(آرشیو ماه دی 1395)
تولید رده های سلول های بنیادی انسانی ویرایش ژنوم شده
انستیتو علوم سلولی Allen اولین مجموعه از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی ویرایش ژن شده و نشان دار شده بوسیله تگ های فلورسنس که برای عموم قابل استفاده است را ایجاد کرده است.
دوشنبه، 06 دی 1395 - 08:45
یک عامل ایمنی درمانی می تواند موجب بهبود جزئی یا کامل لنفومای غیر هوچکین تهاجمی
یک داروی ایمنی درمانی که قادر به بهبودی پایداری لنفومای غیر هوچکین کلاسیک است ممکن است به همان اندازه در مورد بیماران مبتلا به اشکال تهاجمی غیر هوچکین نیز موثر باشد.
دوشنبه، 06 دی 1395 - 08:15
بهبود بیمار دچار سکته قلبی با استفاده از سلول های بنیادی
در مطالعه ای روی سلول های بنیادی در دانشگاه میامی، فردی به نام باری براون که دچار حمله قلبی شده بود بعد از دریافت سلول های بنیادی بالغش بهبود یافت.
دوشنبه، 06 دی 1395 - 07:40
تکثیر سلول های بنیادی مشتق از چربی در محیط طبیعی خودشان
سلول های بنیادی مشتق از چربی انسانی راه را برای تکوین درمان های بازسازی کننده مانند بازسازی بافت های نرم بعد از برداشتن تومور و جراحی های ماستکتومی سینه، تکوین استخوان و غضروف مهندسی بافت شده و درمان بیماری های قلبی عروقی هموار می کنند.
یکشنبه، 05 دی 1395 - 10:30
ثبت‌نام آزمون المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی آغاز شد
ثبت‌نام دومین دوره آزمون دانش‌آموزی المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور آغاز شد و تا هشتم دی ماه امسال ادامه دارد.
یکشنبه، 05 دی 1395 - 10:25
سلول های بنیادی عصبی به عنوان بزرگ راهی برای mRNAها عمل می کنند
محققین توانسته اند اولین نشانه ها از انتقال مولکول ها در امتداد مجموعه ای از مسیرهای بین سلول های بنیادی عصبی که برای تکوین نورون های جدید ضروری است را نشان دهند و دیدگاه جدیدی را در مورد بیماری هایی مانند سندرم X شکننده و اختلالات طیف اوتیسم ارائه کند.
یکشنبه، 05 دی 1395 - 10:00
مراقبت های بعد از پیوند اثرات سودمندی روی کیفیت زندگی افراد بعد از پیوند سلول های بنیادی
مطالعه ای جدید نشان داده است که بیمارانی که به دلیل مشکلات خونی متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز می شوند، در صورتی که بعد از پیوند مراقبت های مناسبی و دلسوزانه ای را دریافت کنند، در مقایسه با کسانی که متحمل مراقبت های استاندارد بعد از پیوند می شوند، دو هفته بعد از پیوند شرایط و کیفیت زندگی بهتری را تجربه خواهند کرد.
یکشنبه، 05 دی 1395 - 09:00
درمان های جدید برای بیماران شیمی درمانی یک گام دیگر به بالین نزدیک شد
بیمارانی که بعد از شیمی درمانی در معرض عفونت های تهدید کننده حیات قرار دارند، می توانند از مزایای یک درمان جدید مبتنی بر سلول های بنیادی که در دانشگاه کوئینزلند طراحی شده است، استفاده کنند.
یکشنبه، 05 دی 1395 - 08:30
محققین در دانشگاه استنفورد گیرنده ای به شکل نیم دایره را طراحی کرده اند که MYD1-72 نام دارد و یک مولکول سرطان زا به نام Gas6 را گرفته و به نوعی آن را از بازی خارج می کند و موجب آهسته شدن پیشرفت سرطان های پانکراس و تخمدان در موش می شود.
یکشنبه، 05 دی 1395 - 08:00
آنتی بیوتیک های پیشگیرانه می تواند کلستریدیوم دیفیسیل را در بیماران پیوندی مهار کند
محققین راهی را برای ممانعت از یکی از عفونت های شایع، پر هزینه و صعب العلاج که طی بستری شدن بیمارانی که متحمل پیوند مغز استخوان می شوند رخ می دهد، پیدا کرده اند.
شنبه، 04 دی 1395 - 09:45
سلول های بنیادی خودشان را برای کاهش بافت اسکار اداره می کنند
درمان موش ها با ترکیبی که بیان یک پروتئین غیر فعال را افزایش ی دهد به آن ها کمک می کند که زخم ها را با ایجاد کمترین بافت اسکار درمان کنند. محققین امیدوارند که یافته های آن ها بتواند روزی برای کمک به جوان نگه داشتن عضلات طی پیری و درمان بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی کمک کند.
شنبه، 04 دی 1395 - 09:15
به تعلیق در آوردن جنین های موشی و سلول های بنیادی جنینی
محققین در دانشگاه سان فرانسیسکو راهی را برای به تعلیق در آوردن جنین های اولیه موش ها و نگه داشتن آن ها به مدت یک ماه در همین وضعیت در آزمایشگاه یافته اند. این دستاورد می تواند در روش های کمک باروری، طب بازساختی، سرطان و ... کاربرد داشته باشد.
شنبه، 04 دی 1395 - 08:45
شناسایی حلقه گمشده ای  که ارتباط تنوع DNA‌انسانی با بیماری را نشان می دهد
تیمی از محققین کمبریج به سرپرستی پروفسور بابراهام ارتباط مخفی بین ژنوم ما و بیماری های معمول را کشف کرده است.
شنبه، 04 دی 1395 - 08:20
پرینت سه بعدی پانکراس با استفاده از PLA‌و  سلول های بنیادی انسانی بوسیله Celprogen
پانکراس یکی از حیاتی ترین اندام های بدن است و برخلاف کوچک بودنش، عملکردهای کاربردی در هضم و متابولیسم غذا دارد و اختلال در عملکرد آن می تواند منجر به بیماری های پر خطری مانند دیابت شود. سرطان پانکراسی اگر چه بسیار نادر است اما در صورت وقوع، به نوعی لاعلاج محسوب می شود و گزینه درمانی موثری برای آن وجود ندارد.
شنبه، 04 دی 1395 - 08:00
دستیابی به موفقیت در مطالعات دیابت: سلول ها بعد از تیمار با artemisinin، انسولین تولید می کنند
وجود یک استراتژی ساده و کارآمد برای درمان دیابت نوع یک می تواند امیدوار کننده باشد: جایگزین کردن سلول های بتای تخریب شده بدن با سلول های ترشح کننده انسولینی که جدیدا ساخته شده اند می تواند راهگشای درمانی برای بیماران باشد.
چهارشنبه، 01 دی 1395 - 10:36
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه