(آرشیو ماه اردیبهشت 1395)
تولید پوست با فولیکول مو و غدد در آزمایشگاه
در سال های اخیر مهندسی بافت پوست راه درازی را پیموده و به دستاوردهای گاها امیدوارکننده ای نیز رسیده است. اما آن چه در این مهم است این است که رسیدن از صفحات بافتی دو بعدی به پوست سه بعدی پیچیده و دارای عملکرد که ضمائم آن مانند فولیکول مو و غدد و ارتباطات آن با اندام های دیگر نیز ایجاد شود، بسیار مشکل است.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 09:00
سلول های بنیادی مهندسی شده، HIV را در موجودات زنده پیدا کرده و می کشند
تیمی از محققین در دانشگاه UCLA‌نشان داده اند که می توان سلول های بنیادی انسانی را مهندسی ژنتیک کرده و آن ها را به سلول های مبارزه کننده با HIV تبدیل نمود. آن ها نشان داده اند که این سلول ها می توانند به سلول های آلوده شده به HIV در موجودات زنده حمله کنند.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 08:30
سلول های بنیادی برای درمان ALS
پیشرفت ها در تحقیقات سلول های بنیادی ممکن است روزی به محققین کمک کند که بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) را درمان کنند، بیماری تحلیل برنده عصبی کشنده ای که مشخصه اصلی آن مرگ نورون های حرکتی است.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 08:15
سلول های بنیادی می توانند به درمان ناباروری خانم ها کمک کنند
سلول های بنیادی تخمدان خانم هایی که در سن تولید مثل قرار دارند می توانند به سلول هایی تبدیل شوند که مشابه اووسیت های بالغ هستند و این نشان می دهد که خانم ها می توانند تخمک هایی بیش از آن چه که با آن متولد می شوند تولید کنند.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 10:00
شبیه سازی اولین گام تکاملی سلول های بنیادی در آزمایشگاه
فاصله موجود بین مطالعات سلول های بنیادی و طب بازساختی هر روز در حال باریک تر شدن است و این امر به لطف تکنیک هایی صورت می گیرد که سلول های بنیادی را به تبدیل شدن به انواع سلول های مختلف تحریک می کنند. با تمام این پیشرفت ها، هیچ مطالعه ای تاکنون نتوانسته است اولین گام تمایزی سلول های بنیادی یعنی تخصصی شدن را در آزمایشگاه نشان دهد.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 09:30
تولید سلول های بنیادی از خون
محققین در کمپانی مدیسون چهارشنبه گذشته اعلام کردند که توانسته اند سلول های بنیادی را از نمونه های خون انسانی معمولی تولید کنند و این امر امیدواری های زیادی را در ایجاد زمینه پزشکی شخصی ایجاد کرده است.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 09:00
سوئیچی برای تبدیل کردن سلول های بنیادی به سلول های عضلانی
در موفقیتی در زمینه مهندسی ژنتیک، محققین سوئیچی را خلق کرده اند که اجازه می دهد موتاسیون ها یا سیگنال های نوری در سلول های بنیادی عضلانی روشن شوند و در نتیجه موجبات مونیتور کردن بازسازی عضلات درون پستانداران زنده را فراهم می کند.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 08:45
درمان شخصی برای دردهای مزمن بک گام به واقعیت نزدیک تر شده است
محققین مدرسه پزشکی Yale با موفقیت یک روش درمان شخصی را برای دردهای مزمن در یک سندرم درد شدید به نام اریتروملاژیا وراثتی طراحی کرده اند.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 08:30
سلول های ایمنی به خودترمیمی مغز بعد از سکته کمک می کنند
بعد از سکته، التهابی درون ناحیه آسیب دیده مغز اتفاق می افتد. تاکنون، به التهاب به عنوان عوارضی منفی نگاه شده است که باید هر چه زودتر برطرف شود اما مطالعه ای جدید نشان می دهد که التهاب می تواند جنبه های مثبتی نیز داشته باشد و به خود ترمیمی مغز کمک کند.
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 08:00
شناسایی مکانیسمی که رنگ پوست و مو را کنترل می کند
یک جفت سیگنال مولکولی رنگ مو و پوست را در موش و انسان کنترل می کنند و می توانند به وسیله داروهای جدیدی که برای درمان اختلالات رنگدانه ای پوست مانند ویتیلیگو(vitiligo) استفاده می شوند، هدف قرار گیرند.
جمعه، 24 اردیبهشت 1395 - 13:00
نسبت سلول های بنیادی سرطانی می تواند طی دوره درمان سرطان افزایش یابد
سلول های بنیادی موجود درون مغز استخوان به طور دائم به سلول های خونی جدید تبدیل می شوند و مسئول نگهداری اجزای حیاتی خون هستند. با این حال، طی تکثیر آن ها ممکن است اشتباهاتی اتفاق بیافتد که منجر به تغییر ویژگی های بنیادینگی آن ها شود و در نتیجه ایجاد تومور شود.
جمعه، 24 اردیبهشت 1395 - 12:30
یافتن راهی برای کاهش تجمعات آسیب رسان پروتئین بیماری هانتینگتون
مطالعه ای که اخیرا در مجله Neuron به چاپ رسیده است پیشنهاد می کند که ممکن است راهی برای تغییر دوره آسیب رسان بیماری هانتینگتون باشد.
جمعه، 24 اردیبهشت 1395 - 12:00
تبدیل سلول های پوست به سلول های قلبی و مغزی با استفاده از داروها
در موفقیتی بزرگ محققین انستیتو گلادستون سلول های پوستی را با استفاده از ترکیبی از مواد شیمیایی به سلول های قلبی و مغزی تبدیل کرده اند.
جمعه، 24 اردیبهشت 1395 - 11:30
آیا فریز و ذوب کردن و انتقال درون سیاهرگی روی پتانسیل درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی اثر می گذارد؟
قبل از این که پتانسیل درمانی استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت انسانی برای درمان بیماری های ایمنی و تحلیل برنده به طور کامل تعیین شود، باید اثرات فریز کردن و ذوب کردن و انتقال درون سیاهرگی روی عملکرد این سلول ها به طور کامل درک شود.
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395 - 10:00
شکل تومور ممکن است روی قابلیت متاستازی سلول ها بگذارد
تنها تعداد اندکی از سلول های توموری سرطانی می توانند از تومور جدا شده و به سایر نقاط بدن پراکنده شوند اما حاشیه های تومورها ممکن است نقش مهمی در فعال سازی این سلول های توموری متاستاز کننده ایفا کند.
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395 - 09:30
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه