(آرشیو ماه خرداد 1395)
مبارزه با سرطان به کمک سلول های ایمنی فرد دیگر
در گامی جدید به سمت ایمنی درمانی سرطان، محققین هلندی به کمک محققین دانشگاه اسلو نشان داده اند، ممکن است سلول های ایمنی خود فرد نتواند سلول های سرطانی اش را شناسایی کند و با آن مبارزه کند اما ممکن است سلول های ایمنی فرد دیگری بتواند این مهم را انجام دهد.
دوشنبه، 24 خرداد 1395 - 12:00
شناسایی گروه های جدید ژنی مرتبط با لوکمیا به عنوان هدف درمانی
محققین مرکز پزشکی دانشگاه روکستر بر این باورند که اولین کسانی هستند که ژن هایی را شناسایی کرده اند که در رشد اولیه سلول های بنیادی لوکمیایی دخیل هستند و با استفاده از این اهداف ژنتیکی جدید می تواند داروهای جدیدی را برای هدف قرار دادن این سلول ها استفاده کرد.
دوشنبه، 24 خرداد 1395 - 10:00
حمله دو جانبه به سلول های لوکمیایی مقاوم به شیمی درمانی
لوکمیای میلوئید حاد یکی از شایع ترین سرطان های کودکان در سوئیس به شمار می آید و برخلاف شیمی درمانی های قوی که صورت می گیرد، یک پنجم بیماران مجددا دچار عود مجدد سرطان می شوند. در مطالعه ای جدید محققین در دانشگاه زوریخ راهی را برای کشتن سلول های لوکمیایی مقاوم پیدا کرده اند: نکروپتوز.
دوشنبه، 24 خرداد 1395 - 09:00
آخرین پیشرفت ها در ردیابی زیستایی سلول های بنیادی پیوند شده در in vivo
روش های ردیابی سلولی غیر تهاجمی برای ارزیابی ایمنی و کارایی سلول درمانی ها ضروری است. بنابراین، تحقیق در زمینه روش های ردیابی غیر تهاجمی برای تعین تغییر مکان سلول ها طی پیوند و زیستایی بلند مدت این سلول های پیوند شده در سال های اخیر توجه زیادی را به خود معطوف کرده است.
دوشنبه، 24 خرداد 1395 - 08:30
جهش های تصادفی در لوکمیا مربوط به سن است نه سرطان
مطالعه ای جدید نشان می دهد که صدها جهش در سلول های لوکمیایی در زمان تشخیص وجود دارد، اما تقریبا همه آن ها به طور تصادفی به عنوان بخشی از فرایند طبیعی پیری اتفاق می افتند و ارتباطی با سرطان ندارند.
دوشنبه، 24 خرداد 1395 - 08:00
پیوند نای مشتق از سلول های بنیادی به یک بیمار
جراحان سوئدی نای(مجرای هوایی) سرطانی یک بیمار اهل مریلند را برداشته و آن را با یک نای ساخته شده در آزمایشگاه که سلول های خود فرد بیمار روی آن کشت داده شده بود جایگزین کردند.
دوشنبه، 24 خرداد 1395 - 07:30
سلول های بنیادی می توانند برای  آسیب های ورزشکاران کاربرد بیشتری داشته باشند
استفاده از سلول درمانی برای بیماران زمانی که مرد افسانه ای هاکی گوردی هاوو مورد سلول درمانی بوسیله سلول های بنیادی رشد یافته بوسیله کمپانی Stemedica قرار گرفت، توجه بین المللی بیشتری را به خود جلب کرده است.
یکشنبه، 23 خرداد 1395 - 13:15
رژیم غذایی شبیه روزه داری علایم MS را کاهش می دهد
شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی که اثرات روزه داری را تقلید می کند مزایایی فراتر از کاهش وزن دارد و می تواند علایم مولتیپل اسکلروزیس(MS) را کاهش دهد.
یکشنبه، 23 خرداد 1395 - 13:00
مدل سازی و انتقال اختلالات ژنتیکی مربوط به هانتینگتون در جانوران طبیعی
همکاری محققین کره ای در دانشگاه CHA و محققین کانادایی در دانشگاه Quebec نشان داده است که موش هایی که مورد پیوند سلول های رشد یافته از بیماران مبتلا به بیماری هانتینگتون قرار می گیرند، ویژگی های بالینی و پاتولوژی مغزی آن بیمار را نشان می دهند.
یکشنبه، 23 خرداد 1395 - 12:00
چگونه سلول های بنیادی میزان بافت لازم و کافی را تولید می کنند
یکی از شگفتی های همیشگی های محققین این بوده است که چگونه سلول های بنیادی مقدار صحیحی از بافت برای انجام فعالیت بیولوژیک تولید می کنند.
یکشنبه، 23 خرداد 1395 - 11:30
کشف حلقه گمشده در مطالعات مربوط به بیماری پارکینسون
معمولا بیماری پارکینسون به دلایل مختلفی مانند فاکتورهای ژنتیکی، محیطی و سایر فاکتورهای مربوط به شیوه زندگی که روی بیان ژن ها اثر می گذارند اتفاق می افتد. با این که پیشرفت های زیادی در زمینه درک این عوامل صورت گرفته است اما باز هم اطلاعات موجود در مورد اساس مولکولی این بیماری کافی نیست.
یکشنبه، 23 خرداد 1395 - 11:00
دانشجویان با سلول های بنیادی و کاربردهای آن آشنا می شوند
در مدرسه تابستانی رویان؛
دبیر علمی هفتمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان گفت: دانشجویان و پژوهشگران جوان در این مدرسه تابستانی با علوم نوین سلول های بنیادی و کاریردهای متعدد آن در حوزه پزشکی و درمان آشنا می شوند.
یکشنبه، 23 خرداد 1395 - 10:50
سومین کنگره سراسری پیشرفت های مهندسی بافت و طب بازساختی ایران برگزار می شود
سومین کنگره سراسری پیشرفت های مهندسی بافت و طب بازساختی ایران از 28 لغایت 30 مهرماه در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.
شنبه، 22 خرداد 1395 - 11:09
آمریکا اجازه تخصیص بودجه برای سلول های بنیادی و سقط جنین را صادر کرد
رییس جمهوری امریکا بعد از جلب موافقت عمومی روی سلول های بنیادی جنینی، اینک توانسته است زمینه را برای انجام برخی سقط جنین های ضروری فراهم کند.
شنبه، 22 خرداد 1395 - 09:21
تکنولوژی پیش بینی نقص قلبی می تواند منجر به درمان زود هنگام و آگاهانه تر شود
یک مدل آزمایشگاهی جدید از بیومکانیک هدایت شونده بوسیله ژنتیک و سلول های بنیادی مشتق از بیماران برای پیش بینی این که کودک ممکن است به چه نقص قلبی وراثتی مبتلا شود، استفاده می کند.
شنبه، 22 خرداد 1395 - 08:30
صفحه 4 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه