(آرشیو ماه آبان 1395)
ارائه مجوز برای تست ترکیب سلول های بنیادی و ژن درمانی برای بیماران مبتلا به ALS
پژوهشگران طب بازساختی در سدراس-سینای مجوز لازم برای استفاده از ترکیب سلول های بنیادی-ژن درمانی برای بیماران مبتلا به اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) را از FDA دریافت کرده اند.
پنجشنبه، 20 آبان 1395 - 10:46
اطلاعاتی جدید در مورد مغز میانی و کمک به درمان پارکینسون
دو تیم تحقیقاتی در انستیتو کارولینسکا سلول های تولید کننده دوپامین را در مغز میانی موش و انسان شناسایی کرده اند. هم چنین آن ها روشی را برای ارزیابی کیفیت سلول های تولید کننده دوپامین کشت شده در آزمایشگاه طراحی کرده اند که می تواند مزایای بسیاری برای تحقیقات پارکینسون داشته باشد.
پنجشنبه، 20 آبان 1395 - 10:00
سلول های بنیادی خود بیماران ممکن است حمله قلبی را درمان کند
تیمار قلب بیمارانی که متحمل حمله قلبی شده اند با سلول های بنیادی مغز استخوان خودشان می تواند جریان خون را درون قلب آن ها افزایش داده و به کاهش مشکلات آن ها در دراز مدت کمک کند.
چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 09:50
محیط کم اکسیژن موجب بازسازی قلب در موش می شود
عضلات قلبی سالم و طبیعی به خوبی با خون غنی از اکسیژن تغذیه می شوند. اما متخصصین قلب در مرکز پزشکی UT Southwestern توانسته اند عضلات قلبی را با قرار دادن موش ها در یک محیط بی نهایت کم اکسیژن بازسازی کنند.
چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 09:15
ارتباط بین سطح پایین ویتامین D و سرطان مثانه
با توجه به یک بررسی سیستماتیک از هفت مطالعه که در کنفرانس سالانه غدد درون ریز در برایتون ارائه شده کمبود ویتامین D باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه می شود.
چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 08:45
پیشرفت محققان در درمان کم خونی داسی شکل
گروهی از محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد از یک ابزار ویرایش ژن به نام CRISPR جهت ترمیم ژنی استفاده کرده که باعث بیماری سلول داسی شکل در سلول های بنیادی انسانی می شود.
چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 08:15
چگونه موتاسیون ها موجب بیماری پیری زودرس لاعلاج می شوند
محققین نشان داده اند که چگونه موتاسیون در یک پروتئین خاص در سلول های بنیادی می تواند منجر به بیماری پیری زودرس به نام دیسکراتوز مادرزادی(dyskeratosis congenital) شود، آن ها توانسته اند با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژن، این موتاسیون را به سلول های انسانی کشت داده شده وارد کنند.
چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 08:00
انجام بیش از 6 هزار پیوند سلول بنیادی دردانشگاه علوم پزشکی تهران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به پیشرفت های خوب در پیوند سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 6 هزار پیوند سلول بنیادی یا مغز استخوان در برخی از بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه انجام شده است.
ﺳﻪشنبه، 18 آبان 1395 - 13:41
اعضای بانک داوطلبان اهداکننده سلولهای بنیادی به 20 هزار نفر افزایش می یابد
معاون فنی و فناوریهای نوین سازمان انتقال خون:
معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون گفت: تا پایان سال 95 به بانک داوطلبان اهداکننده سلول های بنیادی خونساز کشور 20 هزار نفر افزوده خواهد شد.
ﺳﻪشنبه، 18 آبان 1395 - 10:56
کنترل سرنوشت سلول های بنیادی توسط میتوکندری
زمانی که روده در حالت التهابی و یا استرس دائمی است، سلول های بنیادی به طور دائمی بیش از حد تحریک به بازسازی شده، که این می تواند رشد تومورها را تسهیل کند.
ﺳﻪشنبه، 18 آبان 1395 - 08:30
مهندسی سلول درمانی قلب با الهام از خود بدن
طی حمله قلبی که آن را از نظر بالینی انفارکته میوکاری حاد(MI) می نامند، سلول های عضلات قلبی شدیدا آسیب دیده و در نهایت می میرند.
ﺳﻪشنبه، 18 آبان 1395 - 08:00
بودجه 58 میلیون دلاری برای مطالعات سلول های بنیادی جنینی
موافقت نامه های مالی روی مطالعات سلول های بنیادی جنینی بیش از آن چه پیش از این تصور می شد، به واقعیت نزدیک شده است.
دوشنبه، 17 آبان 1395 - 10:00
شناسایی مسیرهای زیستی منجر به تشکیل قلب
محققین در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی دانشگاه UT Southwestern مسیر را شناسایی کرده اند که برای تشکیل قلب ضروری است و طی این فرایند مکانیسمی را آشکار ساخته اند که ممکن است بخش های پیش از این ناشناخته ای از عملکرد ژنومی را آشکار سازد.
دوشنبه، 17 آبان 1395 - 09:30
چرا سلول های سرطان پروستات به درمان مقاومت نشان می دهند
مطالعه ای در دانشگاه نیویورک نشان داده اند که یک مکمل هورمونی استاندارد که بعد از پرتودرمانی برای افزایش سطح انرژی در بیماران مبتلا به سرطان پروستات استفاده می شود، می تواند به طور بالقوه ای شانس بازگشت سرطان را افزایش دهد.
دوشنبه، 17 آبان 1395 - 09:00
ویرایش موتاسیون های ژنی در شکل ارثی کم خونی
تیمی از محققین به سرپرستی محققین دانشگاه ییل از یک استراتژی ویرایش ژن برای تصحیح موتاسیون هایی که موجب تالاسمی می شود استفاده کرده اند. تکنیک ویرایش ژنی آن ها موتاسیون ها را تصحیح می کند و بیماری را در موش کاهش داده است. محققین امیدوارند که دستاوردهای این مطالعه منجر به ژن درمانی هایی شود که بیماران مبتلا به اختلالات خونی ارثی را درمان کند.
دوشنبه، 17 آبان 1395 - 08:30
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه