(آرشیو ماه مهر 1395)
بازبرنامه ریزی سلولی می تواند منجر به درمان بیماری های چشمی شود
محققین با استفاده از تکنیک بازبرنامه ریزی سلولی، توانسته اند سلول های پشتیبان موجود در شبکیه چشم را به سلول های بنیادی تمایز دهند که قادر به ساختن نورون های جدید هستند. به نظر می رسد این تکنیک می تواند درمانی برای بیماری های چشمی نظیر گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری های مربوط به شبکیه چشم باشد.
چهارشنبه، 14 مهر 1395 - 08:15
کشف اطلاعات بیشتر در مورد نورون زایی در مغز در زمان جنینی
محققین کارولینای شمالی ژنی را شناسایی کرده اند که به سلول های بنیادی جنینی در مغز می گوید که چه زمانی تولید نورون ها را متوقف کنند. این یافته گام بزرگی در درک تکوین سیستم عصبی محسوب می شود و می تواند به شناسایی مکانیسم های دخیل در تکوین برخی بیماری ها مانند پارکینسون، آلزایمر و ... کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1395 - 10:00
محقق ژاپنی برای تحقیق روی خودخواری سلولی(اتوفاژی) برنده نوبل شد
محقق ژاپنی به نام یوشینوری اوسومی جایزه نوبل امسال در زمینه پزشکی را به خاطر دستاوردها و مطالعاتش در مورد تجزیه و بازیابی ترکیبات سلولی بدست آورد.
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1395 - 09:28
جداسازی هفت نوع سلول استخوانی و غضروفی متنوع از سلول های بنیادی
کمپانی بیوتکنولوژی Bio Time محصولاتی را در زمینه طب بازساختی طراحی و تولید کرده است که شامل هفت نوع مختلف از سلول های غضروفی، استخوانی و تاندونی است که از سلول های بنیادی جنینی انسان مشتق شده اند.
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1395 - 09:00
راهی جدید برای تولید سلول های بنیادی پرتوان
محققین آلمانی موفق شده اند گام مهمی را به سمت تولید بافت های جایگزین با استفاده از سلول های بنیادی بردارند و در این راستا توانسته اند راهی ساده تر از معمول را برای تولید سلول های بنیادی پرتوان معرفی کنند.
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1395 - 08:30
سلول های بنیادی جنینی برای تولید اندام های مصنوعی
سلول های بنیادی جنینی(ESC) حتی بعد از قرار گرفتن درون زنجیره ای از پلیمرها و طی فرایندی که آن ها به اصطلاح به صورت بافت های منعطف و مصنوعی بافته می شوند، قادر به زنده ماندن هستند. محققین دانشگاه کالج لندن معتقدند که سلول های بنیادی می توانند در آینده ای نزدیک برای تولید اندام های مصنوعی استفاده شوند.
ﺳﻪشنبه، 13 مهر 1395 - 08:00
داروی جدید برای مبارزه با سرطان مغز و پروستات
گزارش ها از در راه بودن یک داروی آزمایشگاهی خبر می دهند که ممکن است برای مبارزه با سرطان مغز(گلیوبلاستوما) و سرطان پروستات موثر باشد.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 12:00
ژن های دخیل در تشکیل سلول های بنیادی اسپرمی و ناباروری
ژن های Rhox روی کروموزومx قرار دارند و تصور می شود که ناباروری مردان به دلیل ژن ها موتاسیون یافته روی کروموزومX باشد، زیرا مردان تنها یک نسخه از این کروموزوم را دارند و هر گونه مشکل در ژن های وابسته به X می تواند منجر به ناباروری در آن ها شود.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 11:00
دریچه های قلبی، شریان ها و سیاهرگ های سنتتیک می توانند به جراحان در بهبود مهارت های جراحی شان کمک کنند
یک نوآوری در UBC این فرصت را در اختیار پزشکان قرار داده است که مهارت هایشان در تکنیک های جراحی بای پس را بدون اتکا به جانوران بهبود ببخشند.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 10:30
تحقیقات حیوانانی موجب افزایش نگرانی ها در مورد مصرف کانابینوئیدها در انسان شده است!
در عصر جدیدی از قانونی شدن ماری جوآنا، مطالعات اندکی به بررسی اثر کانابینوئیدها روی تکوین جنین انسانی پرداخته است. در این راستا محققین دانشگاه Georgetown مطالعاتی را داشته اند که موجب افزایش نگرانی در مصرف این مواد مخدر شده است.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 10:15
ارتباط بین سلامت عضلانی با نتایج بهتر درمانی برای افراد مبتلا به دیابت
فقدان قدرت فیزیکی به دلیل تحلیل رفتن عضلات یکی از مشکلات افراد مبتلا به دیابت نوع یک است که اغلب نادیده گرفته می شود.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 10:00
بافت قلبی مشتق از سلول های بنیادی، یک گام نزدیکتر به بالین
امید به درمان بیماری های قلبی عروقی با استفاده از سلول های بنیادی ممکن است بزودی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک تر شود.
دوشنبه، 12 مهر 1395 - 09:42
اجرای 20 پژوهش سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌ که در چهار سال گذشته بیش از 20 پروپوزال و طرح تحقیقاتی در این دانشگاه به حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی هدایت شده است،گفت: تاکنون بیش از 30 مقاله در زمینه سلول‌های بنیادی در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 11:52
اختصاص 26 درصد تولید علم منطقه در حیطه سلول‌های بنیادی به ایران
مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌ بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رتبه ایران را از نظر تولید علم در حوزه سلول‌های بنیادی در سال 2016 در رتبه چهاردهم جهان عنوان کرد و گفت: امسال از نظر تعداد مقالات در رتبه اول منطقه قرار داریم؛ در حال حاضر 26 درصد تولید علم منطقه در حیطه سلول‌های بنیادی به ایران اختصاص دارد.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 11:41
پرده مننژ منبعی بالقوه برای سلول های بنیادی عصبی
محققین ایتالیایی سلول های بنیادی جدیدی را کشف کرده اند که می تونند منبعی بالقوه برای نورون ها باشند.
یکشنبه، 11 مهر 1395 - 10:29
صفحه 6 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه