(آرشیو ماه فروردین 1395)
کرم های اصلاح شده می توانند به ترمیم زخم های انسانی کمک کنند
در مطالعه ای جدید، محققین دانشگاه NC State نشان داده اند که لاروهای مگس Lucilia sericata که مهندسی ژنتیک شده اند می توانند فاکتور رشد انسانی را تولید و ترشح کنند که به رشد سلول ها و ترمیم زخم کمک می کند.
یکشنبه، 22 فروردین 1395 - 09:30
علت واقعی پیشرو بودن آلمان در زمینه درمان با سلول های بنیادی پیشرو چیست؟
بسیاری از افراد در کشور آمریکا به دنبال پس انداز کردن پول برای رفتن به آلمان و انجام سلول درمانی هستند. سلول درمانی برای بیماری هایی مانند نارسایی قلبی در کشور آلمان بین 40 تا 100 هزار دلار هزینه در پی دارد. اما چرا یک آمریکایی برای بهره مند شدن از چنین درمانی ناچار به سفر به آلمان است؟
شنبه، 21 فروردین 1395 - 10:30
نورون های جدید برای مغز پیر
سیستم عصبی مرکزی(CNS) شامل مجموعه متنوعی از نورون ها است که همراه با یکدیگر، مدار پیچیده ای را شکل می دهند که تقریبا هر عملکرد حیاتی بدن فرد را تنظیم می کند.
شنبه، 21 فروردین 1395 - 10:00
ایجاد مدل کامپیوتری که ریکاوری بعد از پیوند سلول بنیادی را شبیه سازی می کند
محققین دانشگاه ویرجینیا مدل کامپیوتری را طراحی کرده اند که می تواند ریکاوری سیستم ایمنی را در بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی شده را شبیه سازی کند.
شنبه، 21 فروردین 1395 - 09:46
دارویی که موجب جنینی شدن دوباره سلول های بنیادی می شود
مطالعات موشی برای اولین بار نشان داده است که برداشتن مارکرهای اپی ژنتیکی موجود روی کروماتین ها می تواند سلول های بنیادی را به مراحل اولیه تکوینی شان برگرداند.
شنبه، 21 فروردین 1395 - 09:30
پتانسیل سلول های بنیادی در درمان آتروفی نخاعی عضلانی و بهبود نورون های حرکتی
کسب اطلاعات جدید در مطالعات سلول های بنیادی ممکن است به ایجاد درمان های پیشرفته برای بیماری های نورون های حرکتی مانند آتروفی نخاعی عضلانی(SMA) و اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) منجر شود.
شنبه، 21 فروردین 1395 - 09:15
درمانی امیدوار کننده برای آسیب های ریوی ناشی از آنفلوآنزا
تیمار موش های که دچار عفونت ویروسی آنفلوآنزا هستند با سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند منجر به کاهش عوارض این عفونت ها روی ریه ها شوند.
شنبه، 21 فروردین 1395 - 09:00
عملکرد مناسب سلول های بنیادی نیازمند سولفید هیدروژن است
سلول های بنیادی مغز استخوان برای تکثیر مناسب و تشکیل بافت استخوانی نیازمند تولید سولفید هیدروژن هستند.
پنجشنبه، 19 فروردین 1395 - 09:30
نوروژنز: کشف یک مکانیسم تنظیمی جدید
دکتر باسم حسن و همکارانش در دانشگاه Leuven مکانیسمی پیش از این ناشناخته را کشف کرده اند که به نظر می رسد در همه گونه های جانوری وجود داشته اند و نوروژنز را از طریق کنترل زمانی دقیق فعالیت خانواده ای از پروتئین های ضروری برای تکوین مغز به نام پروتئین های پرو نورال تنظیم می کند.
پنجشنبه، 19 فروردین 1395 - 08:30
تخصیص بودجه برای مهندسی سلول های بنیادی
محققین قادرند با یک خون گیری ساده و جداسازی سلول های بنیادی، از آن ها برای ایجاد داروهای مختص به خود فرد بیمار استفاده کنند
چهارشنبه، 18 فروردین 1395 - 11:30
فقدان سلول های بنیادی و وقوع سقط های مکرر
محققین دانشگاه Warwick کشف کرده اند که فقدان سلول های بنیادی در پوشش رحمی دلیلی است که هزاران خام دچار سقط های جنینی شایع می شوند.
چهارشنبه، 18 فروردین 1395 - 11:00
هورمون در دوره کلیدی از تکوین ممکن است به منشا دیابت نوع دو در کودکان اشاره داشته باشد
مطالعه ای جدید بوسیله محققین انستیتو تحقیقاتی Saban در بیمارستان لس آنجلس نشان داده است که حضور لپتین تکوین قبل از تولد ارتباطات عصبی بین مغز و پانکراس را مهار می کند. لپتین هورمونی است که بوسیله سلول های چربی ترشح می شود و برای حففظ تعادل انرژی در بدن ضروری است. این یافته ها می تواند منشا دیابت نوع دو بویژه در کودکانی با مادران چاق را توجیه کند.
چهارشنبه، 18 فروردین 1395 - 10:30
استفاده از سلول های بنیادی برای شناسایی فرایندهای سلولی مرتبط با گلوکوم
دکتر جیسون میر و همکارانش در دانشگاه ایندیانا توانسته اند با موفقیت و با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از سلول های پوست نشان دهند که می توان این سلول های بنیادی را به سلول های گانگلیونی شبکیه تبدیل کرد. هدف آن ها این است که از این سلول های بنیادی برای درمان یا مهار بیماری گلوکوم استفاده کنند.
چهارشنبه، 18 فروردین 1395 - 10:15
ارتباط پروتئین های سیگنالینگ با استئوآرتریت
محققین نشان داده اند که پروتئین CCN4 به طور مثبتی تولید ماتریکس غضروفی که در استئوآرتریت از بین می رود را تنظیم می کند.
چهارشنبه، 18 فروردین 1395 - 10:00
ایمپلنت سلول های بنیادی اتولوگ برای درمان دیابت نوع دو
محققین آرژانتینی سلول های بنیادی بالغ را به بیماران مبتلا به دیابت نوع دو ایمپلنت کردند و بعد از این که سه سال آن ها را تحت نظر قرار دادند، مشاهده کردند که این سلول ها می توانند عملکرد پانکراس را بهبود ببخشند.
چهارشنبه، 18 فروردین 1395 - 09:41
صفحه 5 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه