(آرشیو ماه مرداد 1395)
خاموش کردن ژن های ایجاد کننده سرطان با استفاده از سلول های بنیادی مهندسی شده
یافته های محققین نشان داده است که با حذف ژن های القا کننده پرتوانی و مسبب سرطان میتوان از بروز تغییرات ژنتیکی وسیع درسلول بنیادی پرتوان القایی ممانعت کرد
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 13:00
ابزاری برای شناسایی جریان خون مغزی که می تواند نشانه های اولیه زوال عقل و آلزایمر را نشان دهد
گروهی متشکل از بیش از 220 محقق، پزشک و شرکای تجاری ابزار تشخیصی مقرون به صرفه ای را برای رمزگشایی علایم اولیه زوال عقل و آلزایمر طراحی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 12:00
دستیابی به موفقیت در مبارزه با مقاومت به آنتی بیوتیک
محققین دانشگاه شفیلد درمان جدیدی را برای مهار عفونت های باکتریایی پوست ارائه کرده اند که می تواند در مبارزه با این باکتریهای مقاوم به درمان مانند MRSA استفاده شود. این راه جدید همان طور که گفته شد می تواند به مهار زخم های پوستی مانند زخم بستر و زخم های عفونی کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 11:29
چگونه سیستم ایمنی قوی تری را مهندسی کنیم
با استفاده از یک ایده مهندسی، محققین انستیتو گلدستون یک اسلحه بالقوه علیه التهاب و اختلالات اتوایمن را بهبود بخشیده اند. کار آن ها می تواند روزی برای بیمارانی که از بیماری روده التهابی و یا مشکلات رد پیوند رنج می برند کارایی داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 11:00
در مواجهه با عفونت(سپسیس)، سیستم ایمنی چه کاری را انجام می دهد؟
زمانی که بدن با عفونت مواجه می شود، یک سیستم سیگنالینگ مولکولی، سیستم ایمنی بدن را تحریک به تولید سلول های سفید خونی بیشتر می کند تا به باکتری های مهاجم حمله کنند.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 10:15
درمان خلاقانه چشم آسیب دیده با سلول های بنیادی و احیای بینایی
راسل ترونبول یکی از هشت بیمار دچار مشکلات چشمی است که به لطف سلول های بنیادی مشتق از خودش و تکنیکی که بوسیله محققین و جراحان چشم در انستیتو سلول های بنیادی شمال شرقی انگلستان(نیوکاسل و دورهام) طراحی شده است، بینایی خود را به دست آورده است.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 10:00
تکنولوژی جدید برای جلوگیری از اسکارهای سوختگی
گروهی از محققین در دانشگاه هاروارد روش غیر تهاجمی جدیدی را طراحی کرده اند که اسکار سوختگی ایجاد شده به دلیل تکثیر سلول های کلاژنی را مهار می کند. آن ها با استفاده از میدان الکتریکی با پالس های کوتاه، تشکیل اسکارهای هایپرتروفیک مربوط به سوختگی که ناشی از تولید کلاژن بسیار زیاد بود را مهار کردند.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 09:37
استفاده از سلول های بنیادی برای تعیین منشا شیزوفرنی
توافق علمی اغلب براین بوده است که اختلالات ذهنی مانند شیزوفرنی از نظر ژنتیکی در سیناپس ها ریشه دارند، این سیناپس ها ارتباطات بین نورون ها در مغز هستند. اینک محققین نشان داده اند که چگونه یک موتاسیون نادر در یک ژن، منجر به اختلال در یک سوئیچ خاموش و روشن چندین ژن دخیل در این ارتباطات می شود.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 09:15
تزریق سلول های بنیادی می تواند به درمان گلوکوم کمک کند
تزریق سلول های بنیادی می تواند به احیای زه کشی مناسب مایع مسدود شده چشمی در بیماری گلوکوم کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 09:00
از سلول های بنیادی تا اندام جدید: آغازی برای محققین طب بازساختی
گزارشی جدید تولید اندام های زیست مهندسی شده را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک تر کرده است.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 08:35
پیوند موفقیت آمیز سلول های بنیادی خون بندناف از خواهر به برادر در بیمار تالاسمی
سلول های بنیادی خون بندناف خواهرِ کوچکترِ احمدرضا که در بانک سلول های بنیادی خون بندناف رویان ذخیره شده بود، برای درمان بیماری تالاسمی احمدرضا مورد استفاده قرار گرفت.
ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 - 08:12
چگونه سلول های بنیادی تخصصی می شوند؟
محققین انستیتو پزشکی سانفورد پیشرفت مهمی در درک این مطلب که چگونه سلول های یک موجود که دارای اطلاعات ژنتیکی یکسان هستند به سلول های متفاوت و متنوعی تبدیل می شوند، داشته اند.
دوشنبه، 25 مرداد 1395 - 17:00
بی خطر بودن و کارایی سلول های بنیادی بالغ در درمان آسیب های نخاعی
کمپانی بیوساینس داوینچی چند روز پیش اعلام کرد که موفق شده است به نحو ایمن و راحتی از سلول های بنیادی بالغ مشتق از مغز استخوان برای درمان آسیب نخاعی حاد و مزمن استفاده کند.
دوشنبه، 25 مرداد 1395 - 16:27
شناسایی مولکول متابولیکی که تمایز سلول های بنیادی را تسریع می کند
محققین UCLA‌کشف کرده اند که مولکولی متابولیکی به نام آلفا-کتوگلوتارات به سلول های بنیادی پرتوان کمک می کند که در فرایند تبدیل شدن به بافت ها و اندام های بالغ زود به بلوغ برسند. این یافته می تواند برای محققینی که به دنبال درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای بیماری های مختلف هستند سودمند باشد.
دوشنبه، 25 مرداد 1395 - 16:00
احتمال سرمایه گذاری آمریکا روی تولید جنین های کایمرای انسان- حیوان!
اخیرا تعدادی از مطالعاتی که به مخلوط کردن سلول های انسانی با جنین های جانوری پرداخته اند مورد حمایت مالی دولت آمریکا قرار گرفته اند که نگرانی هایی را در مورد اخلاق و محدودیت های موجود در زمینه علم ایجاد کرده اند.
دوشنبه، 25 مرداد 1395 - 15:45
صفحه 3 از 13ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه