(آرشیو ماه فروردین 1395)
سلول های سرطانی اگزوزوم های مترشحه از سلول های پیرامونشان را می خورند
سلول های سرطانی به عنوان مصرف کننده های انرژیی حریص شناخته شده اند و در مطالعه ای جدید، محققین متابولیسم سرطانی در دانشگاه Rice نشان داده اند که برخی سلول های سرطانی 30 تا 60 درصد ذخایرشان را صرف خوردن سیگنال های همسایگانشان می کنند.
شنبه، 14 فروردین 1395 - 13:26
روشی منحصربفرد برای ردیابی و نشان دار کردن سلول های بنیادی عصبی
شمار زیادی از محققین به دنبال اثبات و یا بررسی موثر بودن و ایمنی سلول درمانی برای بیماری های نورولوژیک(عصبی) هستند و در این راه سعی در درک چگونگی رشد نورون ها، ارتباط آن ها با یکدیگر و عملکردهای منحصر بفرد نورون ها نیز دارند تا بتوانند سلول درمانی های بهتری را ارائه دهند.
شنبه، 14 فروردین 1395 - 12:30
سرنخ هایی جدید از شناسایی دلایل کاهش حافظه یا شناخت
پژوهشگران برای شناسایی دلایل کاهش حافظه شناختی روی دو نوع سلول مغز فوکوس کرده اند: سلول های بنیادی عصبی بالغ که مسئول تجدید نورون های مغزی و سلول های پشتیبان آن ها هستند و نورون های مغز قدامی که برای انجام وظایف شناختی پیچیده حیاتی هستند.
شنبه، 14 فروردین 1395 - 12:00
شناسایی گروهی از ژن ها که رشد سلول های بنیادی خونی را کنترل می کنند
یک عنصر مهم در تکثیر سلول های بنیادی خونی در خارج از بدن، درک تقریبا بیش از 20000 ژنی است که در بدن انسان رشد آن ها را کنترل می کنند.
پنجشنبه، 12 فروردین 1395 - 10:11
بازبرنامه ریزی تومورهای استخوانی
برخلاف سلول های طبیعی، سلول های سرطانی به طور کنترل نشده ای تکثیر می شوند و به تمام نقاط بدن پراکنده می شوند. این تکثیر تنظیم نشده اغلب به ژن های جهش یافته نسبت داده می شود.
پنجشنبه، 12 فروردین 1395 - 10:09
یک تزریق ساده سلول های بنیادی استئوپورز را در موش ها معکوس می کند
استئوپورز مربوط به سن، شرایطی است که طی آن ساختار استخوانی رو به وخامت رفته و مستعد شکنندگی می شود. این بیماری بیش از 200 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد. داروها یا درمان هایی وجود دارد که بیماری را به تاخیر می اندازد اما درمان قطعی وجود ندارد.
پنجشنبه، 12 فروردین 1395 - 10:08
نقش پروتئین متصل شونده به RNA در ایجاد سرطان لوکمیا
مطالعه بیان ژن ها در سلول های لوکمیایی، یک پروتئین متصل شونده به RNA را شناسایی کرده است که نقش مهمی در تکوین و ایجاد سرطان دارد. این پروتئین به طور طبیعی در بافت های جنینی فعال است و در زمان بلوغ غیرفعال می شود اما در برخی از سلول های سرطانی این پروتئین مجددا بیان می شود. این الگوی بیانی این پروتئین را هدف جذابی برای داروهای ضد سرطانی معرفی می کند، زیرا مهار فعالیت آن بعید است که عوارض جانبی ایجاد کند.
پنجشنبه، 12 فروردین 1395 - 10:06
کشف تفاوت های کلیدی بین سلول های کلیوی انسان و موش
مطالعات نشان داده است که از نظر طرح بدن تفاوت های اندکی بین موش و انسان وجود دارد که از جمله این تفاوت ها می توان به نحوه تکوین کلیه ها اشاره کرد. انسان در مقایسه با موش بیش از صد برابر نفرون دارد که این نفرون ها واحدهای عملکردی کلیه ها هستند. ممکن است دلیل وجود این نفرون های فراوان وجود ژنی به نام SIX1 باشد.
ﺳﻪشنبه، 10 فروردین 1395 - 12:30
خاموش و روشن شدن سلول های بنیادی، گاهی موجب تقسیم آن ها و گاهی موجب وارد شدن آن ها به فاز استراحت می شود.
ﺳﻪشنبه، 10 فروردین 1395 - 11:45
سلول های بنیادی برای ایجاد اپی تلیوم روده ای
به لطف وجود سلول های بنیادی محققین موفق به تولید روده های مصنوعی شده اند.
ﺳﻪشنبه، 10 فروردین 1395 - 11:30
یک داروی ضد سرطانی، شنوایی را در برخی بیماران مبتلا به نوروفیبروماتوز احیا می کند
در یک مطالعه بالینی کوچک روی داروی ضد سرطانی که رشد عروق خونی را متوقف می کند، محققین توانستند با استفاده از این دارو شنوایی را در افراد ناشنوا و افراد مبتلا به نوروفیبروماتوز نوع دو(NF2) احیا کنند.
ﺳﻪشنبه، 10 فروردین 1395 - 10:45
استفاده از سلول های بنیادی برای تمیز کردن شریان های مسدود شده
از هر 20 آمریکایی بالای 50سال، یک نفر به بیماری به نام بیماری شریان های محیطی(PAD) مبتلا هستند. این بیماری به دلیل مسدود شدن شریان های موجود در پاها اتفاق می افتد که در صورت عدم درمان می تواند منجر به حمله قلبی شود. پزشکان از سلول های بنیادی خود بیماران برای تمیز کردن این شریان ها استفاده کرده اند.
دوشنبه، 09 فروردین 1395 - 12:13
تکنولوژی سه بعدی می تواند به بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی به نورون ها کمک کند
گروهی از محققین آمریکایی تکنولوژی میکرو داربست سه بعدی را طراحی کرده اند که بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی به نورون ها و رشد ارتباطات عصبی انتقال دهنده سیگنال های الکتریکی را افزایش می دهد.
دوشنبه، 09 فروردین 1395 - 11:30
ژن هایی که به تعیین ویژگی های ما کمک می کنند
چندین دهه است که متون علمی و تحقیقات نشان داده است که ویژگی های ما محصول ژن های ما است، اما مطالعه ای جدید در دانشگاه Yale نشان می دهد مکانیسم دیگری نیز وجود دارد که می تواند تنوعات موجود در ویژگی های انسانی را حتی در افرادی که از نظر ژنتیکی مشابه هستند تنظیم کند.
دوشنبه، 09 فروردین 1395 - 10:30
شروع مطالعات بالینی سلول های بنیادی برای پارکینسون
محققین استرالیایی به دنبال استفاده از سلول های مغزی ایجاد شده از سلول های تخمک لقاح نیافته انسانی برای درمان پارکینسون هستند.
دوشنبه، 09 فروردین 1395 - 10:00
صفحه 7 از 9ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه