(آرشیو ماه اردیبهشت 1395)
ابزارهای ویرایش ژن برای بهبود کارایی ایمنی درمانی سلول هایT
ابزار ویرایش ژن TALEN می تواند برای غیر فعال سازی سرکوب ایمنی به واسطه PD-1 و تقویت کارایی نوعی ایمنی درمانی به نام انتقال سلول های T‌ سازش یابنده علیه تومورهای جامد استفاده شود.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 09:30
یافتن سوئیچی مخفی برای تولید سلول های پانکراسی دارای عملکرد
محققین انستیتو سالک در تلاش برای ایجاد سلول های جایگزین در افراد دیابتی، موفق شده اند یکی از مشکلات همیشگی در این زمینه را حل کنند.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 09:00
بهببود بیماران مبتلا به ام اس با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان
خود پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان می تواند علایم MS را کاهش دهد و می تواند در برخی موارد موجب پسرفت بیماری شود.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 08:45
دستورالعملی برای ایجاد سلول های تولید کننده تستوسترون
تیمی از محققین در جان هاپکینز راهی را برای حفظ سلول های بنیادی بالغی که برای تبدیل شدن به سلول های تولید کننده انسولین تعیین سرنوشت شده اند، پیدا کرده اند.این یافته به آن ها کمک می کند که سلول های قابل پیوندی را تولید کنند که می توانند تستوسترون تولید کنند و مشکلات مربوط به عدم وجود این هورمون را در برخی از افراد حل کنند.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 08:35
سلول های بنیادی برای درمان بیماری های التهابی مزمن
سطح افزایش یافته پروتئین اینترلوکین1 در خون نشان دهنده طیف وسیعی از بیماری های است که در آن ها التهاب مزمن نقش دارد، از جمله این بیماری ها می توان به چاقی، دیابت، آرترواسکلروزیس، روماتوئید و ... اشاره کرد.
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 12:00
شناسایی  مکانیسمی جدید در درمان عفونت های انگلی
کرم پهن انگلی که صدها میلیون نفر را در سراسر دنیا به خود مبتلا کرده است با استفاده از جوان سازی مجدد پوستش قادر است تا چندین دهه در جریان خون افراد باقی بماند. شناسایی این مکانیسم می تواند منجر به ایجاد درمان های جدیدی علیه عفونت به این انگل شود.
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 10:00
ارتباط بین بازبرنامه ریزی برای تولید سلول های بنیادی و ایجاد سرطان
محققین دانشگاه بارسلونا در تحقیقاتشان به اطلاعاتی دست یافته اند که ممکن است هم در طب بازساختی و هم در درمان لوکمیای میلوئید کاربرد داشته باشد.
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 09:30
نوآوری های زیست مهندسی در زمینه سلول های بنیادی و درمان بیماری عصبی
محققین دانشگاه های روتگر و استنفورد تکنولوژی جدیدی را ایجاد کرده اند که ممکن است روزی منجر به درمان بیماری پارکینسون و سایر اختلالات مربوط به مغز باشد که میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است.
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 09:15
رازی جدید در مورد معجزه شیر مادر
یکی از اسرار مهم تولید شیر غنی در زمان شیردهی بوسیله محققین در انستیتو والتر و الیزا هال کشف شده است. در این مطالعه آن ها نشان داده اند که سلول های سینه ای، زمانی که سینه شروع به شیر دهی برای تغذیه نوزاد می کند، به صورت دو هسته ای در می آیند. این تغییرات در مراحل آخر بارداری اتفاق می افتد و در این زمان شمار وسیعی از سلول های سینه ای به صورت دو هسته ای در می آیند.
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 09:00
چه ویروس هایی به سلول های بنیادی عصبی منتقل می شوند: اثرات انتقال مادرزادی
انتقال مادرزادی ویروس(از مادر به فرزند متولد نشده) می تواند منجر به تکوین غیرطبیعی مغز جنین شود. از جمله ویروس هایی که می توانند از طریق جفت و از مادر به مغز جنین منتقل شوند می توان به سیتومگالوویروس ها، روبلا و زیکا را اشاره کرد.
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 08:45
سلول های بنیادی برای درمان دیستروفی عضلانی
آقای Somashekhar فردی است که به دلیل ابتلا به دیستروفی عضلانی، 15 سال گذشته را قادر به راه رفتن نبوده است اما اینک به لطف استفاده از سلول های بنیادی و سلول درمانی، وی توانسته است شرایط طبیعی اش را بازیابد.
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 08:30
پروتئینی  که نقش حیاتی را در تکوین ستیغ عصبی انسان ایفا می کند
تکثیر کند یا تمایز یابد؟ ساکن باقی بماند یا شروع به مهاجرت کند؟ چگونه سلول ها می دانند که چه کاری را باید انجام دهند و چگونه باید تکوین یابند؟
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395 - 13:00
سلول های T مضر می توانند جنبه شفا دهنده هم داشته باشند
محققین دانشگاه جان هاپکینز نشان داده اند که سلول های سیستم ایمنی که با آلرژی مرتبط هستند، زمانی که روی داربست های بیولوژیک کشت داده می شوند می توانند منجر به ترمیم جراحت های عضلانی موش ها شوند.
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395 - 12:30
تحولات بیشتر در زمینه مطالعات سلول های بنیادی
به لطف تکنیک های جدیدی که در زمینه تمایز سلول های بنیادی بوجود آمده است، فاصله بین پژوهش های سلول های بنیادی و طب بازساختی هر روز در حال کم شدن است. این تکنیک ها موجب شده اند که اولین گام در راه تمایز سلول های بنیادی که تخصصی شدن آن ها برای تبدیل شدن به بافت هدف است، در شرایط آزمایشگاهی به خوبی صورت گیرد.
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395 - 12:00
چگونه سلول های سرطانی مهاجم از دست سیستم ایمنی فرار می کنند
حتی بعد از یک درمان موفقیت آمیز، بازهم گاهی احتمال بازگشت سرطان بعد از سال ها وجود دارد و سلول های سرطانی به بافت های مختلف بدن پراکننده می شوند که این فرایند را اصطلاحا متاستاز پنهان می گویند. مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه سلول های سرطانی از دید سیستم ایمنی مخفی می مانند.
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395 - 11:15
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه