(آرشیو ماه خرداد 1395)
نتایج مثبت از سلول درمانی روی کودکان مبتلا به فلج مغزی
نتایج ثبت شده از استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای کودکانی که دچار ایست قلبی و آسیب شدید مغزی شده بودند و به نوعی زندگی نباتی و فلجی در اندام های حرمتی شان بودند، نشان داد که می توان به استفاده از این سلول ها برای درمان امیدوار بود.
شنبه، 08 خرداد 1395 - 09:00
شناسایی پروتئینی که می تواند درمانی برای سقط جنین های مکرر باشد
محققین دانشگاه شفیلد پروتئینی را شناسایی کرده اند که در تکوین جفت انسانی دخیل است و ممکن است به لانه گزینی جنین ها در رحم کمک کند و این امر می تواند درمان سقط جنین های مکرر و پره آکلامپسی را بهبود ببخشد.
شنبه، 08 خرداد 1395 - 08:30
راه‌اندازی نمایندگی بانک سلول های بنیادی خون بندناف در خراسان‌ شمالی
سرپرست جهاددانشگاهی واحد خراسان‌ شمالی از راه‌اندازی نمایندگی بانک سلول های بنیادی خون بندناف در استان خبر داد.
شنبه، 08 خرداد 1395 - 08:17
انجام مطالعات انسانی روی ژن سلول درمانی یک بیماری کشنده کودکی
محققین در مک مستر، یک ژن سلول درمانی را برای معکوس کردن یک بیماری کودکان طراحی کرده اند که در حال حاضر با توافق های صورت گرفته با یک کمپانی جدید، در مرحله تست های انسانی است.
شنبه، 08 خرداد 1395 - 08:00
چگونه یک نشانگر سوخت سلولی تکوین طبیعی را بهبود می بخشد
محققین انستیتو سالک نشان داده اند که چگونه یک یک نشانگر سوخت سلولی که مسئول مونیتور کردن و مدیریت کردن فرایندهای انرژی سلولی است، نقش غیر قابل انتظاری نیز در تکوین دارد. این ارتباط حیاتی می تواند به درک بهتر مسیرهای مربوط به دیابت و سرطان کمک کند.
پنجشنبه، 06 خرداد 1395 - 09:30
سرکوب انرژی نورون ها می تواند منجر به درمان بیماری های تحلیل برنده عصبی شود
محققین انستیتو سالک نشان داده اند که یک داروی مورد تایید FDA می تواند با محدود کردن انرژی مورد استفاده نورون ها، سلامت مغزی را افزایش دهد.
پنجشنبه، 06 خرداد 1395 - 09:15
سلول های بنیادی دندانی می توانند انقلابی در درمان بیمارانی باشند که دچار ضایعات چهره ای شده اند
افتادن دندان جزئی از دوران کودکی است. با این حال، برای بالغین از دست دادن دندان های نیش و یا شکسته شدن دندان تنها با استفاده از دندان های مصنوعی و یا ایمپلنت ها حل می شود.
پنجشنبه، 06 خرداد 1395 - 08:45
شناسایی یک تنظیم کننده ژنتیکی به عنوان ریسک فاکتور شیزوفرنی
با تبدیل سلول های پوست به سلول های بنیادی و سپس نورون های مغزی، محققین در مدرسه پزشکی مونت سینایی برخی بیان برخی میکروRNAهای کلیدی برای مغز، در مغز افراد مبتلا به شیزوفرنی کاهش بیان دارد. به نظر می رسد یکی از این میکروRNAها به نام miR-9 ریسک فاکتوری است که فعالیت صدها ژن را کنترل می کند.
پنجشنبه، 06 خرداد 1395 - 05:15
ژنراتور یونیزان برای ترمیم زخم های دیابتی رونمایی شد
'ژنراتور یونیزان برای ترمیم زخم های دیابتی' همزمان با چهارمین دوره از جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد.
چهارشنبه، 05 خرداد 1395 - 13:36
مدیر عامل بانک سلول های بنیادی از افزایش ذخایر خون بند ناف خبر داد
اهدای خون بند ناف؛ آغاز نیکوکاری از نوزادی
مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون بندناف با اشاره به اینکه بحث ذخیره سازی خون بند ناف روندی افزایشی داشته است، خواستار حمایت دولت از بانک خون بند ناف شد تا خانواده هایی که استطاعت مالی ندارند بتوانند نمونه های خود را در اختیار بخش عمومی این بانک قرار دهند.
چهارشنبه، 05 خرداد 1395 - 09:52
ارتباط سن و شیوه زندگی پدر با نواقص تولد در نوزادان
تعداد تحقیقاتی که به بررسی ارتباط بین سن پدر، مصرف الکل به وسیله وی و فاکتورهای محیط روی نواقص تولد می پردازند روز به روز در حال افزایش است. در مطالعه ای جدید نیز محققین دانشگاه Georgetown گزارش کرده اند که این نواقص تولد می توانند ناشی از تغییرات اپی ژنتیکی باشند که روی چندین نسل اثر می گذارند.
چهارشنبه، 05 خرداد 1395 - 09:30
شناسایی مکانیسمی کلیدی در رشد تومور مغزی
مطالعه ای در دانشگاه مک گیل نشان داده است که ژنی شناخته شده به نام OSMR، نقشی کلیدی را در رشد تومورهای گلیوبلاستومایی ایفا می کند.
چهارشنبه، 05 خرداد 1395 - 09:15
استفاده از نور برای کنترل سلول های قلبی و تسریع تکوین داروهای جدید
تیمی از محققین در دانشگاه جورج واشنگتن روش سریع تری را برای پیش بینی این که آیا یک داروی جدید می تواند آریتمی های قلبی(بی نظمی های ضربانی) را درمان کند یا خیر کشف کرده اند. در این روش آن ها از اپتوژنتیک استفاده کرده اند که تکنیکی برای کنترل سلول ها است.
چهارشنبه، 05 خرداد 1395 - 08:15
اولین درمان موفقیت آمیز سکته مغزی کودکان با استفاده از خون بند ناف اتولوگ
پزشکان آلمانی در بوخوم توانسته اند کودکی که به دنبال سکته دچار فلج مغزی شده بود را با استفاده از خون بند ناف اتولوگ به نحو موفقیت آمیزی درمان کنند.
چهارشنبه، 05 خرداد 1395 - 08:00
تولید گوشت بدون استفاده از حیوانات و با استفاده از سلول های بنیادی
محققین بر این باورند که می توانند بزودی منبع غذایی سالم و دائمی را برای جمعیت جهان که تا سال 2050 به بیش از 9 میلیارد نفر می رسد تامین کنند!.
ﺳﻪشنبه، 04 خرداد 1395 - 12:00
صفحه 9 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه