شده بود انجام گرفت. وی با پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف خواهر تازه متولد شده خود، تحت درمان قرار گرفت.
شنبه، 14 آذر 1394 - 13:50
چگونه یک لوکوس ژنتیکی سلول های بنیادی خون ساز بالغ را محافظت می کند
یک جایگاه خاص در DNA به نام لوکوس Dlk1-Gtl2 نقش حیاتی را در حفاظت سلول های بنیادی خون ساز ایفا می کند.
شنبه، 14 آذر 1394 - 12:00
چگونه سلول های ایمنی در برابر پرتودرمانی مقاومت می کنند
محققین در مرکز تحقیقات سرطان Mount Sinai مکانیسمی را کشف کرده اند که به موجب آن پرتودرمانی نمی تواند در تخریب کامل تومورها موفق باشد. آن ها در این مطالعه جدید راه حلی را برای انجام موفقیت آمیز پرتودرمانی برای میلیون ها بیمار مبتلا به سرطان ارائه داده اند.
شنبه، 14 آذر 1394 - 10:45
تولید آزمایشگاهی سلول‌های ستیغ عصبی با دندان شیری توسط محققان پژوهشگاه رویان
محققان پژوهشگاه رویان به روشی ساده و کم هزینه برای تولید سلول‌های ستیغ عصبی در محیط آزمایشگاهی دست یافتند که با در اختیار داشتن آنها امکان بررسی ویژگی‌های منحصر به فردشان و بهره‌گیری از این سلول‌ها در درمان بیماری‌های مختلف فراهم می‌شود.
شنبه، 14 آذر 1394 - 10:43
صفحه 7 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه