(آرشیو ماه مهر 1395)
فرایندی موثر با استفاده از microRNA برای تبدیل سلول های پوست به نورون
محققین دانشگاه استنفورد استفاده از دو قطعه ژنی خاص را برای تبدیل سلول های پوستی به نورون های دارای عملکرد کافی می دانند.
دوشنبه، 19 مهر 1395 - 08:00
اولیگودندروسیت ها مرگ نورون های حرکتی را در بیماری ALS القا می کنند
برای اولین بار در نوع خود، مدل آزمایشگاهی اولیگودندروسیت نشان داده است که این سلول های انسانی که به طور طبیعی عملکرد نورون های حرکتی را پشتیبانی می کنند، نقش فعالی نیز در پاتوژنز آمیوتروفیک جانبی اسکلروزیس(ALS) ایفا می کنند و این کشف موجب می شود راه برای ایجاد درمان های جدید هموار شود.
یکشنبه، 18 مهر 1395 - 10:28
ژن درمانی ممکن است متاستاز سرطانی را مهار کند
پراکنش سلول های بدخیم به سراسر بدن یا متاستاز، دلیل اصلی مرگ و میز در زنان مبتلا به سرطان سینه است. در مطالعه ای جدید محققین MIT تکنیک ژن درمانی جدیدی را طراحی کرده اند که آن ها را به مهار متاستاز تومورهای سرطان سینه امیدوار کرده است.
یکشنبه، 18 مهر 1395 - 10:00
تولید و تایید یک مکمل سلول های بنیادی در تایوان
کمپانی RBC Life Science به تازگی اعلام کرده است که یک مکمل سلول های بنیادی به نام Stem-Kine، که تولید این شرکت است برای عرضه و فروش در تایوان مجوزهای لازم را بدست آورده است. Stem-kine‌در تایوان تحت نام SK Plus‌ به فروش می رسد.
یکشنبه، 18 مهر 1395 - 09:21
بازسازی استخوانی با استفاده از تکنیک مهندسی بافت دو لایه سلولی
تکنولوژی های متنوعی برای استفاده از سلول های تشکیل دهنده استخوان رشد یافته در آزمایشگاه برای نقص های استخوانی و پیشبرد ترمیم آن ها بوجود آمده است. با این حال، این تکنولوژی ها محدودیت هایی بسیاری دارند که موجب می شود شرایط سلول و محیط پیرامونش دقیقا مشابه آن چه در بدن وجود دارد نشود و در نتیجه تشکیل استخوان را به خوبی پیش نمی برند.
یکشنبه، 18 مهر 1395 - 09:00
بیش از 50 مرکز تحقیقاتی در حوزه سلول های بنیادی فعالیت می کنند
دبیرستاد علوم وفناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیش از 50 مرکز تحقیقاتی در وزارتخانه های علوم و بهداشت و نیز جهاددانشگاهی و دانشگاه آزاد در حوزه سلول های بنیادی و طب بازساختی فعالیت می کنند.
شنبه، 17 مهر 1395 - 11:08
تلاش پژوهشگران ایرانی برای تولید مو با سلول های بنیادی/کوشش برای درمان طاسی سر
اقدامات خیلی جدی در زمینه استفاده از سلول های بنیادی مو شروع کرده ایم و در این راستا هم پژوهشگران کشورمان در تلاش برای تولید مو با استفاده از سلول های بنیادی هستند.
شنبه، 17 مهر 1395 - 10:41
سلول های بنیادی مطابق از نظر ایمنی مانع از رد پیوند شبکیه در جانوران می شوند
روش های پیوند سلول های بنیادی امیدواری های زیادی را در درمان طیف وسیعی از بیماری های چشمی ایجاد کرده است اما پیشرفت در این زمینه به دلیل هزینه ها، ایمنی و کارایی با محدودیت ها و موانعی روبرو است.
شنبه، 17 مهر 1395 - 09:30
شناسایی ریز محیط سلولی کلیدی برای آینده سلول درمانی ها
سلول های بنیادی بالغ و اخلاف تمایز یافته تر آن ها یعنی سلول های پیش ساز، به علت توانایی تمایزی خوبی که دارند مورد توجه بسیاری مطالعات و پژوهش ها قرار دارند. پتانسیل استفاده از این سلول ها برای ترمیم و جایگزینی بافت های آسیب دیده، امیدواری های زیادی را در درمان سرطان و طب بازساختی ایجاد کرده است. اما چه چیزی سرنوشت نهایی سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز را تعیین می کند؟
شنبه، 17 مهر 1395 - 09:00
سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون جفت برای درمان برخی از بیماری ها
سلول های بنیادی مزانشیمی موجود در خون جفت می توانند به ترمیم و بازسازی بافت ها کمک کنند.
شنبه، 17 مهر 1395 - 08:45
شواهدی جدید مبنی بر این که تستوسترون ممکن است دلیل تفاوت های جنسی در میزان آسیب زانو باشد
در مطالعه ای روی رت ها، محققین جان هاپکینز شواهدی را ارائه کرده اند که حاکی از نقش پر رنگ تستوسترون در تفاوت های جنسی موجود در میزان رخ دادن آسیب زانویی رباط متقاطه قدامی(ACL) است. آمار نشان می دهد که میزان وقوع آسیب دیدگی ACL در زنان ده برابر مردان است.
جمعه، 16 مهر 1395 - 15:00
دستاوردهای جدید برای بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی پوستی
اخیرا محققین انستیتو تحقیقاتی Scripps‌در دانشگاه لا جولای کالیفرنیا، در مورد استفاده از تکنیک های شیمیایی برای بدست آوردن سلول های بنیادی پرتوان از قطعه ای کوچک از پوست گزارش هایی را داشته اند.
جمعه، 16 مهر 1395 - 14:00
زبان روی چیپ(Tongue-on-a-chip) و ارائه دیدگاه های جدید در مورد بیماری های ژنتیکی
دیستروفی عضلانی گروهی از بیماری های ژنتیکی نادر را تشکیل می هد که منجر به ضعف عضلانی پیشرونده می شود و سال هاست که محققین به دنبال راهی برای درک بهتر مکانیسم های منجر به بیماری و ارائه درمان های مناسب برای آن هستند.
جمعه، 16 مهر 1395 - 13:00
پیش بینی میزان کشسانی پوست، می تواند به قربانیان سوختگی برای رشد پوست جدید کمک کند
محققین دانشگاه Binghamton روشی را برای اندازه گیری حد کشسانی پوست انسان طراحی کرده اند که می تواند به رشد پوست جدید برای قربانیان سوختگی کمک کند.
جمعه، 16 مهر 1395 - 12:20
داگلاس منتون برنده جایزه سلول های بنیادی اوگاوا- یاماناکا
از ده سال قبل تاکنون، محققین روی پروتکل هایی برای تبدیل سلول های بنیادی به سلول های بتا کار می کنند. اینک به لطف تلاش های داگلاس منتون و همکارانش، محققین نه تنها توانسته اند که سلول های بتا را تولید کنند، بلکه توانسته اند این سلول ها را در مقادیر انبوهی تولید کنند که قابل کاربرد برای بالین و درمان بیماران باشد.
چهارشنبه، 14 مهر 1395 - 09:00
صفحه 5 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه