(آرشیو ماه فروردین 1395)
بهبود بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بعد از پیوند سلول های بنیادی
مطالعه ای در انستیتو قلب Cedars-Sinai نشان داده است که سلول درمانی تجربی با استفاده از مغز استخوان خود بیماران به طور معناداری نتایج درمانی بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی شدید را بهبود می بخشد.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 09:30
درمان میاستنی گریوز با استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ
مطالعه ای جدید نشان می دهد که استفاده از سلول درمانی می تواند منجر به درمان بیماری اتوایمن میاستنی گریوز شود.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 09:00
امیدوارکننده بودن تحقیقات سلول های بنیادی بالغ
تیم بزرگی از محققین FDA به مطالعه سلول های بنیادی مزانشیمی بالغ(AMSCs) پرداخته اند. این سلول ها می توانند برای ترمیم، جایگزینی، احیا و یا بازسازی سلولی در بدن و برای برخی از اندام ها مانند استخوان و قلب استفاده شوند.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 08:30
افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان مغزی با استفاده از سلول های بنیادی
با توجه به مطالعه ای که در دانشگاه کارولینای شمالی صورت گرفته است به نظر می رسد که سلول های بنیادی مشتق از پوست خود بیماران بتواند برای درمان شایع ترین و بدخیم ترین شکل از سرطان مغز استفاده شود.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 08:15
هدفی برای درمان نوع کشنده ای از سرطان پروستات
محققین سلول های بنیادی و طب بازساختی در دانشگاه UCLA کشف کرده اند که پروتئینی که بوسیله یک ژن سرطانی کد می شود، منجر به تکوین نوع کشنده ای از سرطان پروستات به نام سرطان پروستات نورواندوکرین می شود. این کشف می تواند گامی مهم به سمت درمانی موثر برای این بیماری باشد.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 08:00
استفاده از سلول های بنیادی در تحقیقات اوتیسم
دکتر Dolmetsch و همکارانش در انستیتو ملی سلامت ذهنی، سلول های بنیادی را از کودکان مبتلا به اوتیسم تولید کرده اند که به آن ها اجازه می دهد چگونگی تکوین مغز در بیماران مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را مطالعه کنند.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 14:00
شناسایی یک ژن به عنوان دلیل و نشانگر اولیه سرطان سینه
محققین ژنی را شناسایی کرده اند که در ترمیم DNA نقش دارد و زمانی که جهش می یابد به جای این که وظیفه خود را انجام دهد منجر به سرطان سینه می شود.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 13:00
تولید سلول های بنیادی هاپلوئید
مطالعه ای در Nature به چاپ رسیده است که نشان می دهد که تیمی از محققین بین المللی برای اولین بار رده هایی از سلول های بنیادی جنینی هاپلوئید انسانی را تولید کرده اند. این سلول ها ابزار جدیدی را برای غربالگری های ژنتیکی کارآمد و تست های دارویی ارائه می دهند و این پتانسیل را دارند که از آن ها برای تولید اسپرم و تخمک در زوج های نابارور استفاده شود.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 12:24
چگونه Frizzled7 می تواند چگونگی تکوین سرطان سینه را آشکار سازد؟
مطالعه ای جدید نشان می دهد که چگونه Frizzled7 یا FZD7، که پروتئینی است که روی سلول های اپی تلیالی سینه انسانی وجود دارد و جزئی از مسیر سیگنالینگ Wnt است، به طور منحصربفردی به وسیله مسیر سیگنالینگ Notch‌کنترل می شود. هر دو این مسیرها نقش کلیدی در تشکیل غدد پستانی و تکوین سرطان سینه دارند.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 12:20
واکسن کمکی که مانع از عفونت های بعد از سوختگی می شود
نتایج مطالعه ای جدید که در نشریه Leukocyte Biology به چاپ رسیده است، پیشنهاد می کند که استفاده از یک داروی مورد تایید FDA، ممکن است مانع از عفونت در شرایطی مانند سوختگی، سرطان و یا بیماری هایی که سیستم ایمنی مختل شده است شود.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 12:17
اسانس سلول های بنیادی دارای اجزایی کلیدی برای محافظت و بهبود مغز است
سال هاست که درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی امیدواری های زیادی را در زمینه سلامت از درمان سرطان و رشد مجدد دندان گرفته مهار آسیب ها و دژنراسیون های مغزی ایجاد کرده اند. اگرچه برخی مطالعات در مورد استفاده از این سلول های بنیادی موفقیت هایی را نشان داده اند اما کار کردن با این سلول ها با چالش هایی نیز مواجه است.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 11:59
چرا سلول های بنیادی عصبی ممکن است به عفونت زیکا آسیب پذیر باشند؟
تصور می شود که زیکا تمایل فراوانی به سلول های بنیادی عصبی داشته باشد و محققین براین باورند که این امر به دلیل توانایی آن ها در ربودن یک پروتئین در سطح این سلول و استفاده از آن برای وارد کردن عفونت است.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 11:55
احیای باروری در موش ها با استفاده از ایمپلنت های تخمدانی مهندسی شده
محققین دانشگاه Northwestern تخمدان مصنوعی را با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید کرده اند که بعد از ایمپلنت شدن به موش های فاقد تخمدان، به آن ها اجازه باردار شدن مجدد را می دهد.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 10:00
نتایجی مثبت از پیوند سلول های بنیادی برای درمان ام اس
اخیرا کمیته تحقیقات آمریکای شمالی روی مولتیپل اسکلروزیس(NARCOMS) نتایج مثبتی را از سلول درمانی بیمارانی ارائه کرده اند که عملکرد عصبی آن ها بعد از پیوند سلول های بنیادی بهبود یافته است و نیاز به استفاده بیشتر از داروهای MS ندارند.
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 08:00
هشدار کارشناسان در مورد توریسم سلول های بنیادی
کارشناسان سلول های بنیادی، خطر استفاده از سلول درمانی ها تایید نشده ای که در برخی کشورها صورت می گیرد و تبلیغات کاذبی روی آن ها صورت می گیرد، به بیماران گوشزد کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 - 10:00
صفحه 3 از 9ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه