(آرشیو ماه شهریور 1395)
سلول های بنیادی و ارائه سرنخ هایی برای ایجاد درمان های جدیدتر برای لوکمیا
مطالعه ای جدید بوسیله محققین در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر دلیل صعب العلاج بودن لوکمیا را نشان داده است و پیشنهاد می کند که رویکردهایی که برای تکوین داروهای جدید برای این بیماری وجود دارد باید مسیرها پیام رسانی و ژن های زیادی را هدف قرار دهند.
ﺳﻪشنبه، 23 شهریور 1395 - 08:00
نگرانی های اخلاقی پیرامون پژوهش روی جنین های انسان-حیوان
یک چارچوب اخلاقی زیستی جدید برای نشان دادن نگرانی های پیرامون پژوهش های انقلابی روی جنین های انسان-حیوان اخیرا منتشر شده است.
دوشنبه، 22 شهریور 1395 - 13:10
تنظیم اپی ژنتیکی نابجا، پشت پرده علایم روده ای بیماری سلیاک
محققین دانشگاه Tempere مکانیسمی را کشف کرده اند منجر به ایجاد بیماری سلیاک یا سرطان کلورکتال می شود.
دوشنبه، 22 شهریور 1395 - 12:45
پروتئین های ژله ماهی به مطالعه اختلالات ریتمی قلب کمک می کند
مدل های سلولی مشتق از سلول های بنیادی نقش رو به افزایشی را در مطالعه عملکرد نامناسب قلب پیدا کرده اند. محققین دانشگاه فنی مونیخ موفق شده اند سلول هایی را تولید کنند که دیدگاه های جدیدی را در مورد ویژگی های قلبی ارائه می دهد.
دوشنبه، 22 شهریور 1395 - 12:13
عفونت های خونی معضل و هزینه ای برای کودکان و بیماران سرطانی هستند که متحمل پیوند می شوند
بیماران سرطانی و کودکانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی می شوند اغلب در حالی از بیمارستان مرخص می شوند که یک لوله به ورید اصلی آن ها متصل است و والدین یا مراقبین آن ها به صورت روزانه برای جلوگیری از عفونت باید آن را شست و شو دهند.
یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 12:30
کشف آبشار پیام رسانی سلولی که منجر به بروز تومورهای چربی می شود
یک مسیر پیام رسانی عموسی سلول ها که تمایز سلول های بنیادی را کنترل می کند، می تواند تشکیل سلول های توموری در چربی را نیز کنترل کند.
یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 12:00
بروز سرطان نیازمند شرایط ویژه ای است
محققین برای اولین بار نشان داده اند که برای این که سلول ها به سمت سرطانی شدن بروند نیاز به مجموعه ای از شرایط است. این یافته ها نشان می دهد که چرا برخی بافت ها به بروز سرطان مستعدتر هستند.
یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 11:45
 CHART-1: بزرگترین مطالعه بازساختی قلب و دیدگاه های جدید در این زمینه
یک درمان که سلول های بنیادی مغز استخوان را برای بهبود ترمیم قلبی استفاده کرده است بهبود معناداری را در وضعیت اولیه بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب در مقایسه با گروه کنترل ایجاد نکرده است اما دیدگاه های جدیدی را در زمینه سلول درمانی این عارضه ارائه کرده است.
یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 11:30
مکانیسمی جدید که به موجب آن نورون های جدید موجب تقویت حافظه می شوند
مغز انسان از میلیاردها نورون تشکیل شده است و جالب است بدانیم که همه این نورون ها از جمعیت های سلوی در زیر لایه های قشر مغزی و در منطقه ای به نام هیپوکامپ بوجود می آیند. در واقع سلول های بنیادی عصبی موجود در هیپوکامپ بعد از تولد به تقسیم و تولید نورون های جدید ادامه می دهند و همواره بین این نورون های جدید و قدیمی برای تشکیل مرکز شکل دهنده حافظه مغز کش و قوس وجود دارد.
یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 11:15
تکثیر سلول های بنیادی در پاسخ به آسیب عضلانی به کمک MyoD
فاکتور MyoD می تواند به ترمیم عضلانی کمک کند.
یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 11:00
پروفسور استرالیایی: معمای تبدیل سلول ها به جنین دختر و یا پسر را حل کردیم
پروفسور استرالیایی با تاکید بر اینکه رتینوئیک اسیدها نقش خاصی در تبدیل سلول ها به جنین دختر و یا پسر دارند گفت: یافته های اخیر نشان می دهد کلیدی که زمان بندی شروع میوز را تشخیص می دهد به وجود و یا عدم وجود سیگنال های ملکولی رتینوئیک اسیدها بستگی دارد.
یکشنبه، 21 شهریور 1395 - 10:23
راه اندازی دستگاه شست و شوی سلول در آزمایشگاه بیمارستان نمازی شیراز
دو دستگاه شست و شوی سلول تمام خودکار، در آزمایشگاه بیمارستان نمازی شیراز برای شتاب بخشیدن به امور مراجعه کنندگان و انجام بهینه خدمات سلامت، نصب و راه اندازی شد.
شنبه، 20 شهریور 1395 - 12:54
شناسایی دارویی که می تواند در درمان زیکا موثر باشد
تیمی از محققین دانشگاه ایالتی فلوریدا، دانشگاه جان هاپکینز و انستیتو ملی سلامت(NIH) دریافته اند که یک ترکیب دارویی موجود در بازار می تواند هم مانع تکثیر ویروس زیکار در بدن شود و هم این مانع از آسیب رساندن آن به سلول های مغزی جنینی شود که نتیجه آن تولد نوزادی با مغز کوچک است.
شنبه، 20 شهریور 1395 - 12:00
سلول های بنیادی تزریق شده در نارسایی قلبی: بهبود وضعیت سلامتی و عدم تغییر در عملکرد قلبی!
یک دوز ساده از سلول های بنیادی مزانشیمی به صورت درون سیاهرگی به بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی غیر ایسکمی مزمن منتقل شد، هر چند با بهبود عملکردی و ساختاری قابل توجهی همراه نبود اما از نظر بالینی برای این بیماران با مزایایی همراه بود.
شنبه، 20 شهریور 1395 - 11:30
چرا افراد دارای گروه خونی نوع O احتمال بیشتری وجود دارد که به وبا مبتلا شوند!
افراد دارای گروه خونی O‌در مقایسه با سایر افراد به میزان بیشتری به وبا مبتلا می شوند. در مطالعه ای جدید در دانشگاه واشنگتن محققین دلیل این امر را توضیح داده اند.
شنبه، 20 شهریور 1395 - 11:00
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه